.

Beantwoord

Vertraging in het verbruik in de app

  • 26 November 2015
  • 8 reacties
  • 385 Bekeken

Badge
Ik heb de heledag (26 nov) gebruik gemaakt van 3 G, de laatste meting was op 26 nov om 13:06 uur, nu ik dit bericht plaats is het 26 nov 22:15 uur, dat is 9 uren lang dat er geen update is geweest van het data verbruik, jammer dat de app zo traag werkt, gelukkig gebruik ik ook 3G Watchdog, dus kan ik zien of ik niet over mijn bundel ga.
Als het verbruik van de Belbundel ook zo traag gaat (ik heb vandaag daar geen gebruik van gemaakt) dan bestaat de kans dat mensen over hun bundel heen gaan alleen komen ze daar na vele uren pas achter.
Groetjes,
Bartel.
icon

Beste antwoord door Angela 27 November 2015, 12:38

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bartel,

Goed dat je dit even komt melden.

Het klopt dat er een verwerkingstijd zit in het verbruik via de app. Hier kunnen we helaas niet onderuit.

Het verbruik wat geregistreerd wordt in de masten, wordt met een vertraging aan ons doorgegeven. Om deze reden kunnen we het niet realtime verwerken in jouw verbruik. Dit is vaak niet meer dan een aantal uur. In jouw geval duurt het op dit moment wat langer. Sorry hiervoor.

Gelukkig krijg je van je databundel een realtime sms'je vanaf het netwerk. Deze komen op tijd en houden je op de hoogte van jouw verbruik op 80% en 100%.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Angela
Had zelfde probleem.
Nieuwe telefoon simkaart omgezet nog geen watchdog er op en ja hoor binnen de korste tijd 80% van bundel bereikt.
10 minuten later 100 % bereikt.
Normaal heb ik aan 500 mb meer dan genoeg.
Snel geprobeert om mobiel data uit te zetten. Helaas na 5 minuten al 129 mb over bundel, hopa of ik maar even €19 euro wil afrekenen.
Wel kunnen aangeven dat 100 % heb verbruikt maar niet in instellen dat ik dan geen data meer wil ontvangen.
Ik pleit er dan ook voor voor de veiligheid van potomonaie van de klant om bundel als plafon in te kunnen stellen tellen.
Ik heb nu op de telefoon een maximum ingesteld maar dit zou eigenlijk door de provider ingesteld moeten worden.
De mb'sijn te duur om over de bundel heen te gaan.
Niemand zal dit ook bewust doen.
Je zou wel gek zijn.
Helaas maken providers maar al te graag gebruik van deze onbedoelde bundel overschrijdingen.
Waneer gaat symio hier iets aan doen?

Met vriendelijke groet
Tom arts
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Tom,

Wist je dat je ook 500 mb kunt bijkopen?
Je hebt in deze zelf de optie of je deze gebruikt als je 100% over je bundel gaat.
als de bundel pas de volgende maand is bijgewerkt heeft dat weinig zin.

GR Ton Arts
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Liesbeyh,

Tussendoor kun je ook MB's bijkopen.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-koop-ik-extra-mbs-2508

Snap je het nu?
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Ton,

Zoals Angela aangegeven heeft, zijn de waarschuwingsberichten real time. Omdat je geen plafond kunt instellen, is het misschien een idee om het verbruik extra goed in de gaten te houden als je 80% van de internetbundel verbruikt hebt. Je geeft aan dat je in 10 minuten tijd 2 waarschuwingsberichten ontving. Ik raad je aan om een kijkje te nemen op deze pagina. Het lijkt erop dat er iets niet helemaal goed ingesteld staat op je telefoon.

Als je MB's bijkoopt, worden deze direct bijgeschreven. Zodra je internetbundel verbruikt is, maak je direct gebruik van de extra MB's. Deze zijn geldig tot de laatste dag van de maand. Via deze pagina kun je meer hierover lezen.

Heb je er verder nog vragen over?

Groetjes,
Estelle

@maikel.twinnie, bedankt 😉!
Klopt helemaal.
Maar als je de laatste dag van de maand over de bundel gaat en je weet niet hoeveel. en de volgende dag wordt het saldo pas bijgewerkt. dan ben je te laat om de bundel nog te verhogen.
In mijn geval was dat zo, omdat ik een nieuwe telefoon had.
En op deze nog was ingesteld met watchdog waardoor ik in notime over mijn bundel was.
Ter bescherming van de klant zou er een plafon op de bundel van 0 euro moeten staan.
Dit komt er ook zeker in de toekomst, maar tot dan stelen providers van hun klanten met exorbitante bedragen voor hum extra MB´s.
Gelukkig regelt de markt zich zelf en komt er altijd een alternatief.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ton Arts,

Je hebt een goed punt, maar dit kun je dus zelf in de gaten houden door een datameter op je telefoon (wachtdogs of een ingebouwde datameter). Zo weet je dus hoeveel MB's je buiten de bundel verbruikt. Daarnaast is het sms'je met 100% realtime, dus hoeft dit geen verrassing voor je te zijn 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer