.

Beantwoord

Ongebruikte minuten & MB's meenemen naar volgende maand?

  • 17 September 2015
  • 13 reacties
  • 1028 Bekeken

Badge
Wordt het niet eens tijd dat ook Simyo de ongebruikte minuten en MB's bijvoorbeeld 3 maand geldig laat zijn? Dat de door mij gekochte en ongebruikte minuten/ MB's aan het het einde van de maand NIET afgepakt worden? Ik vind dat namelijk niet meer van deze tijd, net als het afronden van gesprekken naar boven, je betaald per minuut in plaats van seconde (1e minuut vind ik nog acceptabel).

Ik ben over het algemeen best tevreden over Simyo, maar door het steeds laten vervallen van de ongebruikte minuten/ MB's overweeg ik toch om over te stappen naar een provider die dat niet doet.

Dus mijn suggestie: laat klanten de ongebruikte minuten/ MB's meenemen naar de volgende maand. Misschien dat dit de volgende stap zou kunnen zijn voor Simyo, om de absolute nummer 1 te blijven.

David
icon

Beste antwoord door Angela 18 September 2015, 09:58

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dit is een heel redelijke suggestie. Maar ik betwijfel of Simyo hier snel iets aan gaat veranderen. Wat vaak gedacht wordt is dat je een hoeveelheid minuten en MBs hebt gekocht, en dat je die dan naar eigen goeddunken zou mogen "consumeren", ook na afloop van die maand. Maar zo werkt het niet: wat je "koopt" is het recht om gedurende een maand X belminuten, Y sms'jes en Z MBs te mogen verbruiken. Na afloop van die maand vervalt dat recht. Zijn er providers in Nederland waar je ongebruikte belminuten enz. wel kunt meenemen naar de volgende maand? (Ik woon niet in NL vandaar deze vraag).
Reputatie 7
Zie hier: https://forum.simyo.nl/meedenken-simyo-106/mee-denken--30073

Simyo zal hier niets aan gaan veranderen. Althans sowieso niet op korte termijn.
Badge
Dank je voor reactie, ik heb de link even gelezen.
Reputatie 7
Badge +10
Zie hier: https://forum.simyo.nl/meedenken-simyo-106/mee-denken--30073

Simyo zal hier niets aan gaan veranderen. Althans sowieso niet op korte termijn.


Hoi Davidagain,

Welkom op het Simyo Forum.

Bedankt voor het meedenken! We vinden het super fijn om te zien dat je de moeite neemt om dit met ons te delen. Het blijft voor ons natuurlijk lastig om alle wensen van onze klanten in te voeren. Dit neemt niet weg dat er zeker iets gedaan wordt met deze feedback en ideeën.

Het topic wat RicoK jou heeft gestuurd is beantwoord door mijn collega Tiury. Een mooier en duidelijker antwoord dan dat hij heeft gegeven, heb ik niet voor je. Tiury legt haarfijn uit waarom wij er bewust voor kiezen om onze bundels op deze manier in te richten. Heb je wat gehad aan zijn informatie?

Natuurlijk heb ik jouw opmerking wel doorgegeven aan onze productmanagers. Wie weet kunnen ze hier in de toekomst toch iets mee. Nogmaals bedankt voor je input :)

@RicoK & Scotsman, bedankt voor jullie aanvullingen!

Ik heb dit topic verplaatst naar 'Meedenken met Simyo'. Hier komt jouw bericht beter tot zijn recht.

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +1
Dit is een heel redelijke suggestie. Maar ik betwijfel of Simyo hier snel iets aan gaat veranderen. Zijn er providers in Nederland waar je ongebruikte belminuten enz. wel kunt meenemen naar de volgende maand? (Ik woon niet in NL vandaar deze vraag).

Jazeker Telfort (ook van KPN) en zij hebben ook nog eens onbeperkt sms in hun pakket én combi deals als je ook vast internet (xDSL of glasvezel) + eventueel tv/vast bellen afneemt kun je 5 euro korting krijgen of gratis tv pakket of een verdubbeling van je mobiele data of belminuten. Bij mijn toekomstige verhuizing overweeg ik dan ook om wellicht naar Telfort over te stappen. Al zijn mijn ervaringen met Telfort uit het verleden niet al te best.
Badge
Jazeker Telfort (ook van KPN) en zij hebben ook nog eens onbeperkt sms in hun pakket én combi deals als je ook vast internet (xDSL of glasvezel) + eventueel tv/vast bellen afneemt kun je 5 euro korting krijgen of gratis tv pakket of een verdubbeling van je mobiele data of belminuten. Bij mijn toekomstige verhuizing overweeg ik dan ook om wellicht naar Telfort over te stappen. Al zijn mijn ervaringen met Telfort uit het verleden niet al te best.

Ik heb dat inderdaad ook gelezen, al is er wel een gemeen addertje onder het gras. Die extra mb's die je krijgt bij Telfort middels de combi-deal vervallen WEL aan het einde van de maand. Alleen de mb's uit je oorspronkelijke bundel kun je meenemen. Dat vind ik dan weer zo flauw!

Ik heb ook het idee dat Simyo support veel sneller reageert dan Telfort. Kijk maar eens in hun forum.
Badge +2
Dit is een heel redelijke suggestie. Maar ik betwijfel of Simyo hier snel iets aan gaat veranderen. Wat vaak gedacht wordt is dat je een hoeveelheid minuten en MBs hebt gekocht, en dat je die dan naar eigen goeddunken zou mogen "consumeren", ook na afloop van die maand. Maar zo werkt het niet: wat je "koopt" is het recht om gedurende een maand X belminuten, Y sms'jes en Z MBs te mogen verbruiken. Na afloop van die maand vervalt dat recht. Zijn er providers in Nederland waar je ongebruikte belminuten enz. wel kunt meenemen naar de volgende maand? (Ik woon niet in NL vandaar deze vraag).

Ja die zijn er! Telfort bijvoorbeeld bied zoiets aan .. Ik stap ook over naar ze ..

Ik plak ff mijn antwoord over deze kwestie die ook loopt in een ander topic van meedenken over hetzelfde als hier speelt!

Voor mij is het eigenlijk vooral een principe kwestie. Ik baal er van dat ik iets koop en dan op het einde van de maand het tegoed wat ik gekocht heb kwijt ben. Ik had bijvoorbeeld laatst een maand met zo'n 500mb aan data over en de maand erna ging ik een kleine 20mb over mijn limiet wat me al snel enkele euro's extra kost! Zoiets vind ik belachelijk .. (kon je nu bij Simyo bijvoorbeeld het overgebleven data/minuten 1 maand meenemen dan was ik zeker gebleven maar Simyo is niet zo vooruitstrevend als men zelf zegt en schrijft)

Iedereen vindt het maar normaal dat dit gebeurd maar dat vind ik dus niet. De provider denkt door deze manier van zaken doen dat klanten een hoger tegoed gaan afnemen dan ze in feite nodig hebben. Lekker makkelijk centjes binnen halen zeg ik dan.

Dus ik stap echt alleen maar over omdat ik het met dit soort zaken niet eens ben. Telfort is een van de eersten die een eerlijk abonnement aanbied, dus ik ga ze die kans geven. Denk dat over een tijdje vanzelf meerderen gaan volgen omdat de klant natuurlijk ook niet gek is.

Ik hoop dat jij de juiste keuze mag maken voor jezelf!

Gegroet en bedankt voor je reactie!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Er zal altijd wat te zeggen zijn over de providers op de huidige telecommarkt. Deze is natuurlijk ook ontzettend uitgebreid. Er is zoveel te kiezen! Hoe graag we jullie ook als klanten van Simyo willen behouden, willen wij ook dat jullie een abonnement hebben wat bij je past.

Het blijft lastig om providers met elkaar te vergelijken. Het zijn allemaal verschillende abonnementen met verschillende voorwaarden en daarbij dan ook andere voordelen en nadelen. Waar de ene aanbieder heel erg gunstig voor je kan zijn, is de andere dit helemaal niet. Wij doen ons best om bij zoveel mogelijk mensen in de smaak te vallen 😉 Maar dit kan niet altijd voor iedereen het geval zijn. We willen een duidelijke prijs voor klanten en hierbij toch flexibele abonnementen aanbieden.

Ik vind het jammer om jullie te zien vertrekken 😞 Daarentegen ben ik blij met jullie ideeën en feedback. We nemen dit altijd mee omdat het erg waardevol voor ons is. Wie weet kunnen we jullie in de toekomst overtuigen om terug naar Simyo te komen.

Groetjes,
Angela
Helemaal mee eens!
Afgelopen periode even over de minutengrens heen en je betaalt je gelijk "blauw".
Het hoeft van mij helemaal niet onbeperkt mee. Maar als je bijvoorbeeld een 100 minuten abonnement hebt, laat dan maximaal 100 minuten meenemen. Of bij 200 minuten abonnement maximaal 200 minuten.

Maar als ik de reactie zo lees van Simyo gebeurt dat niet snel terwijl toch meerdere gebruikers dit wensen en daardoor overstappen...
Reputatie 7
Badge +9
Ook ik zou het heel handig vinden, normaal maak ik mijn bundel minuten/SMS nooit op, met Oud en Nieuw wil je natuurlijk veel mensen bellen of een SMS sturen, nu kan je wel MB's bijkopen, maar geen minuten/SMS. Als ik mijn abo wijzig kan ik niet terug naar de 100 minuten/SMS voor € 3/maand, deze bestaat niet meer.
Ik heb een Dua-lSim toestel dus ik gooi er wel een prepaidje in, maar dat is niet een oplossing voor iedereen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Repok & Franswon,

Goed dat jullie je mening hierover delen 🙂 Uiteraard nemen we dit mee!

Zoals ik in mijn vorige bericht heb aangegeven, ziet het er op dit moment niet naar uit dat er iets gaat veranderen. De bundels hebben wij op deze manier ingericht, zodat we zo eerlijk en transparant mogelijk zijn in wat je krijgt. In dit topic legt Tiury heel duidelijk uit waarom we precies hebben gekozen hiervoor.

Nogmaals, jullie ideeën en feedback worden zeker meegenomen in onze brainstormsessie, vergaderingen en nog het maar op 🙂 Helaas kunnen we niet altijd op elk gebied aan alle wensen van onze klanten voldoen. Hoe graag we dit ook willen.

Groetjes,
Angela
Badge +2
Hoi repok en Fransen. Gewoon om je heen kijken. Tefort bied dit soort abbonementen aan. Tegen gelijke prijzen als Simyo, soms een euro duurder. Deze vragen heb ik een half jaar geleden ook al gesteld op dit forum. Men gaat pas stappen ondernemen als veel klanten over gaan stappen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ben niets duurder uit en heb na anderhalve maand mijn mb uit opgebouwd van 1gb naar 1,5 gb. Mocht ik volgende maand eens meer gebruiken is er niets aan de hand. Dat is pas fair traid!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi henryblankvoort,

Wij vinden het natuurlijk jammer dat je ervoor gekozen hebt om over te stappen. Ik begrijp dat je zoekt naar een provider die het beste bij jou past, bij jouw wensen en behoeften. Helaas heeft dit er bij jou voor zorgt om over te stappen. Hopelijk komt er weer een tijd waarin ook wij het beste bij jou passen 🙂 Dat je bij andere klanten aangeeft dat ze goed moeten opletten op hun behoeften is een wijze tip. Toch hoop ik dat onze klanten bij ons vooral heel veel mogelijkheden en pluspunten zien.

Reageer