.

Sticky

Nieuw: Meedenken met Simyo

  • 16 September 2014
  • 102 reacties
  • 6604 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Op deze plek gaan we samen kijken naar hoe we bijvoorbeeld producten, e-mails, websiteteksten, maar ook het betaalproces van Simyo beter kunnen maken voor jou.

Heb je vragen over je eigen Simyo product(en)? Dan kun je terecht op het Simyo forum. Bij Meedenken met Simyo zijn we vooral op zoek naar jouw ideeën voor Simyo!

1. Wat vind jij van dit initiatief?

2. Welke onderwerpen zouden we hier moeten bespreken?



Bekijk hieronder al onze onderzoeken:

- Lopende onderzoeken

- Afgeronde onderzoeken

102 reacties

Badge
Prijs 4g vind ik wel een goed begin
Badge
Mogelijkheden voor voorkomen van overschrijden van je databundel. Huidige systeem van SMS'jes werkt niet goed als je een "op hol geslagen" app hebt. Heeft mij al een keer €150 extra gekost.
Badge +2
Met je huidige bundel ook in het buitenland kunnen bellen, bijvoorbeeld ik heb nog 200 min staan als je dan in het buitenland belt het dubbele tarief of 3 dubbel dus 1 min bellen 2 of 3 min eraf
Badge +3
De tijdsduur voordat de voicemail inschakeld is 20 seconden. Ik heb van veel mensen gehoord dat zij dit echt te kort vinden. Het is bij Simyo niet in te stellen. Mischien is een poll nuttig om te kijken wat de meeste mensen willen als tijdsduur voordat de voicemail inschakeld, dat kan dan als standaard gaan gelden.
Eerst maar eens kijken wat de reclame code commissie zegt van de TV reclame dat jezelf je zaken kun regelen.
Als simyoklant van het eerste uur kan simyo niet eens garanderen dat bij een wijziging je nummer behouden blijft.

Volgens de heldesk moet je gewoon een nieuw abonement afsluiten waarbij nummer behoud niet kan tenzij er iemand zin heeft om een mailtje te honoreren waarbij je moet vragen of je nummer behouden kan blijven. Hoezo zelf regelen op de website?
Het leuke van Symio is dat ze klanten de ruimte geven met ideeën te komen, dit initiatief is daar weer een voorbeeld van. Persoonlijk ben ik heel tevreden met mijn huidige abonnement dus wat dat betreft hoeft er niks verandert te worden. Op de website kom ik niet zo vaak omdat ik meestal de app gebruik en ook daar zou ik zo direct geen verbeterpunten weten. Nu jullie er specifiek naar vragen zal ik me eens wat beter in de materie verdiepen 😃
Voor prepaid: je databundel/tegoed/whatever op elk mogelijk moment op kunnen hogen.
Met andere woorden: niet meer hoeven wachten tot het eind van de periode, terwijl je je 100Mbtjes al lang verbrand hebt...

Gewoon pats boem hoppa 100Mb tegoed er nu bij, ook al heb ik nog een lopende "bundel".
Badge
meer courante telefoons..zoals topmodellen van sony.. samsung..en verlengen via andere providers in combi van gsm..als je al bij simyo zit natuurlijk
Badge +3
Ik vind het heel goed dat simyo de klanten ruimte aanbied om mee te denken. Dat bewijst maar weer eens de goede service. Over het algemeen is alles wel prima. Alleen de app zou eens moeten worden vernieuwd, maar daar gaat deze topic niet over.
1. Het zou mooi zijn als je de mogelijkheid krijgt om een "buitenland bundel" te nemen, vodafone en telfort hebben iets vergelijkbaars.
De roaming kosten zijn absurd hhog.

Waarom? onderstaande is mij overkomen in mei.

Tijdens de over stap op Hongkong Airport heb ik de telefoon aangezet en kreeg vrijwel direct in de gaten dat roaming nog aanstond en heb de roaming uitgezet. Ik ben ongeveer 2 minuten "on line geweest" , telefoon begon direct met upgraden van apps. Dit geintje kosten mij dik 70 euro.....te gek voor woorden !

2. Graag zou ik ook zien dat 4G gratis wordt ipv de 5 euro extra.
3. De mogelijkheid om extra belminuten bij te nemen (kopen) aan het einde van je bel bundel.
Badge +1
Simyo moet ook de sms betaaldiensten aanbieden. Bescherm het dan net zoals Simyo doet met het internetten in het buitenland.
Per maand kun je maar tot een maximaal bedrag aan betaalde sms diensten meedoen. Daarna wordt het automatisch stopgezet tot aan de volgende maand.

Ja of Nee?
Reputatie 7
Badge +9
Nee. De 0906 en 0909 nummers mogen wat mij betreft geblokkeerd blijven.
Badge +1
Nee. De 0906 en 0909 nummers mogen wat mij betreft geblokkeerd blijven.


Oke dat kan. Of dat je in je "Mijn Simyo" zelf kunt aanvinken van welke betaalde nrs je wel of niet gebruik wilt maken.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt alvast voor jullie suggesties. Leuk om te lezen dat velen van jullie enthousiast zijn en ideeën aanleveren. Niet alles is haalbaar voor ons natuurlijk, maar er zitten zeker een aantal interessante reacties tussen. Het eerste onderwerp is inmiddels in dit forum te vinden. Als je wilt meedenken over een belbundel voor prepaid kun je je reacties hier kwijt.

Meer suggesties in dit topic zijn altijd welkom :)

Groetjes,

Alex
Ik zou het wel een goed plan vinden om het mogelijk te maken om op 2 simkaarten 1 telefoonnummer te hebben.
Zou voor nij ideaal zijn want dan kan ik een oud toestel kunnen gebruiken voor op mijn werk, zodat ik niet de simkaart hoef om te wisselen.
Een goed idee zou zijn om een bel/databundel aan te bieden dat Europees dekkend is. Veel in het buitenland en  heb nu een Duitse Simyo simkaart en zometeen ook een Spaanse nodig.:) Ook regelmatig in Belgie. Nu gebruik ik daarvoor prepaid, maar als die mogelijkheid er zou zijn zou ik hier een abonnement op nemen. In Duitsland heb ik een databundel abonnement  van €6 per mnd bij Simyo.de en prepaidbelllen.
De mogelijkheid om je voicemail zonder eigen ingesproken naam (of bericht) te laten werken.

Nu moet je per-se je eigen naam opgeven terwijl ik liever heb dat Simyo netjes het nummer opnoemt en dan een bericht in laat spreken.

Tevens zoals eerder vermeld ook de mogelijkheid om de timeout voor je voicemail aan te passen.
Badge
Ja, daar kan ik me helemaal bij aansluiten. Als ik intensief ga sporten neem ik tegenwoordig mijn smartphone niet meer mee, te bulky. Steek voor dat uurtje even een oud nokia'tje bij me maar dan moet ik natuurlijk niet vergeten nummer doorschakelen aan te zetten... Dat zou opgelost zijn met zo'n tweede sim.
Badge
Nee. De 0906 en 0909 nummers mogen wat mij betreft geblokkeerd blijven.

Ja, prima, lekker geblokkeerd laten.
Badge
Een heel leuk initiatief van Simyo, en wat een boel goede suggesties lees ik al hier. 
Zelf zou ik ook graag tussentijds extra bel/sms of mb bij willen kunnen kopen als dat een keer zo uit komt. De suggestie van buitenand uit bundel vind ik ook een heel goed idee.
Meegaan met de concurrentie:
(Op volgorde van prioriteit)

1. Internetbundel buitenland aanschaffen
2. Betere berichtgeving bij hoog verbruik (95% bijv..)
3. 4G (verbeteren)
Badge +1
Mogelijkheden voor voorkomen van overschrijden van je databundel. Huidige systeem van SMS'jes werkt niet goed als je een "op hol geslagen" app hebt. Heeft mij al een keer €150 extra gekost.


yes is dikke shit , ga mijn abbonement niet verlengen hierdoor .

andere providers  hebben veel goedkopere tarieven bij overschrijdingen .

tip : verbruikers app van ziggo installeren tikt direkt de mb's af en niet een dag later . 

Gr. Ad 
Ik weet dat Simyo goed naar zijn klanten probeert te luisteren, vandaar dat ik ook maar eens een topic open :)

Ik ben nogal een grootverbruiker van internet (altijd al geweest, en sinds 4G helemaal). Ik loop regelmatig tegen het probleem aan dat ik aan het einde van de maand eigenlijk te weinig data over heb. Ik zou het dan ook fijn vinden dat Simyo met grotere databundels komt. Wat ook zou kunnnen is een optie om extra volume bij te kopen na het opmaken van de bundel zoals andere providers soms doen. 

Hi (ook 4G over het KPN-netwerk) biedt bijvoorbeeld 3GB en zelfs 6GB bundels aan, tegen schappelijke prijzen. Volgens mij wordt Spotify daar zelfs niet eens als data geteld, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn 😉
Badge
De waarschuwingsberichtjes voor internetverbruik anders gaan doen.
Nu krijg je bericht als 50% van je internetbundel verbruikt is (who cares?) én je krijgt plots bericht dat je bundel 100% verbruikt is. (te laat om gas terug te nemen...) Bovendien zou het buiten de bundel tarief wel een stuk lager mogen...
Ik ben hierdoor afgelopen vakantie in Nederland behoorlijk over m'n bundel hier gegaan en kon flink bij betalen. Sommige andere providers gaan hier beter mee om. (buiten de bundel hetzelfde tarief als binnen de bundel òf geen extra kosten maar stevige verlaging van de internetsnelheid)
Mijn voorstel: waarchuwing als 75% van je bundel verbruikt is en waarschuwing als er nog 10% over is. Daar heb je veel meer aan!
Daarnaast zou het jullie sieren als 4G niets extra zou kosten en kijk eens naar collegaproviders hoe die ermee omgaan als de internetbundel verbruikt is.
Badge
Ja, een waarschuwing bij 75% en bij 90% (nog 10% over) lijken mij ook handig. Echter zie ik wel het nut in van de waarschuwing bij 50%.

Namelijk als je nieuwe tegoed nog maar een paar dagen is ingegaan, en je krijgt dan die waarschuwing, dan weet je meteen dat er iets aan de hand kan zijn (als zelf niet bewust veel internet hebt gebruikt). Wij hebben vorig jaar ook 1x "iets" gehad dat op hol geslagen was op de telefoon, en hebben daardoor tijdig het internet "uit" kunnen zetten op Mijn simyo. Wel vervelend dat je dan 3 weken moet wachten op nieuw tegoed, maar dat is beter dan een (onverwachte) hoge rekening.

Zelf zou ik dus heel graag tegoed willen kunnen bijkopen, desnoods tegen hoger tarief. Die beslissing kan je dan zelf nemen, in plaats van de confrontatie met kosten achteraf.

Reageer