.

Sticky

Nieuw: Meedenken met Simyo

  • 16 September 2014
  • 102 reacties
  • 6604 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Op deze plek gaan we samen kijken naar hoe we bijvoorbeeld producten, e-mails, websiteteksten, maar ook het betaalproces van Simyo beter kunnen maken voor jou.

Heb je vragen over je eigen Simyo product(en)? Dan kun je terecht op het Simyo forum. Bij Meedenken met Simyo zijn we vooral op zoek naar jouw ideeën voor Simyo!

1. Wat vind jij van dit initiatief?

2. Welke onderwerpen zouden we hier moeten bespreken?



Bekijk hieronder al onze onderzoeken:

- Lopende onderzoeken

- Afgeronde onderzoeken

102 reacties

Beste Alex,

Een goed initiatief dat klanten mogen meedenken.
Ik wil graag een idee inbrengen en denk dat dit de juiste plaats daarvoor is.

Zelf heb ik een aantal simkaarten van Simyo. Ik lees op het forum dat dit vaker voorkomt (oa voor kinderen of ouderen zonder smartphone). Het zou handig zijn dat je middels de app (die wat mij betreft prima is) de verbruikgegevens kan inzien. Nu moet je daarvoor met je eerst uitloggen en vervolgens met een ander telefoon nummer opnieuw inloggen, wat omslachtig is.

Mogelijk een tip voor jullie ontwikkelaars: bij Hollands Nieuwe (sorry?) hebben ze dit erg handig opgelost: je gaat binnen de app naar "instellingen" en kiest daar voor een ander profiel waar een ander telefoonnummer aan hangt: zonder opnieuw in te hoeven loggen krijg je de gegevens van je andere simkaart. Groot voordeel is dat aan de rest van de app niets hoeft te worden aangepast.

Veel succes met de verdere ontwikkeling, ik hoop dat jullie iets met mijn verzoek doen en mijn tip bruikbaar is.
Groet en fijne avond ?
Frank
Reputatie 7
Bij netwerkproblemen, toestelproblemen, simkaartproblemen etc. is een van de standaard gebruikte reacties/verzoeken (ook door mij zelf) 'Kun je je simkaart eens in een ander toestel plaatsen om te zien of....'.

Dit gaat tegenwoordig natuurlijk veel minder op, vanwege de verscheidenheid aan simkaarten (normaal, micro en nano).
Reputatie 5
Badge +10
Geen idee of het hier moet komen, maar.... avast (virus scanner) vind bij default instellingen de telefoonshop niet erg fijn, blokkering van ajax_cart[1].js waardoor het selecteren van telefoons niet meer werkt.

André


Hoi avweert,

Bedankt voor je feedback. Prima om dit soort punten hier aan te kaarten. Maar je had hier ook een eigen topic over mogen openen. Zou je eens willen nagaan of je dit nog steeds ervaart? Volgens mijn collega zou dit niet meer mogen voorkomen.

Ik weet niet zeker of dit hier thuishoort...Ik vind de vriendendeal een heel leuk initiatief, maar ik heb inmiddels een tegoed van 440 euro staan en ik zou het wel fijn vinden als ik daar iets mee zou kunnen doen.
Mijn telefoonrekening kan ik er héél lang mee betalen, maar misschien kan er een mogelijkheid komen om bijvoorbeeld een toestel, of accessoires ermee te betalen?

Verder ben ik tevreden over de site, maar avg vindt er van alles onveilig aan.Ik krijg steeds waarschuwingen. Ik vind de simyo app vaak wel érg achterlopen.
De reminder dat je 50% van je bundel gebruikt hebt, is wel goed, maar vaak ook niet zo up-to-date.

En, wat ik eerder gelezen heb, de voicemail gaat snel aan, misschien kan er een optie komen om die tijd te verlengen?

Linda


Hoi Linda,

Mooi dat je al zoveel tegoed hebt opgebouwd 🙂. Het besteden van je Vriendendeal tegoed aan andere producten is hier op kantoor weleens ter sprake gekomen. We hebben besloten de huidige vorm van korting op je abonnement voorlopig zo te laten. Ik kan me zeker voorstellen dat het in jouw geval heel handig zou zijn, maar doorgaans hebben de meeste klanten een veel lager tegoed. Het tegoed inzetten voor andere producten zou dus voor maar een heel klein deel van de Vriendendeal gebruikers gelden. Om die reden blijven we voorlopig nog vasthouden aan de huidige vorm van korting.

Beste Alex,

Een goed initiatief dat klanten mogen meedenken.
Ik wil graag een idee inbrengen en denk dat dit de juiste plaats daarvoor is.

Zelf heb ik een aantal simkaarten van Simyo. Ik lees op het forum dat dit vaker voorkomt (oa voor kinderen of ouderen zonder smartphone). Het zou handig zijn dat je middels de app (die wat mij betreft prima is) de verbruikgegevens kan inzien. Nu moet je daarvoor met je eerst uitloggen en vervolgens met een ander telefoon nummer opnieuw inloggen, wat omslachtig is.

Mogelijk een tip voor jullie ontwikkelaars: bij Hollands Nieuwe (sorry????) hebben ze dit erg handig opgelost: je gaat binnen de app naar "instellingen" en kiest daar voor een ander profiel waar een ander telefoonnummer aan hangt: zonder opnieuw in te hoeven loggen krijg je de gegevens van je andere simkaart. Groot voordeel is dat aan de rest van de app niets hoeft te worden aangepast.

Veel succes met de verdere ontwikkeling, ik hoop dat jullie iets met mijn verzoek doen en mijn tip bruikbaar is.
Groet en fijne avond ????
Frank


Hoi Fsingend,

Bedankt voor je suggestie. Leuk om te lezen dat je het zo helder omschrijft. We zijn momenteel bezig met het vernieuwen van de Mijn Simyo omgeving. Hoewel jouw suggestie meer bedoeld is voor de app, hangt dit wel samen met de Mijn omgeving. Ik zal doorgeven aan de ontwikkelaars dat hier behoefte aan is. Voor jou is het misschien ook interessant om het topic over de ontwikkelingen van de Simyo app in de gaten te houden. We hebben onlangs de app vernieuwd. Het is best mogelijk dat het beheren van meerdere accounts in een volgende versie wel mogelijk zal zijn. De app is namelijk nooit helemaal af ;)

Bij netwerkproblemen, toestelproblemen, simkaartproblemen etc. is een van de standaard gebruikte reacties/verzoeken (ook door mij zelf) 'Kun je je simkaart eens in een ander toestel plaatsen om te zien of....'.

Dit gaat tegenwoordig natuurlijk veel minder op, vanwege de verscheidenheid aan simkaarten (normaal, micro en nano).


Hey RicoK,

We leveren sinds een tijdje natuurlijk de 3 in 1 simkaart. In principe zou het dus mogelijk moeten zijn om de simkaart in meerdere telefoons te testen (mits je de simhouder niet meer hebt). Als ik het goed begrijp wil jij met je reactie aangeven dat het testen van de simkaart in een andere telefoon niet zo voor de hand liggend is toch?

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Simyo, er is een na-aper op komst! Het idee om klanten maandelijks hun bel- en internetbundel te laten wijzigen vindt navolging, wellicht een reden voor Simyo om dit als een compliment te beschouwen. Hoewel.... bij die na-aper kan je als klant je belbundel ook helemaal uitzetten, iets wat bij Simyo niet kan, maar best handig is voor mensen die voor kortere of langere tijd naar het buitenland verdwijnen en die hun Simyo nummer dus een tijdje niet gaan gebruiken maar wel willen behouden.

Simyo, wat is hierop uw antwoord? :p
Reputatie 7

Hey RicoK,

We leveren sinds een tijdje natuurlijk de 3 in 1 simkaart. In principe zou het dus mogelijk moeten zijn om de simkaart in meerdere telefoons te testen (mits je de simhouder niet meer hebt). Als ik het goed begrijp wil jij met je reactie aangeven dat het testen van de simkaart in een andere telefoon niet zo voor de hand liggend is toch?


Hey Alex,

Je verwoordt precies wat ik heb bedoeld. Het merendeel, misschien wel iedereen, zal de simhouder na het uitdrukken van de micro- of nanokaart weggooien. Hierdoor is het niet meer zo vanzelfsprekend als dat het was om de simkaart in een ander toestel te checken.

Gr.
Reputatie 5
Badge +10
Simyo, er is een na-aper op komst! Het idee om klanten maandelijks hun bel- en internetbundel te laten wijzigen vindt navolging, wellicht een reden voor Simyo om dit als een compliment te beschouwen. Hoewel.... bij die na-aper kan je als klant je belbundel ook helemaal uitzetten, iets wat bij Simyo niet kan, maar best handig is voor mensen die voor kortere of langere tijd naar het buitenland verdwijnen en die hun Simyo nummer dus een tijdje niet gaan gebruiken maar wel willen behouden.

Simyo, wat is hierop uw antwoord? :p


We kunnen natuurlijk niet stil blijven zitten ;)

Even zonder dollen. Ik denk dat het een goede zet is van providers om dit model toe te passen. Geef de klant zoveel mogelijk controle.

Hey Alex,

Je verwoordt precies wat ik heb bedoeld. Het merendeel, misschien wel iedereen, zal de simhouder na het uitdrukken van de micro- of nanokaart weggooien. Hierdoor is het niet meer zo vanzelfsprekend als dat het was om de simkaart in een ander toestel te checken.

Gr.


Dat is waar. Zo vanzelfsprekend is het inderdaad niet meer. Een kruistest zullen we wel altijd blijven aanraden, omdat dit wel een hoop kan uitsluiten. Voor hetzelfde geldt is de telefoon stuk en heb je een vervangende simkaart besteld. We zullen de antwoorden er dus een beetje op moeten aanpassen.

Of heb jij misschien nog een goed idee 🙂?
Ik heb een kleine toevoeging in m'n hoofd zitten voor de vriendendeal pagina. Je kunt je shop delen / promoten op je Facebook, twitter of de link kopieren. Waarom is er geen Google+ button? Er zijn denk ik wel mensen die gebruik maken van Google+ en niet van FB en/of Twitter :)

Zo maar een ideetje 🆒
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb een kleine toevoeging in m'n hoofd zitten voor de vriendendeal pagina. Je kunt je shop delen / promoten op je Facebook, twitter of de link kopieren. Waarom is er geen Google+ button? Er zijn denk ik wel mensen die gebruik maken van Google+ en niet van FB en/of Twitter :)

Zo maar een ideetje 🆒


Hoi Raytje,

We zijn een tijdje terug bezig geweest om onze Google + pagina meer onder de aandacht te brengen. We hebben hier best wat tijd in gestoken, maar merken dat er weinig interesse is in (onze) Google + pagina. Dat is eigenlijk de reden waarom we niet voor een Google + deel button hebben gekozen.

Het kan echter nooit kwaad om het wel te doen. Daarom zal ik even een balletje opgooien bij mijn collega.

Hoi avweert,

Bedankt voor je feedback. Prima om dit soort punten hier aan te kaarten. Maar je had hier ook een eigen topic over mogen openen. Zou je eens willen nagaan of je dit nog steeds ervaart? Volgens mijn collega zou dit niet meer mogen voorkomen.



Hoi avweert,

In dit topic gaf een ander forumlid aan hetzelfde te ervaren. Bij hem lijkt het nu te zijn opgelost.

Zou jij misschien kunnen laten weten of dit bij jou ook het geval is?

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Snap het wel hoor, moet wel rendabel blijven. 

De link gebruiken op Google+ werkt trouwens ook gewoon goed. Gisteren gedaan (heb wel Google+ maar gebruik het niet zo fanatiek :p)
Op deze plek gaan we samen kijken naar hoe we bijvoorbeeld producten, e-mails, websiteteksten, maar ook het betaalproces van Simyo beter kunnen maken voor jou.

Heb je vragen over je eigen Simyo product(en)? Dan kun je terecht op het Simyo forum. Bij ‘Meedenken met Simyo’ zijn we vooral op zoek naar jouw ideeën voor Simyo!

1. Wat vind jij van dit initiatief?

2. Welke onderwerpen zouden we hier moeten bespreken?

[youtube]MgypbMuqozs[/youtube]

Het eerste onderwerp is Belbundel voor prepaid: goed idee of niet?


Belbundel is een goed idee, maar kijk ook eens naar GiffGaff.com. Erg populair in de UK en als je goed kijkt, dan weet je wel waarom. Je kan altijd leren van onze buren. Goed netwerk, goede voorwaarden, veel vrijheid en... goedkoop. Erg populair hier
Ik heb een idee voor het forum;

Als je op de homepage van het forum bent kun je klikken op "reacties sinds je laatste bezoek".

Nu gebruik ik deze optie erg vaak omdat het een gemakkelijke manier is om de laatst besproken of nieuwe topics te vinden. Maar er zijn ook topics waar je misschien geen deel van wilt maken. Daarom had ik het idee gekregen dat er een optie zou moeten zijn op dergelijke topics aan te vinken en te markeren als  bijvoorbeeld gelezen. Zo hoef je niet al die topics te openen omdat lijstje in te korten.

Zo maar een idee van Ray (rijmt ook nog een beetje 😃 )
Reputatie 4
Badge +8
Ik heb zojuist eens even op de website van GiffGaff gekeken.
Dat ziet er wel heel goed uit inderdaad.
Mooie "goody bags" hebben ze voor een goeie prijs!!!
Reputatie 7
Badge +9
Als ik niet een tevreden klant van Three was zou ik inderdaad naar GiffGaff gaan.
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb een idee voor het forum;

Als je op de homepage van het forum bent kun je klikken op "reacties sinds je laatste bezoek".

Nu gebruik ik deze optie erg vaak omdat het een gemakkelijke manier is om de laatst besproken of nieuwe topics te vinden. Maar er zijn ook topics waar je misschien geen deel van wilt maken. Daarom had ik het idee gekregen dat er een optie zou moeten zijn op dergelijke topics aan te vinken en te markeren als  bijvoorbeeld gelezen. Zo hoef je niet al die topics te openen omdat lijstje in te korten.

Zo maar een idee van Ray (rijmt ook nog een beetje 😃 )


Hoi Raytje,

Op het vernieuwde forum is het mogelijk om topics te markeren als 'favoriet'. Op het huidige forum is het natuurlijk mogelijk om je te abonneren op topics, maar het nieuwe forum biedt je dus ook de mogelijkheid om de door jou, tot favoriet gekozen topics, via jouw profiel gemakkelijk in te zien.

Handig?

Groetjes,

Alex
Badge +2
Meedenken met Simyo, 🆒 echte TG's die Simyo lui...

Het lijkt me wel handig om een prepaid internetbundel te activeren door middel van het bellen naar een nummer.
Eigenlijk net als nu het in of uitschakelen van de voicemail, maar dan in dit geval dus alleen als activatie van een internetbundel van 1 dag.

Waarom?
Stel je hebt geen prepaid internetbundel actief, maar je bent ergens en je hebt ineens de mogelijkheid om te internetten even hard nodig, dan zou het makkelijk zijn om even te bellen naar 12XXXX om op die manier even snel een prepaid internet bundel te activeren.
Mijn eerste idee was alleen de bundel voor 1 dag of 20MB, maar ook een andere bundel zou op die manier geactiveerd kunnen worden indien men op dat moment meer data nodig is, dan zou een telefoonnummer voor 100MB of 250MB ook een mogelijkheid zijn.
Voor zover ik weet is het nu alleen online in te schakelen, maar d.m.v. even een telefoonnummer bellen zou het overal uitgevoerd kunnen worden.
?
?
?
?
?
(TG's zijn Toffe Gabbers)
Badge
Beste Simyo, over mijn abonnement ben ik dik tevreden echter de Telefoonshop laat nogal te wensen over. Wat er volgens mij verbeterd zou kunnen worden:
- vergelijken van telefoons, deze buttons werken namelijk niet
- de filter om op kleur of merk te kunnen kiezen werkt niet
- Avast geeft een viruswaarschuwing, al weet ik dat ik deze kan negeren, maar kan toch storend werken

Binnenkort wil ik wellicht eindelijk overstappen naar een smartphone, maar de Telefoonshop laat qua gebruiksvriendelijkheid helaas te wensen over. (ik gebruik browser Firefox 36.0.4)
Reputatie 1
Badge +1
Kunnen we in de nabije toekomst ook de mogelijkheid krijgen om korting te krijgen op het aangaan van Telfort of KPN abonnement omdat we een Simyo abonnement hebben? Helaas is deze combi voordeel alleen nu mogelijk met Telfort of KPN telefoon abonnementen terwijl jullie ook eigendom van KPN zijn.
Badge
Er is hevige concurrentie op de bel Markt. Simyo heeft wel een aanpassing aan het tarief gedaan maar het lijkt erop dat Simyo nu een dure aanbieder is wanneer gaan jullie mee met de concurrentie?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pacorob en Harryquicknet,

@Pacorob, sorry voor de enorm late reactie! Ik ben bang dat we jouw reactie over het hoofd hebben gezien. Dat is absoluut niet onze bedoeling geweest. Ik begrijp je idee! Goed dat je dit hier komt delen. We maken gebruik van het KPN Netwerk maar we zijn geen KPN. Om deze reden dingen we niet mee in bijvoorbeeld KPN Compleet of Telfort CombiVoordeel.

Vaak is het bij deze voordeelpakket ook de bedoeling dat je een 'Alles-in-1 pakket plus een mobiel abonnement neemt van deze provider. Je kunt KPN en Telfort hierin niet combineren. Pin me hier niet op vast. Ik werk voor Simyo dus weet de voorwaarden van deze pakketten niet uit mijn hoofd ;)

@Harryquicknet, bedankt voor het delen van je mening! Ik zou liegen als ik zou zeggen dat de goedkoopste zijn. Er zijn op dit moment aanbieders die voordeligere abonnementen abonnementen aanbieden. Maar dit is natuurlijk niet het enige wat je moet vergelijken.

Het is moeilijk om providers met elkaar te vergelijken. Als je gaat neuzen op de telecommarkt, laat je dan niet alleen verleiden door de mooie prijzen. Kijk naar de voorwaarden, klantenservice en het netwerk. Dit zijn belangrijke factoren. Een provider kan misschien hele voordelige bundels aanbieden maar daarentegen helemaal geen flexibiliteit aanbieden in het wijzigen van bundels.

Natuurlijk doen wij ons best om op alle vlakken zo goed mogelijk te scoren en ondertussen te blijven ontwikkelen :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +1
Ik kwam erachter dat jullie toch een URL scheme voor de iOS (iPhone) app gebruiken namelijk simyo:// (duh) alleen wanneer ik deze open via de Launcher widget in het Notificatie Centrum schiet de app na openen direct naar de achtergrond. Kunnen jullie hiernaar kijken en dit oplossen. Dit zelfde probleem speelt niet met andere apps dus dit staat los van Launcher widget zelf. Overigens erg een aanrader die widget om snel naar bepaalde functies (Instellingen > WIFI selecteren of Instellingen > Bluetooth apparaat selecteren) te gaan of naar apps of app functies.

Overigens erg fijn dat de mogelijkheid om het wachtwoord te onthouden in de recente iOS app update weer mogelijk is gemaakt.
Voor het buitenland zou Symio ook een bundel moeten hebben. Bellen naar Nederland is veel te duur. Met de vaste tel. bellen we in heel Europa voor een klein extra bedrag per maand.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pacorob & Johann,

@Pacorob, bedankt voor je reactie en uitleg! Eerlijk is eerlijk, ik ben zelf niet zo technisch aangelegd en zorg er dan ook voor dat dit bij de juiste persoon terecht komt. Zo kunnen we er naar kijken 🙂 Bedankt!

@Johann, goed dat je dit aan ons doorgeeft! Je hebt van ons een e-mail ontvangen met daarin een uitleg over alles wat er gaan veranderen in de tarieven in het buitenland. Binnen de EU gaat alles een stuk goedkoper worden en medio 2017 zal je vanuit je Nederlandse bundel gebruik kunnen maken van het netwerk.

Voorlopige zitten buitenlandbundels niet in de planning. Ik ga jouw melding hierover wel doorzetten 🙂 Wie weet kunnen we hier iets mee doen.

Groetjes,
Angela
1. Wat vind jij van dit initiatief?

Prima!

2. Welke onderwerpen zouden we hier moeten bespreken?

Het tonen van de actuele prijs van een Mb in het buitenland verkregen via roaming. Waarom staat die niet vermeld bij de rekening "buiten de bundel" weergave? Dat maakt het een stuk makkelijker om bij te houden wat de kosten zullen zijn als je weer thuis bent van vakantie.



Bekijk hieronder al onze onderzoeken:

- Lopende onderzoeken

- Afgeronde onderzoeken[/quote]
Reputatie 5
Badge +9
Hoi JO06,

Wat leuk dat je ook met een suggestie komt!

Maar... staat de prijs per MB niet op je factuur? Ook op onze tarievenpagina vind je de tarieven per MB in elk land. Of bedoel je dit niet?

Groetjes,
Caspar
Omdat Simyo gebruikt maakt van het netwerk van KPN zou het misschien een mooie toevoeging zijn als Simyo op het forum of bij de servicepagina's een toevoeging plaatst naar de storingssite van KPN.

Of misschien wel als toevoeging in de MijnSimyo pagina's?

Reageer