.

Sticky

Nieuw: Meedenken met Simyo

  • 16 September 2014
  • 102 reacties
  • 6607 Bekeken


Toon eerste bericht

102 reacties

Meegaan met de concurrentie:
(Op volgorde van prioriteit)

1. Internetbundel buitenland aanschaffen
2. Betere berichtgeving bij hoog verbruik (95% bijv..)
3. 4G (verbeteren)
Badge +1
Mogelijkheden voor voorkomen van overschrijden van je databundel. Huidige systeem van SMS'jes werkt niet goed als je een "op hol geslagen" app hebt. Heeft mij al een keer €150 extra gekost.


yes is dikke shit , ga mijn abbonement niet verlengen hierdoor .

andere providers  hebben veel goedkopere tarieven bij overschrijdingen .

tip : verbruikers app van ziggo installeren tikt direkt de mb's af en niet een dag later . 

Gr. Ad 
Ik weet dat Simyo goed naar zijn klanten probeert te luisteren, vandaar dat ik ook maar eens een topic open :)

Ik ben nogal een grootverbruiker van internet (altijd al geweest, en sinds 4G helemaal). Ik loop regelmatig tegen het probleem aan dat ik aan het einde van de maand eigenlijk te weinig data over heb. Ik zou het dan ook fijn vinden dat Simyo met grotere databundels komt. Wat ook zou kunnnen is een optie om extra volume bij te kopen na het opmaken van de bundel zoals andere providers soms doen. 

Hi (ook 4G over het KPN-netwerk) biedt bijvoorbeeld 3GB en zelfs 6GB bundels aan, tegen schappelijke prijzen. Volgens mij wordt Spotify daar zelfs niet eens als data geteld, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn 😉
Badge
De waarschuwingsberichtjes voor internetverbruik anders gaan doen.
Nu krijg je bericht als 50% van je internetbundel verbruikt is (who cares?) én je krijgt plots bericht dat je bundel 100% verbruikt is. (te laat om gas terug te nemen...) Bovendien zou het buiten de bundel tarief wel een stuk lager mogen...
Ik ben hierdoor afgelopen vakantie in Nederland behoorlijk over m'n bundel hier gegaan en kon flink bij betalen. Sommige andere providers gaan hier beter mee om. (buiten de bundel hetzelfde tarief als binnen de bundel òf geen extra kosten maar stevige verlaging van de internetsnelheid)
Mijn voorstel: waarchuwing als 75% van je bundel verbruikt is en waarschuwing als er nog 10% over is. Daar heb je veel meer aan!
Daarnaast zou het jullie sieren als 4G niets extra zou kosten en kijk eens naar collegaproviders hoe die ermee omgaan als de internetbundel verbruikt is.
Badge
Ja, een waarschuwing bij 75% en bij 90% (nog 10% over) lijken mij ook handig. Echter zie ik wel het nut in van de waarschuwing bij 50%.

Namelijk als je nieuwe tegoed nog maar een paar dagen is ingegaan, en je krijgt dan die waarschuwing, dan weet je meteen dat er iets aan de hand kan zijn (als zelf niet bewust veel internet hebt gebruikt). Wij hebben vorig jaar ook 1x "iets" gehad dat op hol geslagen was op de telefoon, en hebben daardoor tijdig het internet "uit" kunnen zetten op Mijn simyo. Wel vervelend dat je dan 3 weken moet wachten op nieuw tegoed, maar dat is beter dan een (onverwachte) hoge rekening.

Zelf zou ik dus heel graag tegoed willen kunnen bijkopen, desnoods tegen hoger tarief. Die beslissing kan je dan zelf nemen, in plaats van de confrontatie met kosten achteraf.
Badge
Ik heb sinds kort mijn abbonoment van simyo en het bevalt me uitstekend! Je hebt overal een goed overzicht van. De app is ook ideaal maar heb nog een klein verbeter puntje. Het zal mooi zijn dat het overzicht van wat je al verbruikt hebt en wat je nog hebt wat vaker kan updaten. Één keer was het laatst gemeten verbruik 15 uur geleden
Ideetjes

1: Extra mb's bijkopen als bundel op is
2: 4g telefoons in de shop
3: live chat helpdesk 
4: Reclame actie door de wifi in de trein te exploiteren met 4G om te laten zien hoe snel 4g wel niet is (combi met kpn)


Succes
Reputatie 2
Badge +6
Hallo iedereen,

Jullie zijn volop aan het reageren, top! De onderwerpen lopen flink uiteen, dat is mooi om te zien. Blijf vooral suggesties en opmerkingen sturen, dit helpt ons met beslissen wat het volgende onderwerp kan gaan worden :)

Zoals Alex al in een eerdere post heeft aangegeven is het eerste onderwerp ''Belbundel voor Prepaid: goed idee of niet?'' Ook in dit topic stromen de reacties binnen 🙂 Vergeet ook niet om de poll in te voeren ;)

We kijken uit naar jullie reacties over dit onderwerp en natuurlijk naar nieuwe ideeën en suggesties!
@gewoonrobert
Jouw idee (en dan zowel met data als belminuten) heb ik bij al mijn vorige aanbieders gedaan (Simyo, KPN, Telfort en T-Mobile). Blijkbaar wil geen enkele aanbieder daar iets mee doen.

@simyo
even een mailtje/sms sturen aan iedereen die naar 't buitenland gaat wat die 0031-6-53131313 kosten zijn (Simyo sms-server). Spaart een hoop vragen...

@simyo
mogelijk om vooraf databundel te blokkeren wanneer de data is verbruikt (soort pre-pay mogelijkheid binnen je abo).
Badge
Ik zoek nog steeds naar een internet abonnement waarbij ik onbeperkt kan surfen maar om de kosten te drukken geen streaming videos kan kijken.
Geef mij maar 35kBps onbeperkt voor 15 euro pm. Niemand die zoiets aanbied helaas. De eerste provider die dat aanbied krijgt een groot aandeel.
Is dit model niet rendabel?
Badge +2
Nieuwe onderwerpen zouden kunnen zijn:

Terug naar per seconde afrekenen

wat te verbeteren aan de app

waarschuwing als je buiten je bundel belt
Badge +1
Buitenland bundel mee laten lopen ,daar ik overwinter is het toch zonde dat die bundel verloren gaat in het niet,of winst voor simyo misschien,toch 4 mnd voor niets betaald,kan dat niet verrekend worden??
Goed initiatief om klanten mee te laten denken. Ik ben ook heel benieuwd naar hetgeen jullie met onze reactie gaan doen.

Een belangrijk verbeterpunt is het buitenbundelverbruik van data. Geef de klant een alternatief als de bundel opraakt, bijvoorbeeld door internet te deactiveren en een nieuwe databundel aan te bieden voor de rest van de maand of door de snelheid te verlagen. Ik denk dat zo'n maatregel niet alleen veel frustratie bij klanten wegneemt, ik denk dat het ook veel vragen scheelt in het contactcenter/webcare. Vaak komt het overschrijden van het dataverbruik door een verkeerde inschatting door de klant of door omgevingsfactoren zoals matige wifi of een verkeer ingesteld toestel. Vervelend als je hierdoor eerst een torenhoge rekening krijgt, en dan van Simyo ook nog het advies krijgt om aan de slag te gaan met datameters ed. Met het vertragen van internet of het aanbieden van een nieuwe bundel geeft je de klant een duidelijk signaal dat er iets niet goed gaat mét daarbij een alternatief binnen de mogelijkheden als provider. Bovendien wordt het verrekenen met een maandbundel nu ook regelmatig gehanyeerd door jullie webcareteam. Ik denk dat Simyo haar klanten hiermee nog beter bindt.
Badge
Yup,hier ook +1 voor data snelheid te verlagen na opraken bundel.
En tevens een buitenland bundel,vaste prijs voor zoveel mb`s.
Badge
Yup,hier ook +1 voor data snelheid te verlagen na opraken bundel.
En tevens een buitenland bundel,vaste prijs voor zoveel mb`s.

Ja dat zou ik ook wel willen, zoals bij hi.

Hi: 1500mb (4g) met 300 min € 23,00  (geen extra kosten, wel internet buiten de bundel)

Simyo: 1500mb (flex 4g) met 300 min € 23,50 (extra kosten buiten de bundel wat snel op kan lopen)

Hi is dus voordeliger (4G) en geen extra kosten buiten de bundel.


Simyo: 1500mb met 300 min € 18,50 (extra kosten buiten de bundel wat snel op kan lopen)
Het bovenstaande vind ik dus wel erg interessant om te nemen echter lees ik zoveel over 'spook' gebruik dat ik die stress niet wil hebben, er kan zoveel fout gaan. Als ie automatisch zou stoppen als je door de bundel heen bent zou ik 'm gelijk bestellen maar ik wil niet in spanning zitten voor hoge rekeningen.
Badge +1
Vaker updaten verbruiksstatus

afrekenen per seconde (vanaf 3de minuut van ieder gesprek)

Belonbeperkt bundel
Badge +1
Gewoon je onverbruikte data en bel/sms minuten meenemen naar een volgende maand.
Je betaalt er voor. Maar als je aan het eind van de maand overhoudt ben je alles kwijt........
Beetje raar toch?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Bedankt weer voor jullie suggesties en ideeën 🙂. Er komen hier interessante reacties terug. Wat ik veel voorbij zie komen is minuten meenemen, buitenland bundel en voorkomen dat je buiten je internet bundel raakt (mb's bijkopen of snelheid verlagen). Ook leuk om te lezen dat het 'mee laten denken' gewaardeerd wordt. Het uitbreiden van onze producten en diensten is wel iets waar we continu mee bezig zijn. Ik kan daar momenteel nog niets over zeggen, maar Simyo zit in ieder geval niet stil 😉.

wat te verbeteren aan de app

Hier zijn we momenteel druk mee bezig. In dit topic kun je alle ontwikkelingen van de Simyo app volgen. De bèta versie is inmiddels klaar. Afgelopen week hebben een aantal klanten de app alvast kunnen testen. Nu zijn we bezig om de feedback te verwerken. Een update in dat topic volgt snel.

Groetjes,

Alex
Wij hebben in ons gezin 3 abonnementen bij Simyo. Twee daar van zijn voor onze kinderen van 10 en 12.
De tenaamstelling staat op mijn naam als volwassene. Prima, logisch.
Bij inloggen op deze abonnementen met het 06-nummer krijg ik mijn naam te zien. Dit zou toch gemakkelijk aangepast moet kunnen worden met een aliasnaam  van mijn kind waarbij de factuurnaam op mijn naam blijft staan?
Ook bij gebruik van de app zou deze aliasnaam dan naar voren komen op de telefoon mijn kinderen.
Kom op SImyo, maak dit eens gebruiksvriendelijker
Visual voicemail lijkt me een erg mooie toevoeging voor alle iPhone gebruikers van Simyo. Ik zie op het forum dat er al wel eens eerder nagvraag naar gedaan is, maar dat het nu helaas nog niet mogelijk is. Het is nu altijd worstelen om door het voicemail menu te navigeren en berichten te verwijderen/bewaren/etc. Voor de rest ben ik erg tevreden over Simyo :)
Voicemail via de webpagina afluisteren
Kun je invullen bij de aanvraag
Op www.simyo.nl (eerste pagina) ook graag netjes André in plaats van Andr%C3%A9
Visual voicemail lijkt me een erg mooie toevoeging voor alle iPhone gebruikers van Simyo. Ik zie op het forum dat er al wel eens eerder nagvraag naar gedaan is, maar dat het nu helaas nog niet mogelijk is. Het is nu altijd worstelen om door het voicemail menu te navigeren en berichten te verwijderen/bewaren/etc. Voor de rest ben ik erg tevreden over Simyo :)


Misschien kunnen jullie visual voicemail inderdaad via de Simyo website beschikbaar stellen en mobiel beschikbaar stellen als extra functie in de Simyo app...
Badge
Zoals hier al een paar keer aangegeven. De tijd voordat de voicemail ingeschakelt wordt, daar moet echt een andere tijdsduur bij komen. 20 Seconden is gewoon te langzaam.
Veel telefoons zijn standaard zo ingestelt dat als ze gebelt worden, dat het volume langzaam omhoog gaat. Dan komt het regelmatig voor dat je hem nog geen 5 seconden hoort en dat dan de voicemail al ingaat.
Wij gebruiken de huistelefoon niet en worden daarom ook vaak door prive of algemene bedrijfsnummers gebelt. Terugbellen gaat dan helaas niet.

Reageer