.

Beantwoord

Mee denken ..

  • 16 September 2015
  • 20 reacties
  • 527 Bekeken

Badge +2
Beste,
Ik wil best meedenken .. Ten eerste verbaas ik me er over dat bij Simyo beltegoed en data niet meerdere maanden houdbaar is. (volgens mij nu alleen mogelijk bij Vodafoon en Telford). De ene maand houd ik 500mb over en de volgende maand moet ik voor 5mb bij betalen. Dit is natuurlijk belachelijk. Ik koop 1GB en op het einde van de maand ben ik kwijt wat ik gekocht heb. Ik begrijp Simyo wel hoor, Simyo kijkt vooral naar de centjes, daarom denk ik voor mijzelf mee en ben ik van plan over te stappen naar Telford, waar je voor het zelfde geld, minuten en data 2 maand kunt meenemen. Qua kosten zijn ze niets duurder .. en net als Simyo zitten ze op het KPN netwerk en hebben ze 4G.

Dat noem ik nog eens meedenken! Gemiste kans voor Simyo 😉
icon

Beste antwoord door Tiury 17 September 2015, 11:04

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7
Ik kan wel voor een deel meegaan in je reactie. Echter, wat je niet moet vergeten is dat de maandelijkse kosten bij Simyo lager zijn dan bij Telfort.

De mogelijkheid die Telfort (en ook Vodafone) biedt is natuurlijk/namelijk niet gratis:

300 min / 500 MB - Simyo EUR 13,00 - Telfort EUR 15,00, Verschil EUR 2,00
300 min / 1 GB - Simyo EUR 16,00 - Telfort EUR 17,00, Verschil EUR 1,00 (normaal EUR 2,00)
Badge +2
Ik kan wel voor een deel meegaan in je reactie. Echter, wat je niet moet vergeten is dat de maandelijkse kosten bij Simyo lager zijn dan bij Telfort.

De mogelijkheid die Telfort (en ook Vodafone) biedt is natuurlijk/namelijk niet gratis:

300 min / 500 MB - Simyo EUR 13,00 - Telfort EUR 15,00, Verschil EUR 2,00
300 min / 1 GB - Simyo EUR 16,00 - Telfort EUR 17,00, Verschil EUR 1,00 (normaal EUR 2,00)


Voor 1 euro meer neem ik dus mijn belminuten en data 2 maanden mee en krijg ik ook nog onbeperkt SMS'en! Lijkt me goede deal! Nu zit ik met per ongeluk en paar MB over mijn 1GB op 2 euro extra kosten! En bij Telford is er ook nog na 10 min gratis bellen!

🙂
En daar komt bij dat de prijzen die RicoK toont van Telfort bij een contract van 24 maanden zijn. Bij 12 maanden komt daar, bij beide, nog eens € 1,- bij.
Reputatie 7
Oke, 2 jaar 'vastzitten'.......daar had ik niet op gelet.
Badge +2
Haha .. Ik begrijp dat jullie hier met 2 petten opzitten! 😛 Je krijgt na 10 min gratis bellen bij Telford en onbeperkt SMS'en .. en data en beltegoed 2 maanden meenemen! Oja en niet onbelangrijk, buiten de bundel geen absurde verhogingen van data en belkosten zoals bij Simyo. Niet onbelangrijk lijkt me .. En dat dus voor die ene euro extra! ;)

Telford loopt voorop in deze. Meedenken is vaak niet genoeg. Op den duur zal Simyo ook wel mee gaan in deze keuze maar voordat het zover is zijn velen al weer veranderd van aanbieder. Als Simyo zo vernieuwend zou zijn als ze voor staan zou men vooruit lopen in deze .. Helaas wachten de meeste providers af op wat komen gaat. Gemiste kans zou ik zeggen .. 😉
Ach zo heeft elke provider wel iets waar de ene klant meer aan heeft dan de ander. Bij Simyo kun je bijvoorbeeld je bundels ook aanpassen naar een lagere bundel dan waar je ooit mee bent gestart. Dan kan bij Telfort weer niet om daar mee te blijven vergelijken.

Iedereen moet kiezen wat voor hem / haar persoonlijk het beste is.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi henryblankvoort,

Bedankt voor je bericht! We waarderen het erg dat klanten hun mening geven over producten en wat ze graag zien. Uiteraard is het heel lastig om verschillende providers met elkaar te vergelijken. Elke provider heeft zijn voor en nadelen. Nu is het inderdaad zo dat Vodafone en TelforT bepaalde producten hebben waarbij je de belminuten óf MB's mee kunt nemen naar de volgende maand. Ook hebben je daar onbeperkte bundels of kun je na een aantal minuten gratis bellen.

Dit zijn hele slimme trucjes, die voor maar een paar klanten echt gunstig zijn. Je kunt het vergelijken met onbeperkt spareribs eten. Uiteindelijk betaal je veel geld, maar neem je een gewone hoeveelheid, waar je in een ander restaurant een normaal bedrag voor betaalt. Dit hebben ook verschillende onderzoeken uitgewezen (n.a.v de Vodafone red abonnementen).

We willen gewoon een duidelijke prijs voor klanten en hierbij toch (als eerste) flexibele abonnementen aanbieden. Daarom kun je de bundel niet meenemen naar de volgende maand, maar kun je 'm vooraf aanpassen op je verwachte verbruik. Zo weten wij ook precies hoeveel MB's we vrij kunnen houden voor je op het netwerk.

Toch heb ik je opmerking doorgegeven aan onze productmanagers. Misschien dat ze je ideeën mee kunnen nemen 🙂. Dus bovenal; bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Tiury
Badge +2
Hoi henryblankvoort,

Bedankt voor je bericht! We waarderen het erg dat klanten hun mening geven over producten en wat ze graag zien. Uiteraard is het heel lastig om verschillende providers met elkaar te vergelijken. Elke provider heeft zijn voor en nadelen. Nu is het inderdaad zo dat Vodafone en TelforT bepaalde producten hebben waarbij je de belminuten óf MB's mee kunt nemen naar de volgende maand. Ook hebben je daar onbeperkte bundels of kun je na een aantal minuten gratis bellen.

Dit zijn hele slimme trucjes, die voor maar een paar klanten echt gunstig zijn. Je kunt het vergelijken met onbeperkt spareribs eten. Uiteindelijk betaal je veel geld, maar neem je een gewone hoeveelheid, waar je in een ander restaurant een normaal bedrag voor betaalt. Dit hebben ook verschillende onderzoeken uitgewezen (n.a.v de Vodafone red abonnementen).

We willen gewoon een duidelijke prijs voor klanten en hierbij toch (als eerste) flexibele abonnementen aanbieden. Daarom kun je de bundel niet meenemen naar de volgende maand, maar kun je 'm vooraf aanpassen op je verwachte verbruik. Zo weten wij ook precies hoeveel MB's we vrij kunnen houden voor je op het netwerk.

Toch heb ik je opmerking doorgegeven aan onze productmanagers. Misschien dat ze je ideeën mee kunnen nemen 🙂. Dus bovenal; bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Tiury


Kijk eens aan .. Mooi antwoord! Ik ben het met je eens .. Daarom kies ik uit principe voor TelforT. Deze keer puur uit principe omdat ik iets koop, belminuten en data en deze gewoon wil behouden omdat het van mij is!

Gegroet ..
Reputatie 6
Badge +10
Hoi henryblankvoort,

Jammer dat dit dan goodbye is, maar ook wij willen graag dat je een provider hebt die bij je past 🙂. Ondanks dat wil ik je toch bedanken voor je kritische noot en je waardige aanvullingen op het forum 🙂. We gaan er absoluut iets mee doen!

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Badge +1
Ik kijk ook constant rond en ga aardig mee in wat Henry zegt. Zelf ben ik ook geen fan van 2 jarige abonnementen, maar 1 jaar durf ik nog wel aan en die bied Telfort (ook van KPN) ook.

De onbeperkt sms optie, na 10 minuten gratis bellen en 3 maanden meenemen van belminuten en data en tevens combi voordeel is erg interessant combineer dat met slechts een euro of 2 meer p/mnd dan is het dit mij wel waard.

Ik overweeg hierdoor in de nabije toekomst ook over te stappen. Het is dat ik momenteel geen data bundel heb waardoor het minder voordeel oplevert. Jammer is ook dat de combi deal bij Telfort niet mogelijk is voor klanten die geen mobiel data bundel afnemen.
Badge +2
@pacorob:

Zo is het! Heel veel voordelen en daar wegen die paar euro dus ook niet tegen op.

Voor mij is het eigenlijk vooral een principe kwestie. Ik baal er van dat ik iets koop en dan op het einde van de maand het tegoed wat ik gekocht heb kwijt ben. Ik had bijvoorbeeld laatst een maand met zo'n 500mb aan data over en de maand erna ging ik een kleine 20mb over mijn limiet wat me al snel enkele euro's extra kost! Zoiets vind ik belachelijk .. (kon je nu bij Simyo bijvoorbeeld het overgebleven data/minuten 1 maand meenemen dan was ik zeker gebleven maar Simyo is niet zo vooruitstrevend als men zelf zegt en schrijft)

Iedereen vindt het maar normaal dat dit gebeurd maar dat vind ik dus niet. De provider denkt door deze manier van zaken doen dat klanten een hoger tegoed gaan afnemen dan ze in feite nodig hebben. Lekker makkelijk centjes binnen halen zeg ik dan.

Dus ik stap echt alleen maar over omdat ik het met dit soort zaken niet eens ben. Telfort is een van de eersten die een eerlijk abonnement aanbied, dus ik ga ze die kans geven. Denk dat over een tijdje vanzelf meerderen gaan volgen omdat de klant natuurlijk ook niet gek is. ;)

Ik hoop dat jij de juiste keuze mag maken voor jezelf!

Gegroet en bedankt voor je reactie! 🙂
Ik wil hier toch even ook iets van zeggen. Mede door deze eigenschappen ben ook ik naar Telfort gegaan alsook de methodiek met de databundel. Maar ik wil ook zeer nadrukkelijk stellen dat mijn Friesian time bij Simyo een erg plezierige tijd was waar ik Simyo heel erg dankbaar voor ben. Ook al ben ik het dan niet altijd met ze eens (geweest), de teamspirit van Simyo is erg goed en dat verdient een ferme pluim.
Badge +2
Ik wil hier toch even ook iets van zeggen. Mede door deze eigenschappen ben ook ik naar Telfort gegaan alsook de methodiek met de databundel. Maar ik wil ook zeer nadrukkelijk stellen dat mijn Friesian time bij Simyo een erg plezierige tijd was waar ik Simyo heel erg dankbaar voor ben. Ook al ben ik het dan niet altijd met ze eens (geweest), de teamspirit van Simyo is erg goed en dat verdient een ferme pluim.

Ook mee eens ... Ik vertrek met pijn in mijn hart! 😛
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

@Henryblankvoort & Pacorob, jullie hebben beide ook in dit topic gereageerd. Ik denk dat mijn reactie daar ook hier van toepassing is :)

@Henryblankvoort & Friesian, we gaan jullie heel erg missen 😞 Bedankt voor de complimenten. Dat doet ons natuurlijk goed. Wie weet zien we jullie in de toekomst nog eens bij Simyo terug!

Groetjes,
Angela
Badge
Het is en blijft stelen van je klanten, je koopt een pak kofffie bij AH aan het einde van de maand pakt AH de koffie die je over hebt af.
En dan het afronden naar hele minuten, we moeten dit aanmelden bij Radar en Kassa, Simyo al 5 jaar de beste provider, ha ha.
Het is en blijft stelen van je klanten, je koopt een pak kofffie bij AH aan het einde van de maand pakt AH de koffie die je over hebt af.
En dan het afronden naar hele minuten, we moeten dit aanmelden bij Radar en Kassa, Simyo al 5 jaar de beste provider, ha ha.


Het is geen stelen hoor. Want je bent zelf akkoord gegaan met het feit dat je bundels een maand geldig zijn door een contract at te sluiten en de voorwaarden te accepteren. Het is aan jouw, de klant, om zelf de keuze te maken of je de bundels volledig opmaakt of niet. Hou je elke maand over mag je zelfs kosteloos je bundels aanpassen, ook naar beneden en zelfs onder de limieten die je oorspronkelijk had.

Afronden mag, providers zijn verplicht 1 product te hebben waarbij dit niet is. Bij Simyo is dit prepaid (internet).

En wat betreft het zijn van 5 jaar de beste, dat heeft de consumentenbond bepaalt. En er zijn veel meer factoren waar men naar kijkt. Maar goed, dat is je ook al uitgelegd in het kort in je topic daarover 😉
Badge
Ik ben er niet boos over hoor en loop hiervoor ook niet weg bij Simyo, wilde het even vermeld hebben.
Groetjes
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bartel,

Gelukkig ben je er niet boos over! En ik ben helemaal blij dat je hierdoor niet weggaat bij Simyo 🙂

Het is goed om te mening over bepaalde zaken met ons te delen. Zoals vaker vermeld in dit topic, nemen we dit serieus en kunnen we deze feedback goed gebruiken. We doen altijd ons best om te blijven verbeteren. Dit kan niet zonder jullie feedback!

De meldingen die jij maakt zullen ook zeker meegenomen worden. Of er iets gaat veranderen kan ik uiteraard niet garanderen. Zoals Raytje terecht aangeeft, ben je akkoord gegaan met deze voorwaarden bij het afsluiten van je bundels. Wie weet kunnen we in de toekomst ook op deze punten een 10 halen in jouw ogen :D

@Raytje, bedankt voor het delen van je mening hierin :)

Groetjes,
Angela
Badge
Dank je we Angela.
Reputatie 7
Badge +10
Daar zijn we voor Bartel 🙂 Graag gedaan!

Groetjes,
Angela

Reageer