.

Luister naar de klanten - Dataplafond


Beste Simyo,
 

Via prepaid zijn mijn jonge kinderen momenteel aan jullie verbonden. In het verleden ben ik ook een tevreden Simyo klant geweest en inmiddels loopt mijn huidige bundel en die van mijn vrouw af. We zijn ons daarom weer aan het oriënteren. 
 

Wat mij verbaasd is de regen aan klachten over buiten bundel data gebruik en het ontbreken van een dataplafond. Klanten klagen hier al jaren over en jullie lijken dit te hebben opgenomen in het verdienmodel. Persoonlijk vind ik dergelijke praktijken onbegrijpelijk en schandalig. 
 

Voor ons is dit dus de reden om niet over te stappen op Simyo. Als onze kinderen toezijn aan een abonnement en deze situatie is nog hetzelfde, zullen we ook hun mobiele nummers gaan verhuizen. 
 

Hopelijk zetten al onze berichten jullie aan om deze huidige constructie nog eens opnieuw te bekijken. Technisch kan het nooit heel lastig zijn, dus het is een bewuste keuze…. Ik vind hem maar raar… Zeker niet klantvriendelijk…


Tot zover m’n klaagberichtje :) Fijn dat ik deze ergens kwijt kan.

 

Met vriendelijke groet,

Rick


45 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Katana,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat ook jij hier graag verandering in wilt zien. Wij Moderators hadden het graag ook anders gezien. Weet dat wij dit wel bespreekbaar blijven maken en al heel vaak hebben gedaan. Helaas zijn wij niet degene die het eindbesluit maken maar we blijven wel ons best doen hiervoor 😊!

Groetjes,
Amy

Okee, klopt! Ik had het topic niet goed genoeg gelezen. 

Reputatie 3
Badge +1

Op korte termijn zal hier helaas geen verandering in komen maar wie weet wat de toekomst brengt 😊. 

 

Dat is 1, 2, 3, 4 en 5 jaar geleden ook al gezegd, de kans dat het op lange termijn gebeurd zou ik dus ook niet op wachten. Gewoon overstappen naar een betere provider.

Badge

Ik heb nu ook nog prepaid van Simyo voor onze kids. Ik vind het fijn dat ik ze in bepaalde situaties een telefoon mee kan geven waarmee ze kunnen bellen of gebeld kunnen worden. Ik vind ze nog te jong voor internet, dus dat staat gewoon uit. Maar als ze iets ouder zijn dan wil ik wel een abbo met data voor ze, en dan stap ik zeker over naar een andere provider. Ik ga ze niets meegeven zonder dataplafond, ik ben niet gek! Ik ga ook niet rommelen met allerlei apps en trucjes, die ze waarschijnlijk uiteindelijk zelf ook weer uit kunnen zetten. Ik heb ook nog een Simyo abbo alleen om te sms'sen (zit in mijn alarmsysteem). Simyo is prima zolang je geen data hoeft te gebruiken. Anders zou ik in alle gevallen overstappen naar een provider met dataplafond of knijpen o.i.d. Zeker voor kinderen/pubers!! Het leven is al duur genoeg!!

 

Misschien gaat Simyo er toch een keer over nadenken als alle klanten overstappen :P
Maar blijkbaar gebeurd dat niet, want Simyo gaat lekker door zo.

Reputatie 7

@Mindit Ik kan niet anders zeggen, dat dat een goed besluit is!

Ik zou bijna willen zien, dat meerdere klanten jouw voorbeeld zouden volgen, als ze dat al niet (gaan) doen of al hebben gedaan om zo het management in de ivoren toren bij Simyo to het besef te laten komen, dat dit nu toch een keer moet gaan veranderen.

Reputatie 5
Badge +3

Eens met @RicoK 

Het antwoord van @Amy komt op mij over als heel formeel. Maar ik snap ook dat ze hier niets anders kan zeggen.

Toch zou m.i. het betere antwoord zijn: “Deze opmerking/klacht komt hier op het forum vaker voorbij. Ik ga dit opnieuw onder de aandacht van de directie brengen.” 

😀

Reputatie 7

@Katana Afgaande op de reacties van @Amy en @Roeqajja en hun voorgangers is dit al heel erg vaak onder de aandacht gebracht bij de directie, maar het management in die ivoren toren wil het niet begrijpen dat er nu toch echt maatregelen nodig zijn.

Reputatie 7
Badge +7

Helemaal mee eens. Ik heb een Android met een datalimiet, en mijn vrouw en ik gebruiken zelden meer dan 250MB van de 12000MB die we hebben.

Maar met kinderen zou ik direct naar een ander hollen.

En @Amy en @Roeqajja : ik neem jullie niets kwalijk. Jullie zijn slechts de messenger-girl

Reputatie 7

@Friesian Stevige taal, maar ik ga daarin wel met je mee.

Ik persoonlijk ben al een tijdje een afweging aan het maken of ik de abo’s van mij en mijn kinderen kan gaan onderbrengen bij bijvoorbeeld Vodafone waarbij mijn vrouw ook zit vanwege de voordelen in combinatie met Ziggo.

En dan heb ik tenminste ook nog eens 5G.

Ik zit nu bij Hollandsnieuwe en daar is..... Op is op maar kun je bijkopen. MB, bellen en sms zit in 1 bundel. Een dochter van Vodafone. 

Bedankt voor jullie reacties.

@Seren Duidelijk :) Hoop dat Simyo echt iets doet met de opmerkingen/klachten van de klanten. Als je binnen dit forum zoekt naar dataplafond, data limiet of data bundel, ben ik onder de indruk van de hoeveelheid resultaten en het tijdvlak waarin deze berichten zijn geplaatst. Het geeft toch een fantastisch gevoel om deze klanten/mensen allemaal tegemoet te komen met een relatief kleine wijziging?
Hoe dan ook, we blijven geabonneerd op de nieuwsbrief en als het dataplafond ooit wordt geïntroduceerd komen we volgas weer terug! 


@RicoK en @Groentjuh jammer dat er zoveel mensen klagen en jullie je al tijden zo hard inzetten zonder resultaat. De aanhouder wint. Bedankt voor jullie steun!!

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik kom van KPN. Sinds deze maand zit ik bij Simyo vanwege meer data en belminuten voor minder geld.

Dat er geen dataplafond is, dat is tot daaraan toe. (Ik heb gelukkig een Android-toestel waarin ik dat geregeld heb.) Het feit dat er toch regelmatig aan klanten tegemoet gekomen wordt, is op zich al bijzonder want het ontbreken van een dataplafond is gewoon een van de voorwaarden. Maar dat het toch gebeurt, geeft aan dat Simyo ook wel inziet dat dit een manco is.

Reputatie 7
Badge +7

En ik kijk toch ook puur praktisch.

Ik heb nu 12000gb en 200 minuten (Vanwege internet bij KPN), zowel voor mijn vrouw als ik. Daar betaal ik totaal 12 euro voor.

Dat krijg ik nergens goedkoper.

@Katana natuurlijk staat in de voorwaarden dat je als gebruiker verantwoordelijk bent en de gemaakte kosten betaalt. Maar wanneer een eenmalige coulance wordt gegeven zoals recent bij €1300,- buitenbundelkosten wat gebeurt er dan bij een volgende keer bij de klant met nog hogere kosten?

Een algemeen beleid, een betere vorm van bescherming zou voor iedereen beter zijn en dan is er geen willekeur maar duidelijkheid. 

Is dat een oplossing @wimj12 als anderen dan wel reageren, als je telkens weer voorbeelden ziet, als het je dan toch frustreert? 

Reputatie 7

@wimj12 Ik ben ook praktisch hoor en ik ga er zeker op toeleggen, maar ben het allemaal wel een beetje erg beu aan het worden.

Dat kun je ook oplossen het forum te negeren, zoals wellicht ook somigen al doen.

Qua forum heb je helemaal gelijk, ik kan het forum negeren.

@wimj12 Ik ben ook praktisch hoor en ik ga er zeker op toeleggen, maar ben het allemaal wel een beetje erg beu aan het worden.

Dat kun je ook oplossen het forum te negeren, zoals wellicht ook somigen al doen.

Qua forum heb je helemaal gelijk, ik kan het forum negeren.

En dat maakt het juist zo intriest als je Forum Expert bent...... 

Toch? 

Reputatie 7

@Friesian Nou, exact, dat dus….

Reputatie 7
Badge +6

Geen last meer van😉

Reputatie 7
Badge +6

Een tijdje geleden heb ik aangegeven dat ik wilde stoppen met het hele FE gebeuren.

ga hier verder niet meer over uitweiden.

Reputatie 3
Badge +1

@wimj12 Wij en anderen lopen al wat langer mee. Als FE werd je voorheen wel degelijk betrokken bij aanpassingen en werd je gehoord. 

 

Wat is een FE? Forum Engineer?

Er zijn medeklanten die denken dat de FE's medewerkers zijn. Daarom ook in mijn onderschift, net als bijv. @RicoK neergezet dat ik klant ben. 

Het voordeel van dit forum is wel dat je in je profielinstellingen je titel, badges etc. kan uitzetten, zoals ik nu heb gedaan. 

 

Reputatie 7

Crosspost: https://forum.simyo.nl/android-73/datalimiet-instelling-is-uitgeschakeld-door-provider-45826?postid=214653#post214653

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Wvd,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Het is bij Simyo niet mogelijk om een datalimiet in te stellen. Wel kan dit in sommige Android toestellen worden ingesteld via de instellingen van het toestel zelf! Wij hebben geen invloed op de instellingen van jouw toestel en zullen ook niet zomaar iets aanpassen. Als je bundels bijna op zijn sturen wij altijd 2 waarschuwing sms'jes zodat je altijd op tijd actie kan ondernemen door bijvoorbeeld een bundel bij te kopen! Bedankt @RicoK en @wimj12!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Rick_CD,

Bedankt voor je bericht. Ik wil beginnen met dat ik waardeer dat jij jouw mening uitspreekt.

Daarnaast kan ik ook begrijpen dat jij / jullie dit liever anders zien en dat wij een dataplafond implementeren. Op dit moment kan ik niets anders zeggen dat wij bij Simyo transparant zijn over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Een dataplafond zal in de nabije toekomst ook niet worden geïmplementeerd. Nogmaals kan ik begrijpen dat jullie het hier niet mee eens zijn maar dit alles staat ook duidelijk beschreven in onze voorwaarden. Het is jammer om te horen dat jullie om deze reden uiteindelijk zullen overstappen maar dat is ergens wel te begrijpen. 

Als wij in de toekomst besluiten om dit wel te implementeren zullen wij dit uiteraard communiceren met onze klanten. Ik wou dat ik hier meer in kon betekenen maar het enige wat ik op dit moment kan doen is dit doorzetten naar de juiste afdeling. 

Groetjes,
Seren 

Reageer