.

Klantenservice contact

  • 24 August 2015
  • 17 reacties
  • 1898 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
Bijna iedereen neemt wel eens contact op met de klantenservice.
Naar aanleiding van het verhaal in dit topic https://forum.simyo.nl/over-simyo-80/slechte-service-op-alle-fronten-3-klachten-29598/index1.html#post108858
start ik hierbij een onderzoek.
Hoe heb jij graag dat je gegevens worden gecontroleerd?

Hieronder in de Poll heb ik al een aantal dingen genoteerd, deze zijn maar suggesties.
Het staat je vrij om je eigen idee naar voren te brengen!
Misschien doet Simyo wat met onze ideeën!!!!!

Hoe heb jij graag dat je gegevens worden gecontroleerd door de medewerker?


17 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Mag ik ook meedoen, maikel.twinnie? 🆒
Ik mis de optie bankrekeningnummer controle. Dit is ook belangrijk om de gegevens van klanten te waarborgen vind ik als deze belt.
Reputatie 4
Badge +10
Interessant om te onderzoeken 😃 Ik ben benieuwd wat er uitkomt 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Mag ik ook meedoen, maikel.twinnie? 🆒
Ja zeker Ernst, hoe meer er reageren des te beter een onderzoek gaat!

Ik mis de optie bankrekeningnummer controle. Dit is ook belangrijk om de gegevens van klanten te waarborgen vind ik als deze belt.
Sorry dat ik deze er niet heb bijgezet. Helaas kan ik het ook niet aanpassen.
Jij vindt dit dus een belangrijke optie?

Interessant om te onderzoeken 😃 Ik ben benieuwd wat er uitkomt :)
Ik ben er ook benieuwd naar. Heb jij hier ook een mening over Naomi?
Ja vind ik heel belangrijk. Ik vind dat de controle zo moet worden ingesteld dat de gestelde vragen zo zijn dat alleen jij als contracthouder die kan beantwoorden.
Reputatie 5
Badge +10
Ja vind ik heel belangrijk. Ik vind dat de controle zo moet worden ingesteld dat de gestelde vragen zo zijn dat alleen jij als contracthouder die kan beantwoorden.
Vind je dit ook als je van de eigen Simyo aansluiting belt? Dat je met die aansluiting belt is toch al een extra controle?
Reputatie 5
Badge +11
Nou, daar gaat ie dan.
Ik heb gestemd op Eigen mening of iets anders en wel hierom:
Ik heb hier als klant en moderator iets meer ervaring mee dan wanneer je enkel klant bent. Vragen je die als klant stelt gaan maar al te vaak over persoonlijke gegevens zoals verbruik, gebelde nummers, et cetera.
Er zijn helaas kwaadwillenden die van tijd tot tijd proberen andermans gegevens te achterhalen. Hetzij om fraude te plegen, hetzij om iemand een 'hak te zetten', of welke reden dan ook.
Wanneer je dan enkel vraagt om postcode, huisnummer, woonplaats, naam & geboortedatum (de meest uitgebreide check in de poll) kan iemand die jou of mij redelijk kent met gemak deze gegevens opdreunen.
De eerste of laatste drie cijfers + mailadres zorgt al voor meer denkwerk en dat zijn dan ook de struikelpunten waardoor dit soort gevallen geen toegang krijgen tot persoonlijke gegevens.
Ik heb gekozen voor eigen mening. 06 nummer, geboortedatum emailadres als controle. Alleen de rechtmatige eigenaar die belt met zijn mobiel nummer weet de geboortedatum sowieso.
Dat zijn naar mijn mening de 3 belangrijkste vragen.
En dan kunnen door de helpdesk ter controle huisnummer en adres genoemd worden.
En wat zeker belangrijk is en blijft een korte wachttijd om telefonisch geholpen te worden.......
Ja vind ik heel belangrijk. Ik vind dat de controle zo moet worden ingesteld dat de gestelde vragen zo zijn dat alleen jij als contracthouder die kan beantwoorden.
Vind je dit ook als je van de eigen Simyo aansluiting belt? Dat je met die aansluiting belt is toch al een extra controle?


Ja, hoe groter / strikter de controle hoe beter. Er zijn ook klanten die hun nummer niet meezenden. En volgens mij kan Simyo dan niet zien wie je bent. Als voorbeeld geef ik Ziggo. Op het moment dat ik vanaf mijn thuisaansluiting bel, moet ik meer gegevens opgegeven zodra ik zonder meezenden van nummer bel. Zend ik hem wel mee is de controle bij Ziggo minder, behalve bij financiële of wijzigingen want dan moeten er ten alle tijden meer controle gegevens opgegeven worden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Wat een interessant onderzoek! Natuurlijk heb ik hier ook een mening over en deze sluit eigenlijk het beste aan bij Ernst. Mijn vrienden weten allemaal mijn postcode, huisnummer en 06-nummer. Mijn geboortedatum is ook makkelijk te achterhalen. Tegenwoordig is dit simpel op bijvoorbeeld mijn Facebookpagina terug te vinden. Een banknummer of e-mailadres is weer lastiger. Vooral omdat de meeste tegenwoordig meerdere mailadressen gebruiken.

Ik zeg, uitgebreide controle om eventuele fraude of iets in die richting te voorkomen.

Groetjes,
Angela
@Angela.
Dat is nu juist de reden waarom ik amper Facebook of Twitter gebruik. En dan vooral Fb daarmee wordt als je niet oplet veel te veel privaat openbaar. De macht van Fb is mij te groot en te ver reikend.
Hoe minder privé info openbaar hoe beter het en liever ik het heb.
Stel je toch eens voor dat jij je 06 hier plaatst en wij je private bescherming zouden toetsen....:D:cool:
Reputatie 5
Badge +11
Stel je toch eens voor dat jij je 06 hier plaatst en wij je private bescherming zouden toetsen

Leg us uit?
Reputatie 5
Badge +10
@ Ernst,
Je zegt dat iemand die je kent die gegevens met gemak opdreund.
Maar als je belt via de Simyo aansluiting naar de klantenservice is het naar mijn mening toch al een extra controle en kan de vraag over het bankrekening nummer toch wel achterwege gelaten worden?

@ Angela,
Wat jij zegt dat klopt.
Ik zelf gebruik 3 verschillende mail adressen. Houdt de boel lekker verwarrend voor sommige mensen.

@Raytje,
Als de klant het nummer niet mee stuurt lijkt het mij logisch dat alle vragen, inclusief het IBAN nummer gevraagd worden.

Fijn dat er op het onderzoek zo goed gereageerd wordt!
Reputatie 6
Badge +10
Goede vraaq maikel.twinnie!

Ik zou persoonlijk het geven van een klantnummer (die moet dan wel zichtbaar zijn op Mijn Simyo) of een andere code die te vinden is op Mijn Simyo voldoende vinden. Scheelt tijd, want het is maar één code en de beveiliging is even sterk als het goed is. Daarnaast heb je als klant volgens mij het gevoel dat bedrijven niet alles van je hoeven te weten (ook al weten ze het al) 🙂.

Groetjes, Tiury
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Tiury,

Allereerst mijn excuses dat mijn reactie erg lang op zich moest laten wachten.

Ook het klantnummer is een van de mogelijkheden die je kunt vragen.
Weet namelijk ook niet iedereen. Maar ook het simkaart nummer weet niet iedereen dus zou je ook kunnen zeggen.
Zo te horen gaat dit onderwerp nog even door.

@Moderatie team
Is dit onderwerp nog een keer op de agenda ergens gekomen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi maikel.twinnie,

Dit staat absoluut bij ons op de agenda. Er zijn nog wat dingen waar we eerst aan werken en dan komt de NAW-check aan de beurt 🙂.

Groetjes, Tiury
Reputatie 5
Badge +10
*BUMP.

Kwam dit topic na 2 maanden weer is tegen.
Hoe staat het nu met dit onderwerp er voor?

Reageer