.

Beantwoord

Is het een idee om de voicemail te kunnen beluisteren/downloaden via Mijn Simyo?

  • 22 June 2016
  • 7 reacties
  • 673 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik ben pas recent klant en erg blij met uw service, een verademing tov. de RAMP die 'Tele2' heet.

Ik probeer zuiniger gebruik te maken van mijn telecom. Met uw uitstekende billing kan ik eenvoudig zien wat ik verbruik, hierdoor viel het mij op dat mijn voicemail calls me ook geld kosten! Eigenlijk is dit wat onlogisch, ik WORD dan immers gebeld en omdat ik dan even niet kan opnemen word ik toch genoopt om kosten te maken.

Ik heb hier wel begrip voor, ik zou echter graag een klantverzoek onder 'Gewoon slim' willen indienen; Voor mij zou het erg welkom zijn om via het web interface mijn voicemail berichten te kunnen zien (en downloaden/beluisteren). Zou u dit idee aan andere klanten willen voorleggen en bij voldoende belangstelling willen implementeren in 'Mijn Simyo' ?
icon

Beste antwoord door Ilias 23 June 2016, 09:33

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Waarom kunnen telefoons de voicemail functionaliteit niet gewoon zelf regelen eigenlijk, zoals antwoordapparaten dat vroeger deden?
Geen kosten en een betere UI...
Reputatie 3
Badge +5
Hoi fredje,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat enorm goed om te lezen dat je blij bent met onze service! Daar doen we het voor. Ik hoop dat we de service nog beter kunnen maken ten voordele van jou.

Ik snap dat het vervelend is als je kosten moet maken voor het beluisteren van de voicemail. Dat is, voor zover bij mij bekend, bij elke provider zo. Sommige providers geven dan de optie om de voicemail online te beluisteren en dit is dan wel gratis. Het bellen naar de voicemail kost wel altijd geld.

Ik vind dit daarom een heel goed idee! Het is enorm handig als klanten hun voicemail kunnen beluisteren via Mijn Simyo (app) en als dit kosteloos zou zijn. Helaas kan ik geen uitspraak doen over de vraag of het wel of niet komt, maar bij deze kan ik je in ieder geval vertellen dat ik het idee heb doorgezet naar de personen die hierover gaan. Wij kennen bij Simyo een 'Wall of Change', een muur waarop wij alle ideeën noteren (vanuit onszelf of vanuit de klant) om Simyo te verbeteren. Dit wordt dan opgepakt door degene die verantwoordelijk is voor het oppakken van potentiële innovaties en verbeteringen binnen Simyo.

Laten we duimen voor een positief resultaat!

Groetjes,
Ilias
Badge
Het hoeft niet noodzakelijk alleen voor de app maar kan ook voor het web-interface. Ik zou het zelf handig vinden om te kunnen klikken op een 'download als MP3' button bij de voicemail berichtjes. Zelf heb ik voor zakelijke doeleinden soms behoefte om gesprekken te bewaren. Het gaat dus niet eens alleen om kostenbesparen.

Een mogelijkheid om een 'record' knop in te drukken terwijl je aan de telefoon bent zou ook super handig zijn in die context.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fredje,

Ik begrijp je punt heel goed! Sommige providers hebben zelfs een aparte 'voicemail app' waarmee je de ontvangen voicemailberichten direct kunt opslaan op je telefoon. Hierna kun je ze eventueel opslaan op je computer als dit wenselijk is. Ik zorg ervoor dat jouw aanvulling wordt doorgegeven aan de juiste persoon :)

Nogmaals bedankt voor je input!

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi XTF,

Dat is een goede opmerking! Het zou erg handig zijn als hier een functionaliteit voor wordt gemaakt door de fabrikanten van de telefoons. Hoe dit precies gekoppeld moet worden aan de inbox van de provider waar je bij zit, is dan weer het 2e punt. Zonder simkaart kun je namelijk geen voicemailbox installeren die gekoppeld moet zijn aan een netwerk. Een interessant stukje techniek wat hier dan achter schuil gaat, verwacht ik.

Groetjes,
Angela
Reputatie 3
Badge +1
Hoe dit precies gekoppeld moet worden aan de inbox van de provider waar je bij zit, is dan weer het 2e punt.
Is niet nodig, net als een ouderwets antwoordapparaat zou de telefoon het opnemen (en afspelen) helemaal zelf af kunnen handelen.
Reputatie 7
Badge +10
Ah, fair enough! In dat geval is een voicemail inbox op het netwerk overbodig en hoef de provider hier niet meer tussen te staan. Als je telefoon dan ook netjes een pushmelding geeft van het nieuw ingesproken bericht, dan is het helemaal top!

Slim!

Reageer