.

Beantwoord

Is automatisch SMS versturen via API al mogelijk?

  • 27 September 2016
  • 4 reacties
  • 575 Bekeken

Beste Simyo,

2016 staat vol van handige gadgets en hoe deze aan het internet gekoppeld kunnen worden.
Aangezien Simyo voornamelijk internet gestuurd is, leek het mij niet meer dan logisch dat Simyo ook met de tijd mee gaat en daar ook iets mee doet.

Maar na het forum doorzocht te hebben op mogelijkheden om bijvoorbeeld SMS berichten te kunnen versturen door slimme apparaten via een API, komen er alleen twee oude vragen naar boven die niet echt beantwoordt werden. Maar goed die vragen zijn al twee en drie jaar oud, dus na al die jaren moet het toch wel mogelijk zijn bij zo'n modern internet bedrijf als Simyo.

Dus daarom nog maar de vraag, bestaat er een mogelijkheid om via een beveiligde verbinding SMS berichten te versturen via een API?

Met vriendelijke groet,
Mark
icon

Beste antwoord door Jihane 28 September 2016, 13:46

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mark,

Aha! 🙂 Dankjewel voor je terugkoppeling. Er zijn inderdaad anders opties als je via een API een sms wilt versturen, maar helaas is dat bij Simyo geen mogelijkheid.

Laat je het weten als ik je ergens anders mee kan helpen?

Groetjes,
Jihane
Hoi,

Nog even een aanvulling voor wie hier ook mee bezig is. :D

Een andere mogelijkheid is het gebruik van messagebird.com, hiermee kan je ook nog via de mail een SMS versturen.
Tevens zit dat bedrijf ook in Nederland, dus dat communiceerd wat makkelijker als het nodig is.

Met vriendelijke groet,
Mark
Hoi Jihane,

Jammer maar helaas. Dan wordt het waarschijnlijk kijken naar wat Clickatell.com te bieden heeft met hun API.
En anders een lossen GSM module van AI-Thinker met natuurlijk een Simyo sim.

De toepassing waar het voor gebruikt moet gaan worden is het versturen van een SMS als er een rookmelder afgaat in mijn Domotica systeem.

Ik kijk dus nog even verder.

Bedankt voor je antwoord,
Mark
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Domotica,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je ideeën hebt over de mogelijkheden van Simyo! Helaas is niet veel veranderd - je kunt slechts een sms-bericht versturen via een simkaart. Het is dus niet mogelijk om dit via een API te doen. Aan wat voor slimme apparaten zat je te denken?

Laat je 't weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer