.

Beantwoord

Idee: Bundel limiet tonen in de geschiedenis van het verbruik.

  • 27 October 2015
  • 5 reacties
  • 257 Bekeken

Badge
Suggestie: Op mijn simyo bij mijn verbruik mis ik iets, namelijk wat ik als bundellimiet had ingesteld per maand. Ik krijg nu een mooie staafdiagram, maar het zou nog mooier zijn als er een duidelijk lijntje zou staan daar waar mijn limiet die maand op ingesteld was. Nog mooier, een overzicht er onder met een geschiedenis van je verschillende abonnementen en van wanneer tot wanneer je die had en op welke dag je ze gewijzigd hebt. Zo kan de gebruiker makkelijker checken of het klopt, hoeveel er onder of boven het abonnement is gebruikt per maand, of het gaat om veel of weinig aparte gesprekken (ivm afronden van gespreksduur) en krijgen jullie minder vragen. Win Win.

Als ik toch bezig ben; klikken op een maand geeft niet alleen informatie hoeveel min/sms/verbruik er was binnen en hoeveel buiten het abonnement, maar geeft ook meteen de extra kosten erbij. Dan heb ik dus alles in 1 diagram staan ipv onder drie verschillende tabbladen, facturen die ik moet downloaden etc.
icon

Beste antwoord door Angela 28 October 2015, 10:04

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi TTTT,

Wat goed om te lezen dat je met ons meedenkt en de moeite hebt genomen om deze suggesties door te geven 🙂

Als ik het goed begrijp, zou je in de grafiek graag een 'lijn' willen zien van jouw belbundel en eventuele eerdere belbundels. Zo zie je wat je boven en onder de lijn hebt verbruikt. Daarbij zou je direct de extra kosten willen zien zodra je klikt op een balk binnen deze grafiek in plaatst van alleen de verbruikte minuten/MB's. Heb ik dit goed begrepen?

De ideeën die worden aangedragen voor ons zijn erg waardevol. Ik ga er dan ook voor zorgen dat dit op onze 'Wall of Change' komt te staan. Ik kan niet garanderen dat we hier iets mee gaan doen in de toekomst, maar we gaan zeker kijken naar de mogelijkheden.

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi!

Mooi geparafraseerd 🙂 Het klopt wel wat je zegt. Qua reden kan ik nog toevoegen dat het handig is zodat je in 1 oogopslag kan zien of je veel korte gesprekken hebt gevoerd (de grens van binnen/buiten je bundel zal dan onder de grens liggen van je toegestane aantal minuten), en welk abonnement je elke maand had (omdat je dat zo fijn per maand kan veranderen). Ook andere kosten buiten je bundel zoals bellen in het buitenland kan je dan sneller plaatsen zonder je af te hoeven vragen of je toen misschien een ander abonnement had.

Aanleiding was mijn vraag elders op het forum waar je op gereageerd hebt waar het diagram bij mij nogal wat vragen oproept waarvan er een aantal al beantwoord zouden zijn met deze suggestie;)

Groetjes Tom
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tom,

Soms komen dingen wat beter binnen als ik het in mijn eigen woorden heb opgeschreven 😉 Als het dan niet helemaal duidelijk is, vraag ik het liever zo, better safe than sorry!

Zo ook met deze zin uit je bericht.

de grens van binnen/buiten je bundel zal dan onder de grens liggen van je toegestane aantal minuten

Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt. Op het moment dat je veel korte gesprekken voert, maar dit wel 200 keer onder de 1 minuut gebeurt, zit je alsnog op je toegestane 200 minuten. De binnen en buiten de bundel grens zal dus altijd even hoog liggen zolang jouw bundel hetzelfde blijft. Of begrijp ik je nu verkeerd?

Groetjes,
Angela
Badge
He Angela,

Dat was geenszins een aanval of sarcasme oid, het is juist heel nuttig!
Maar dat is een onduidelijke zin inderdaad. Ik dacht dat de gegevens in het diagram onafgeronde gesprekken waren. Als je een bundel zou hebben van 200 minuten en je zou 20 gesprekken voeren van 9:05, dan zou elk gesprek daarna buiten je bundel vallen, correct? Ik dacht dat het diagram in dit geval zou weergeven dat je na 182 minuten (20x9:05) al buiten je bundel zou bellen omdat dat getal nog niet zou zijn afgerond. Ik nam dat aan omdat de grens van binnen en buiten het abonnement gebelde minuten in mijn diagram niet op 200 (mijn bundel) blijft, maar meestal lager is. Gezien je verwarring klopt dat denk ik niet, maar wat het ook is, uit het diagram kan je dus niet zien welk abonnement je op dat moment had want de scheidingslijn tussen binnen en buiten het abonnement gemaakte kosten blijft niet netjes op je werkelijk ingestelde abonnement staan.

Groetjes Tom
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tom,

Oh, zo zag ik het ook totaal niet 🙂 No worries!

Ik heb er even een testaccount bij gepakt en ik begrijp nu beter wat je bedoelt. Je ziet inderdaad niet erg duidelijk wanneer je exact buiten de bundel bent gegaan. Dit zou met zo'n lijn goed opgelost worden. Maandag ben ik weer op kantoor, en ga ik dit idee op onze mooie muur hangen. Wie weet kunnen we hier iets mee doen.

Groetjes,
Angela

Reageer