.

Gezinskorting bij Simyo, is dat een idee?

  • 18 October 2015
  • 25 reacties
  • 1004 Bekeken

Goedemiddag Simyo,

Ik ben met mijn gezin, 4 mobiele abonnementen en de 5e komt eraan, op zoek naar een gezinskorting cq gezinsabonnement !
Wanneer gaat Simyo hierin mee?

25 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Op dit moment heeft (zover ik heb kunnen nagaan), alleen Ziggo Mobiel een familie/gezin- abonnement.
Dit abonnement is uitbreidbaar tot 5 simkaarten, en heeft 4 GB aan data en onbeperkt bellen en sms'en waar elk familielid gebruik van kan maken.
De maandelijkse vaste kosten zijn € 45,- per familie abonnement (los van roaming en buiten de bundel kosten).

Ik weet zeker, dat Simyo met een soortgelijk abonnement veel nieuwe klanten kan gaan trekken.
Gewoon 1 abonnement voor een vaste prijs per maand, waar dan tot 5 familie- of gezinsleden gebruik van kunnen maken, met elk uiteraard z'n eigen 06-nummer.
Bijvoorbeeld: 4000 MB (4 GB) samen met Simyo XXL en onbeperkt sms'en voor een vaste prijs! en onder bijvoorbeeld de nieuwe naam : "Simyo gezinsabonnement".

Zo te zien is daar behoefde aan!
Dus wie weet, kunnen ze het idee meenemen in de volgende vergadering.
Wij zitten exact in dezelfde situatie! Helemaal eens met een gezinskorting!
Reputatie 7
Een soort van kwantumkorting dus. En Simyo heeft al van die scherpe tarieven en bundels......:8.

Ik denk niet dat Simyo dit op de rol heeft staan.
Reputatie 4
Badge +8
Hier ook twee Abo's en 3 prepaids.
Geen korting.
binnenkort nog 1 abo en 3 prepaids.
Misschien moeten al die gezinnen maar eens de krachten bundelen................!!!!
Reputatie 4
Badge +8
Ja... maar dan? Ik zou niet weten hoe?
Trouwe klanten (jaarabonees) worden beloond.
Logisch ook.
Ze (Simyo) kunnen niet van de lucht leven.
Misschien leuk om erover te gaan hersenstormen.
Reputatie 4
Badge +8
Een soort van kwantumkorting dus. En Simyo heeft al van die scherpe tarieven en bundels......:8.

Ik denk niet dat Simyo dit op de rol heeft staan.


Dat scherpe kun je inmiddels wel laten varen RicoK....
valt wel mee hoor.
Maar ik blijf wel.
dat dan wel weer.
Als ik een mobiele aanbieder zou zijn dan heb je toch meerdere " tools " in handen om acties te verzinnen en tevens nieuwe marktsegmenten te bedenken cq te ontwikkelen........?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Voor degene die voor het eerst reageren, van harte welkom op ons forum :)

Wat goed om te zien dat jullie zo meedenken met ons. De feedback die jullie hier geven is voor ons enorm waardevol. Helaas kan ik niet direct beloftes maken of het een en ander garanderen. Ik zorg er wel voor dat deze ideeën meegenomen worden in vergaderingen, zoals MichD dit mooi aangeeft.

Aan de ene kant zie ik best een mooi concept. Éen abonnement waar je met meerdere mensen in jouw gezin gebruik van kunt maken tegen een voordeliger tarief. Aan de andere kant verliezen we met zo'n type abonnement een stukje van waar Simyo voor staat. Namelijk het in controle zijn over je eigen bundels en de flexibiliteit van het aanpassen van onze bundels. Het familieabonnement zal niet flexibel aan te passen zijn waardoor je dus niet zelf 'baas in eigen bundel' bent.

Ik denk dat er voor zowel voor als tegen iets te zeggen is. Nogmaals bedankt voor het meedenken allemaal :)

Groetjes,
Angela
Ha Angela,

Bedankt voor je feedback. Ik snap de filosofie van Simyo maar zoals er in ieder bedrijf gedacht word in (klant-) segmentatie zou dit een doelgroep kunnen zijn die net iets meer toegevoegde waarde geeft tov andere aanbieders wat Simyo uiteindelijk toch weer een unieke speler in deze markt maakt.

Alvast bedankt voor je genomen moeite.

met vriendelijke groet,

Erik jan Meenhorst
Reputatie 5
Badge +11
Hoi emeenhorst,

Misschien kun je voor het vijfde gezinslid hier gebruik van maken?
Ook dit is korting........

05 december 2015 20:11
Providers vechten om klanten met ruimere databundel

In een poging om meer klanten te krijgen, geven telecombedrijven nu massaal gratis data weg. De bundels zijn nu nog behoorlijk duur, maar dat moet veranderen.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi MacMeenhorst,

Interessant filmpje waar je naar verwijst! Dankjewel voor het delen. Ik heb hem even bekeken op RTL nieuws. De telecomsector is erg in beweging en dynamisch 🙂 Dit kun je ook terugzien in het filmpje. Alleen heeft dit niet meteen met gezinskorting te maken. Het inderdaad wel een vorm van korting.
Ha Naomi, sorry voor de late reactie. Gezinskorting kan je uiteraard in allerlei vormen aanbieden. Zelf denk ik bij een gezinssituatie dat een ouder altijd de flexibele kosten in de gaten blijft houden. Toch denk ik dat er een modem moet zijn te vinden om gezinnen te binden aan Simyo aangezien we tegenwoordig ook al de aanbiedingen hebben van gratis bellen en 1,5 GB internet voor E 10,=
Ik wil niet weg bij Simyo maar denk graag mee in dit soort concepten.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi MacMeenhorst,

We zijn ook erg blij dat je meedenkt! Dat kunnen wij wel waarderen. Daarom ga ik het idee voorleggen. Er over nadenken en in welke vorm kan zeker geen kwaad.

Als je nog meer ideeën hebt, laat je het dan weten? :)

Groetjes, Angelica
Reputatie 7
Badge +7
Is er inmiddels al intern gesproken over dit idee? Het zou mij over de streep kunnen trekken om ook het abonnement wat nu bij de concurrent loopt bij Simyo te zetten.
Overigens zijn wij dan niet op zoek naar een abonnement met veel data: 1GB totaal is meer dan voldoende.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Wimj12,

Goed dat je ons hier nog even aan herinnert.

Helaas zijn er nog geen concrete plannen voor een gezinskorting. Ik zal mijn collega's nog even achter de broek aan zitten. We hebben natuurlijk wel de Vriendendeal. Dat kan ook flink wat korting opleveren :D

Ik hou je op de hoogte!

Groetjes,
Sean
Reputatie 7
Badge +7
Nog eens even wat zeggen in deze draad.

Ik ben niet zo zeer opzoek naar korting bij meerdere abonnementen, maar veel meer naar een soort van combi bundel.

Bijvoorbeeld: je neemt 1 abonnement, en voor een paar Euro krijg je er een tweede sim+nummer bij. Dan heb je twee sims die beide uit dezelfde bundel graaien. Trekt de ene de bundel leeg, dan heeft de ander pech.

Dit soort abonnementen is wellicht minder geschikt voor gezinnen met kinderen, maar wel voor stelletjes waarbij de ene keer de ene zijn telefoon gebruikt om gezamelijk te navigeren of wat dan ook, en de andere keer de andere.

Eigenlijk ben ik zoiets alleen bij de Ziggo tegengekomen, maar daar heb je dan gelijk weer een enorme bundel (en bijbehorende prijs).
Ziggo is ook niet voor iedereen. Daar zit ook weer een verschil in. Je zal bij Ziggo in beginsel al klant moeten zijn (tv).
Reputatie 7
Badge +7
Ja, klopt. Maar in mijn geval is dat geen probleem omdat ik TV heb bij Ziggo en geen plannen heb om te verhuizen en/of de TV elders onder te brengen.
Reputatie 7
Ziggo is ook niet voor iedereen. Daar zit ook weer een verschil in. Je zal bij Ziggo in beginsel al klant moeten zijn (tv).

Ook al kan niet iedereen dus zo maar mobiele telefonie bij Ziggo afnemen, het is wel een interessante toevoeging.

Naar mijn mening zou zoiets navolging moeten kunnen krijgen door/bij andere providers.....
Reputatie 7
Badge +10
Goed dat jullie hier steeds meer ideeĂ«n naar voren brengen 🙂 Zoals eerder gezegd, zijn er op dit moment geen concrete plannen om iets als een familiebundel of combikortingen in het leven te roepen. Wel kan ik jullie aangeven dat er over gesproken wordt door de juiste personen. Het is al een aantal keer in verschillende meetings naar voren gekomen.

Echter is er tot op dit moment nog geen uitsluitsel over wat we hierin kunnen doen of dat we het ĂĽberhaupt gaan gebruiken. Als er meer bekend is, zijn jullie de eerste die het horen :)

Groetjes,
Angela
Goed idee, bij ons ook 2 abonnementen en 2 prepaid, een gezin abonnement zou hier ook welkom zijn.
Hallo,

gezinskorting/ acties zou mooi zijn. Nu hebben we de intentie om weer een abonnement extra af te sluiten. wellicht dan op site een tabje met extra abonnement? en dan zou op zijn minst voor trouwe klanten welke een extra abonnement willen die € 14,99 aansluitkosten teniet kunnen worden gedaan.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi reboha en Jan Peereboom,

Allebei welkom op 't forum.

Goed idee inderdaad. Vergeet niet dat we ook een VriendenDeal korting hebben, waardoor je beiden korting kunt krijgen!

Groetjes,
Caspar

Reageer