.

Een melding bij het aanvragen van een internetbundel

  • 15 July 2017
  • 2 reacties
  • 229 Bekeken

Mijn dochter heeft al een tijdje een Simyo abonnement om alleen mee te bellen. Om te zorgen dat zij niet per ongeluk data verbruikt, heb ik internet in haar instellingen lang geleden uit gezet (via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen > Internet op je mobiel in Nederland).

Nu is ze jarig geweest en heeft ze een nieuwe telefoon gekregen. Hier krijgt ze ook internet op, dus ik bestel een databundel en 4G, die allebei direct in gaan. Internet werkt echter niet. Een paar uur en enkele reboots later werkt het nog steeds niet. Dan kom ik er achter dat internet nog steeds uit staat in haar instellingen. Dat heeft me toch een paar uurtjes gekost.

Mijn suggestie is om te voorkomen dat iemand een internetbundel neemt zonder internet. Mijn voorstel zou zijn om internet automatisch aan te zetten (en een duidelijke melding te geven), of anders om het pas mogelijk te maken om een internet-bundel te kiezen als je eerst internet hebt geactiveerd.

2 reacties

Lijkt me een goed idee.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Malthus,

Wat jammer dat voor even niet duidelijk was waarom de internetbundel niet werkte. Gelukkig ben je er al redelijk snel achter gekomen en kan je dochter nu gebruik maken van haar internetbundel :D

Het klopt dat je geen melding krijgt over het aanzetten van je internetoptie als je een internetbundel aanvraagt. Goeie tip van je zeg! Ik ga jouw suggestie op onze Wall of Change hangen. Deze muur vol met ideeën van klanten en medewerkers is speciaal voor dit soort tips in het leven geroepen. Zo komt jouw idee bij de juiste medewerker die dan zal kijken of we dit gaan uitvoeren.

Heel erg bedankt, en meer tips zijn altijd welkom.

@Cvmathilde bedankt voor je reactie! Hetzelfde geldt natuurlijk voor jou!

Groetjes,
Caspar

Reageer