.

De ouderen zonder internet tellen mee

  • 2 January 2016
  • 9 reacties
  • 302 Bekeken

Badge +1
Beste,
Misschien een idee dat de ouderen onder ons die geen internet hebben een prepaidkaart met een automatisch op waardeer systeem kunnen aanvragen zodat ze nooit zonder beltegoed komen te zitten en dat jullie dan eenmalig schriftelijk de kans bieden om hun rekening nummer toe te voegen. Verder blijft alles het zelfde gewoon een online account met inlog maar 1 keer de betalingsadministratie in orde maken want als het geregeld is hoeven ze nooit meer iets online te doen en wordt het geld zoals ze dat zelf graag willen netjes van hun rekening afgeschreven, en blijven ze ook baas over eigen rekening.

9 reacties

Laat Simyo nou die optie al aanbied ;)

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-automatisch-opwaarderen-2503?c=362
Badge +1
Niet dus want bij de eerste aanmelding moet je of internet bankieren of creditcard nummer hebben. En dat hebben de sommige ouderen onder ons niet en als je het met iemand anders zijn bankrekening aanvraagt en je gaat rekeningnummer aanpassen wordt de rekening gecontroleerd via je raad het al internetbankieren vandaar mijn vraag eenmalig schriftelijke mogelijkheid
Beste,
Misschien een idee dat de ouderen onder ons die geen internet hebben een prepaidkaart met een automatisch op waardeer systeem kunnen aanvragen zodat ze nooit zonder beltegoed komen te zitten

Er bestaat al heel gauw een vastlopertje, ben ik bang.
Simyo is een online provider, zonder internet kun je geen aanvraag plaatsen.
Badge +1
Precies dus eenmalig gebruik maken van internet bij een bekende die helpt bij de aanvraag en dat je bij de aanvraag kan aangeven dat het om iemand anders gaat zonder internet , en dat er dan een eenmalige mogelijkheid is om een bankrekening toe te voegen met automatisch afschrijving van beltegoed onder de 2 euro die dan schriftelijk bevestigd
wordt om zo de groep digibeten ook te laten meeprofiteren in de als maar toenemende "digitaliserende" wereld met een beetje hulp en ze niet compleet afhankelijk te laten zijn van anderen. Zodra de procedure verwerkt is kunnen ze jaren lang zonder verdere administratieve handelingen met plezier een vaste klant zijn. Een keertje inloggen op het acount kan dan bij degene die geholpen heeft bij de aanvraag maar de rekening betaald de persoon zelf. Het idee moet uitgewerkt worden maar met wat kleine aanpassing moet dat lukken lijkt mij en zo betrek je toch weer een vergeten groep bij simyo hoe meer klanten hoe beter.
Precies dus eenmalig gebruik maken van internet bij een bekende die helpt bij de aanvraag en dat je bij de aanvraag kan aangeven dat het om iemand anders gaat zonder internet , en dat er dan een eenmalige mogelijkheid is om een bankrekening toe te voegen met automatisch afschrijving van beltegoed onder de 2 euro die dan schriftelijk bevestigd
wordt om zo de groep digibeten ook te laten meeprofiteren in de als maar toenemende "digitaliserende" wereld met een beetje hulp en ze niet compleet afhankelijk te laten zijn van anderen.

Beste kuifje1.

Ik wil je idee echt niet afvallen, maar volgens mij is er een 2e vastlopertjuh.:)
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/voert-simyo-een-credit-check-uit-15?c=20

Resumerend..
Stel jij bemiddelt voor deze mensen.
Via jouw ingevoerde bankgegevens waarmee de controle kan plaatsvinden dus ook de betaling van de aanvraag staat op jouw naam. Creditcheck vindt plaats.

Je voegt een nummer van deze mensen toe schriftelijk waarbij Simyo geen creditcheck kan doen... Dan loopt het vast.

Ik verwacht dat veel van die mensen naar een telecomwinkel gaan en daar een telefoon kopen zonder toeters en bellen inclusief beltegoed, ze zijn immers digibeet.
Betalen via pin. Winkelbediende helpt hen v.w.b. uitleg, plaatsing sim in telefoon. Indien ze op een briefje de voor hen belangrijke contacten bij hebben zal hij zelfs bij het invoeren behulpzaam zijn.
Opwaarderen via een opwaardeerkaart wanneer nodig.

Zoals ik zeg en ben...Eenvoud is beter dan twee fout.
Badge +1
Vandaar die eenmalige check van rekening. En het gaat om de kosten die het bespaard in deze als maar duurder wordende maatschappij. Er zijn nog best veel ouderen die het internet niet snappen maar moeten ze dan maar 34 cent per minuut of voor een smsje betalen Nogmaals het idee moet uitgewerkt worden zodat ze niet het idee krijgen dat ze overal buiten vallen. Ik weet ook niet precies hoe, maar wie weet is er iemand bij simyo die denkt aan dit idee ga ik eens sleutelen
Reputatie 2
Badge +5
Hoi kuifje1,

Leuk dat je met ons meedenkt!

Zoals Friesian aangeeft, is Simyo een online provider. Het controleren van de bankrekeningnummers gaat alleen door een proefbetaling per iDeal te doen. Dit zal helaas niet veranderd worden. Wij hebben ook geen winkels en contact verloopt per mail, Twitter, het Forum of telefonisch. Het inzien van gegevens en beltegoed, opwaarderen en doen van wijzigingen gaan allemaal via Mijn Simyo.

Ik vind het wel heel lief dat je met de ouderen meedenkt. Mochten er ouderen zijn die geen internetbankieren hebben of zaken niet online willen/kunnen regelen, dan zou ik hen aanraden om toch voor een provider te kiezen waar je bijvoorbeeld binnen kunt stappen in een winkeltje.

Groetjes,
Estelle

@Raytje en @Friesian, bedankt voor jullie goede hulp. Jullie hebben het goed en duidelijk uitgelegd 😉.
Badge +1
Helaas ik vind het inderdaad jammer dat er steeds meer uit handen van de ouderen wordt gehaald. Treurig dat ze overal worden gekort en dan ook nog eens altijd buiten de boot vallen door de digitalisering het is of alles via je kinderen laten lopen en steeds meer de regie over eigen geld kwijt raken of overal maar gewoon "teveel" voor moeten betalen ik heb het geprobeerd jammer dat jullie er niks in zien. Wel de goedkoopste maar niet voor iedereen toegankelijk.
@Raytje @Friesian @Estelle Bedankt voor de interesse voor het onderwerp er mag van mij een slotje op hoor
Reputatie 6
Badge +10
Hoi kuifje1,

Dat er wordt gekort op ouderen én instanties geen rekening houden met de technische achterstand van ouderen is natuurlijk erg kwalijk. De reden dat Simyo dit niet heeft, legt Estelle gelukkig al goed uit.

Maar dit zegt niet dat deze diensten er niet zijn. Helaas is er voor dit extra stukje service ook meer techniek en meer krachten nodig. Dit kost extra geld en wordt daarom bij de diensten die dit wel doen meegenomen in de prijs. Simyo zou zijn tarieven moeten aanpassen hiervoor om dit te verwezenlijken en dan gaat het onderstaande helaas ook niet meer op:

of overal maar gewoon "teveel" voor moeten betalen ik heb het geprobeerd jammer dat jullie er niks in zien. Wel de goedkoopste maar niet voor iedereen toegankelijk.
Ik hoop dat je mijn aanvulling begrijpt 🙂

Groetjes, Tiury

Reageer