.

Beantwoord

Data limiet, hoe kan ik dat instellen?


Badge

Hoi ,

Ik vraag me af waarom blokkert Simyo het verbruik niet als men zijn databundel op heeft ?

Er zijn nl providers die voor 50 cent per maand deze dienst leveren . Hoe fijn is het als men onbezorgd kan internetten zonder dat er opeens geconfronteerd wordt met 540€ extra op de rekening voor een paar extra mb’s die vaak onbewust worden gebruikt.

Het lijkt me iig niet fijn om de laatste dagen van de maand met veel stress te blijven internetten vanwege zulke mega hoge extra bedragen ( wat ik hier van andere mensen lees 😢)

Grt Marianna

icon

Beste antwoord door Daisy 8 June 2021, 13:21

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge

Ik had Youfone @Friesian , of beter gezegd mijn zoon . Hij had daar het max aangeboden mb pakket van 20gb/ maand . Om zo ook je volgende vraag te beantwoorden 😂 .. daarom de keuze voor Simyo , hier kan je max 30 gb / maand krijgen, een soort extra luxe zeg maar...

Maar achteraf gezien als hij de laatste dagen toch met schrik moet internetten,vind ik dit toch  niet de goede beslissing 😓😓😓… je zal toch nooit het max 30gb kunnen gebruiken , bang zijn er overheen te gaan ,en daardoor 500€ extra te moeten betalen 😢😢...

Marianna schreef: 

Bij mijn vorige provider kon je voor 50 cent per maand een dataplafond instellen en daarna kon je er achterover leunen , internetten zonder zorgen , hoe fijn is dat ?

Welke provider had je voor Simyo @Marianna ?

Elke provider heeft voor-en en nadelen. Het is een persoonlijke afweging wat de doorslag geeft. Ook toen je voor Simyo koos. 

Badge

Denk het ook ja Ron 😂😂😂

Snap dan dan ook niet hoe Simyo de beste simonly provider gekozen wordt . Als je er eens 500€ bij moet betalen voor een paar extra mbs die je per ongeluk hebt gebruikt, is de schik van de goede dekking er ook af, lijkt me toch ? Dan weet je ook niet hoe snel je naar een andere provider moet overstappen ,die deze ( in mijn ogen ) simpele dienst wel aanbiedt ...

Reputatie 7
Badge +6

Ach ja zo vaak voorbij gekomen dit ze zullen wel zo hun reden hebben denk je niet😉

Badge

Dank voor je reactie Tesaanne!

Natuurlijk heb ik al die tips goed gelezen en ook  de tips op jullie site ! Echter ik had liever dat simyo mij kon ontzorgen voor die 50 cent extra per maand dan al die bespaarapps enz … ik ben ook geen 18 meer 😂 en het was fijn als de beste provider van Nederland mij kon faciliteren en ontzorgen maar het is helaas niet mogelijk begrijp ik 😢😢😢

Reputatie 7
Badge +6

Hi Marianna, 

 

Het is al erg verstandig dat je hier over nadenkt en zo te zien zijn er een boel goede suggesties en tips gegeven hierboven!

 

Heb je deze al kunnen doornemen? :blush:

 

Groetjes,

Tessanne 

Edit: Vraag komt te vervallen.

 

Badge

Dank voor al jullie reacties!!

Zoals jullie het ook al zien ben ik hier nieuw en ook nieuw bij simyo ( binnenkort dan nadat eea overgezet is 🙂 ).

Bij mijn vorige provider kon je voor 50 cent per maand een dataplafond instellen en daarna kon je er achterover leunen , internetten zonder zorgen , hoe fijn is dat ?

Als ik lees dat Simyo weer als de beste provider uit de bus is gekomen bij Consumentenbond dan denk ik wat houdt simyo tegen om de klant ook deze dienst aan te gaan bieden . Ik zou iig niet blij zijn als ik opeens 250€ extra moet betalen … daar wordt geen klant van blij denk ik 😓😓😓.

Als ik de laatste dagen met zoveel stress moet internetten dan weet ik niet of ik dit fijn zal vinden en wel langer klant zou willen blijven bij simyo ondanks het goede ontvangst enz ( als dat wel zo is geen idee moet ik dus nog ervaren ). Ik schrik echter van verhalen van andere mensen die opeens  500€ extra aan moeten betalen voor een paar extra mbs die ze per ongeluk gebruikt hebben , het zijn geen bedragen waarmee je blij van wordt en je zo in je achterzak hebt 😢😢😢

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Marianna,

 

Welkom op het Simyo forum, ik kan me voorstellen dat je deze vraag hebt.

 

Zoals Friesian al aangaf krijgen we het verbruik met vertraging binnen. Wanneer je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten de bundel verbruikt (bij bellen en/of internet), dan behoudt Simyo zich het recht om de aansluiting uit voorzorg tijdelijk te blokkeren. Echter kan het voorkomen dat dit meer is dan de genoemde bedragen, dit komt omdat we het verbruik met vertraging binnen krijgen. Er zijn wel apps en instellingen die je kan downloaden en aanpassen om het verbruik te verminderen. Wellicht vind je hier nog wat handige tips: https://forum.simyo.nl/internet-4g-62/faq-hoogverbruik-veel-internet-in-een-korte-tijd-hebben-verbruikt-44348.

 

Bedankt Friesian, Ray en RicoK voor jullie hulp!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@Marianna In iOS kun je geen data-limiter instellen. Wellicht zijn er apps voor te krijgen in de app-store, maar die zijn sowieso aanzienlijk dunner gezaaid dan bij Anroid. 

Badge

Ik heb op dit moment een iphone 8

@Marianna 

Wat voor toestel heb je? Bij een Android toestel kun je een limiet instellen. 

https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/#android

Morgen @Marianna 

Laat ik even vooropstellen dat ik het wel met je eens ben. Probleem is dat Simyo de gegevens met vertraging ontvangt en dus door de spelregels ook gebonden is aan gemaakte afspraken.

Edit.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/laatst-gemeten-verbruik-hoe-zit-dit-precies-2561

Reageer