.

Bij Simyo blijven of overstappen?

  • 6 March 2016
  • 7 reacties
  • 408 Bekeken

Ik gun Simyo een groot marktaandeel maar zie dat de verschuivingen in de markt en de bijbehorende prijzenslag nog niet
tot een passend antwoord bij Simyo heeft geleid. als dat nog lang duurt, BEN (!!) ik ook weg; ik wil geen dief zijn van mijn eigen portemonnee. Ik zie veel vragen op het forum over opzeggingen!! De prijzen zijn absoluut niet meer concurrerend. ACTIE graag.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Pricewatcher,

Welkom op het Simyo Forum.

Als Simyo klant kan ik een aantal dingen wel benoemen die je mogelijk in overweging kunt nemen.

Service
Simyo heeft haar eigen klantenservice nog steeds op haar vloer zitten.
In tegenstelling tot KPN, Ziggo, Vodafone T-mobile en zo zijn er nog andere providers te noemen.
Maar ook andere bedrijven doen dit.
Het service team van Simyo heeft alle kennis in huis wat betreft IT en oplossingen.
Bovendien blijven ze altijd vriendelijk heb heb je meestal iemand binnen 3 minuten aan telefoon. En alles boven alles geen vervelend 0900 nummer maar je belt 1200 naar de klantenservice. Dat is gratis!
Maar ook heeft Simyo geen bandje op de klantenservice met een keuze menu. Gelukkig!
Ook heeft Simyo naar mijn idee het uitgebreidste telecom service team klaar op het forum zitten.
Maar ook vrolijke klanten zoals ik om mensen te helpen. Hier krijgen we niet betaald voor!!!! Maar doen we het gewoon voor de gezelligheid en omdat we het leuk vinden.

Dekking
Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN wat een goede kwaliteit opleverd!

Hoogverbruik
Bij Simyo kan je extra MB's aanschaffen. Kan je flexibel je bundels bepalen. Naar beneden en naar boven!
Maar ook kan je nooit hoger gaan met internet dan 100 euro buiten de bundel binnen 24 of 250 in 7 dagen. Want dan krijg je een hoogverbruik blokkade!

Vriendendeal
Je kan ook vrienden klant laten worden van Simyo via je eigen shop.
Stel iemand koopt via jou shop een sim-only abonnement krijg jij 10 euro korting op je factuur! Maar dan moet ook de sim-only van die persoon geactiveerd worden.


Alles boven alles beveel ik Simyo van harte aan aan iedereen.
Hopelijk ben jij net zo enthousiast over Simyo als ik.

Heb ik je zo goed geholpen of heb je nog vragen?
De consument wil graag alles zo goedkoop mogelijk. Klinkt op zich logisch, maar wat is goedkoop. Bij veel van de goedkope aanbieders is de dekking minder en ben je ook vaak gebonden aan een 2 jarig contract.

Ik ben dan ook van mening dat je alles goed moet afwegen voor je een keuze maakt. Denk daarbij aan voorwaarden, vrijheid in het aanpassen van bepaalde zaken, duur contract, service, dekking etc etc.

En dat geldt natuurlijk niet alleen voor mobiele telefonie, maar voor alles.

Zo is er een provider die een zogenaamde revolutie heeft. €10, per maand voor onbeperkt bellen, smsen en 1GB internet. Echter heeft dat onbeperkte ook een limiet, want als zij vinden dat je misbruik maakt dan krijg je de kosten gepresenteerd. De vraag is, wat vinden zij misbruik. Ook kun je de bundels niet aanpassen. Ja kan wel maar dan vervalt de actie. Ook hebben ze geen 4G internet, althans dat is nergens te vinden. Ook hebben ze geen gratis te bellen klantenservice. Maar wel een contactformulier.

In jouw openingsbericht schreef je "BEN ik ook weg" Nu heb ik even gekeken op hun site maar als ik mijn huidige bundel bij BEN zou willen hebben dan ben ik net als nu €12 per maand kwijt maar heb ik 250MB meer. Daarin tegen heb ik dan een slechtere dekking, slechtere klantenservice welke ook niet gratis is te bellen, ook weinig kanalen om ze te bereiken. Ook heb ik zo snel niet kunnen vinden of je vrijblijvend je bundels kan aanpassen. En oja, nummerbehoud naar BEN is ook een drama..

Ik heb nu 2 voorbeelden gegeven van andere providers die op het oog goedkoper lijken maar dit uiteindelijk niet zullen zijn is mijn mening.

Het is natuurlijk je eigen keuze maar wat ik je enkel wil meegegeven is niet alleen naar de prijzen te kijken. Bestudeer ook de randzaken en zet dat af tegen hetgeen je nu hebt.

Succes 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pricewatcher,

Welkom op het Simyo Forum.

Het is altijd verstandig om je af en toe eens goed te oriënteren in de telecommarkt. In plaats van alleen te kijken naar prijs, is de tip van Raytje van belang. Kijk naar bijvoorbeeld verschillende voorwaarden, netwerk, klantenservice of eventuele contract verplichtingen wat betreft wijzigingen.

Onze forum experts hebben je al veel voorbeelden gegeven. Hier heb ik niet zo veel meer aan toe te voegen 🙂 Ik ben het namelijk helemaal met hun eens en hoop uiteraard dat je uiteindelijk voor ons blijft kiezen 🙂 De feedback die je geeft nemen we uiteraard mee en gaan we bespreken. Wie weet kunnen we in de toekomst nog net wat meer doen.

@Maikel.twinnie & Raytje, ik ben trots op de fantastisch mooie berichten en indirecte complimenten die jullie hier geven. Heel fijn dat jullie Simyo zo mooi omschrijven en zo blij met ons zijn :D

Groetjes,
Angela
Badge +1
Inderdaad is Simyo een betrouwbare provider met een prima staat van dienst betreffende service, op een heel prima netwerk, namelijk dat van KPN.
Maar.... er is nog een budget provider via het KPN netwerk, namelijk Youfone. Deze provider is voordeliger dan Simyo, het ligt er een klein beetje aan welke bundel je hebt. Bij een grotere bel/internet bundel is het verschil aanzienlijker dan bij een kleinere bundel. Deze provider doet het zeker ook niet slecht wat betreft klantenservice (ook gratis te bellen via 1200), contracten zijn hier ook maandelijks opzegbaar te verkrijgen. Je zou denken dat Simyo zich meer wil meten met Youfone, voorlopig lijkt het daar niet op!
Twee jaar geleden was het Simyo aanbod heel concurrerend. De kwaliteit valt niets op aan te merken, maar markten veranderen en dat is nu een aantal weken gaande. Terwijl de anderen alles doen om marktaandeel te winnen doet mijn Simyo niets. Ik wil niet weg, maar ben geen dief van mijn eigen portemonnee. En...mooie reacties, maar een belminuut is overal 60 seconden.. een klantenservice via internet benaderen kan altijd (hoe vaak heb je die nodig?) en het netwerkargument is van de generatie van mijn OPA; slechte netwerken bestaan hier echt niet meer.....dus Simyo...kom op ...open je ogen ...kijk naar je klanten ...kijk naar je marktaandeel ...reageer!!!!!!
Toch blijf ik van mening dat een keuze gebaseerd op enkel de prijs een onverstandige keuze is. Daarbij zijn bij de meeste aanbieders de prijzen die je ziet actie's en vervallen deze zodra je maar ook iets aanpast.

Je schreef dat slechte netwerken niet meer bestaan. Hier is onlangs http://www.nu.nl/mobiel/4228618/kpn-en-t-mobile-bieden-beste-klantervaring-.html naar gedaan, en nee slecht misschien niet maar er zijn providers die buiten de Randstad toch echt wel inleveren, één daarvan is Tele2 op 4G gebied.

Daarbij ben je bij de meeste ook pas goedkoper uit bij een 2 jarig contract, iets wat ik zelf ook niet meer van deze tijd vind. Mensen willen meer controle, dat gaat moeilijk als je ergens 2 jaar aan vast zit.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Karin69 & Pricewatcher,

Natuurlijk zien wij ook dat er enorm veel gaande is op de telecommarkt op dit moment. En ik zou niet eerlijk tegen jullie zijn als ik zeg dat wij niet kijken naar deze veranderingen. We houden alles in de gaten en zien wat de andere providers te bieden hebben.

Alsnog blij ik persoonlijk bij het standpunt: check goed wat de extra voorwaarden inhouden en bekijk de ervaringen met de klantenservice en de oplossingsgerichtheid. Dit zijn punten die door onze klanten enorm gewaardeerd worden en waarop wij altijd vrij goed scoren. Hier doen we dan ook ons uiterste best voor 🙂 Wij hechten enorm veel waarde aan service, kwaliteit en de (het liefst perfecte) klantbeleving. Dit zijn niet direct voordelen die opvallen maar juist extra waardevol voor onze klanten vanaf het moment dat ze voor Simyo kiezen.

Het is heel normaal om te gaan vergelijken op het moment dat je abonnement verloopt. Soms ben je gewoon toe aan iets niets en soms kun je beter niet veranderen wat al goed is 😉

Groetjes,
Angela

Reageer