.

Beantwoord

Hoe kan ik belkosten voor informatienummers ondanks dat dit uitstaat op Mijn Simyo?

  • 31 May 2017
  • 7 reacties
  • 502 Bekeken

Badge
Jaren geleden heb ik in MijnSimyo "bellen naar informatienummers" op UIT gezet. Simyo geeft aan dat aan "informatienummers zoals servicenummers" kosten zijn verbonden. Bij Tarieven/Servicenummers wordt aangegeven dat er melding wordt gemaakt als je een informatie/servicenummer belt maar die melding heb ik niet gekregen. Mijn mening, ten eerste had ik het nummer überhaupt niet mogen kunnen kiezen (bellen naar informatienummers staat immers op UIT) en ten tweede heb ik de melding niet gehoord, anders had ik direct opgehangen. Het gesprek duurde 1:43 en kostte € 1,37. Voor de zekerheid heb ik 5 dagen later het nummer nogmaals kort gebeld om te horen of de melding nu wel kwam, nee dus. Dit gesprek van 2 seconden heeft 3 cent gekost. Ik heb Simyo hierover gebeld en de zaak is in behandeling, kennelijk speelt dit al jaren want al in 2014 is er melding van gemaakt lees ik nu op het forum! Simyo heeft als goedmakertje 1 GB data als cadeautje op MijnSimyo geplaatst maar het gaat mij als langjarige (>5 jaar) tevreden klant natuurlijk om het principe omdat het gesprek net zo goed 15 minuten had kunnen duren.
icon

Beste antwoord door Caspar 6 June 2017, 18:45

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Rene.L,

Wat vreemd dat er toch kosten in rekening zijn gebracht terwijl je de optie voor het bellen naar informatienummers uit hebt staan. Ik heb gelijk je aansluiting erbij gepakt en zie dat de kosten al vergoed zijn door een collega van mij. Hij heeft je hier ook over teruggebeld.

Verder zijn we ook aan het uitzoeken hoe dit toch mogelijk is zodat het niet meer zal gebeuren.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Casper,

Lees nu pas je reactie! Ik heb enkele dagen geleden de factuur ontvangen en zie dat het bedrag gewoon is gefactureerd, binnenkort wordt het dus gewoon geïnd 😠. Fijn dat jouw collega mij heeft teruggebeld met de mededeling dat de kosten niet in rekening worden gebracht en dat e.e.a. nog wordt uitgezocht maar vooralsnog zie ik hiervan niets terug op de factuur!?

Grtz, René
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Rene L,

Ik snap heel goed dat jij je afvraagt wat er nu precies aan de hand is. :(

Helaas is het voor ons niet mogelijk geweest om dit bedrag in mindering te brengen van je factuur. Wel zullen wij dit bedrag aan je terugbetalen. Volgens onze gegevens heeft mijn collega je hier op 2 juni over geïnformeerd. De terugbetaling ontvang je uiterlijk binnen drie weken.

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Badge
Hoi Rene L,

Ik snap heel goed dat jij je afvraagt wat er nu precies aan de hand is. :(

Helaas is het voor ons niet mogelijk geweest om dit bedrag in mindering te brengen van je factuur. Wel zullen wij dit bedrag aan je terugbetalen. Volgens onze gegevens heeft mijn collega je hier op 2 juni over geïnformeerd. De terugbetaling ontvang je uiterlijk binnen drie weken.

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma


Bij deze mijn reactie Asma,

Het is nu 28 juni, 26 dagen na het gesprek met de helpdesk. Ik zou binnen 3 weken de onterecht geïnde servicekosten (€ 1,40) ontvangen. De volledige factuur is inmiddels betaald maar het bedrag wat ik terug zou krijgen is niet ontvangen. Het is een principekwestie, indien ik het bedrag niet ontvang zal ik mijn abonnement na bijna 6 jaar (zodra het mogelijk is in september) beëindigen. Met vriendelijke groet, René.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi René,

Ik snap heel goed dat je uit principe dit bedrag zo snel mogelijk terug wilt hebben. Ik heb om die reden direct navraag gedaan bij onze finance afdeling. Zij zijn degene die dit bedrag aan je terugbetalen. Mijn collega zal dit vandaag nog voor je terugboeken. In principe zou je dit morgen dan al moeten zien op je rekening. Dit kan vanwege de verwerking bij de banken eventueel iets later zijn. Houd daar rekening mee.

Wil je het laten weten zodra je het bedrag hebt ontvangen? Sorry voor het ongemak.

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi René,

Ik snap heel goed dat je uit principe dit bedrag zo snel mogelijk terug wilt hebben. Ik heb om die reden direct navraag gedaan bij onze finance afdeling. Zij zijn degene die dit bedrag aan je terugbetalen. Mijn collega zal dit vandaag nog voor je terugboeken. In principe zou je dit morgen dan al moeten zien op je rekening. Dit kan vanwege de verwerking bij de banken eventueel iets later zijn. Houd daar rekening mee.

Wil je het laten weten zodra je het bedrag hebt ontvangen? Sorry voor het ongemak.

Groetjes,
Angela


Bij deze mijn reactie Angela,

Het heeft "even" geduurd maar het bedrag(je) is uiteindelijk gestort. Zoals gezegd gaat het niet om de hoogte van het bedrag maar om het principe. Helaas is de site nog niet aangepast, er staat nog steeds dat je een gesproken melding krijgt als je een servicenummer belt. Hopelijk wordt eveneens aangepast dat je simpelweg geen servicenummers kunt bellen als je deze optie UIT hebt staan.

Met vriendelijke groet, René
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Rene.L,

Mooi dat je het bedrag hebt gekregen. Goed van je dat je ons nog even wijst op het feit dat het nog steeds op onze website staat. Dit gaan we zo snel mogelijk aanpassen!

Laat je het me weten zodra je nog meer vragen of opmerkingen hebt?

Groetjes,
Caspar

Reageer