.

Sticky

De indeling van de klantenservice pagina is vernieuwd. Wat vind jij ervan?

  • 4 November 2014
  • 17 reacties
  • 2115 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hoi allemaal,

De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan de vernieuwing van de klantenservice pagina. Uit meerdere onderzoeken en ontvangen feedback bleek dat de categorie-indeling van de klantenservice pagina beter kon. Niet iedereen kon het juiste antwoord vinden met die indeling. We zijn daarom gestart met het verbeteren van deze pagina.

Tijdens dit project hebben er nog eens twee onderzoeken plaatsgevonden met zowel Simyo klanten als niet-klanten. Dit is het uiteindelijke resultaat van de vernieuwde klantenservice pagina.

Het kan zijn dat er iets nog niet helemaal klopt, iets niet op de juiste plek staat of dat je andere foutjes tegenkomt. Dit topic is bedoeld als plek waar je kan laten weten wat je er van vindt. En mocht je iets tegenkomen wat beter kan, laat het ons dan weten :)

Wat vind jij van de vernieuwde klantenservice pagina?

Wat vind jij van de indeling van de vernieuwde klantenservice pagina?


17 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een technisch puntje: Blijf van mijn scrolbalk af als het niet nodig is. Ik zie dat jullie precies en onderkant van het vragen gedeelte onderaan mij scherm willen houden, daarvoor scrolt de pagina naar boven en beneden. Waarom zo nodig scrollen als alles toch al in beeld is. Dat vind ik persoonlijk best irritant.

Als je geen filmpje heb, kun je de vragen dan de volledige breedte van het vragen gedeelte laten zijn. Is anders zo'n nutteloos leeg vlak, rechts van de vragen zelf.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Groentjuh,

Bedankt voor je feedback. Ik heb dit besproken met de beheerder van de klantenservice pagina.

De scrollbalk laten we zoveel mogelijk met rust. Pas als je op een verfijning klikt, scrolt de pagina naar beneden. Dit scrollen stopt inderdaad pas als het laatste artikel in beeld is. Dit is een bewuste keuze geweest, want je ziet zo direct welke artikelen horen bij het looppad dat je hebt gekozen 🙂

Wat betreft het lege vlak als er geen video staat. Ook dit is een goed overwogen besluit geweest van de designer. Het oogt namelijk nu vrij rustig en niet te vol. Mocht een andere variant er beter uit zien, kunnen we nog eens overwegen om het design aan te laten passen.

De functionaliteit en het design zullen we dus waarschijnlijk niet snel veranderen.

Groetjes,

Alex
Badge +3
Veel helderder en duidelijker. Transparantie en makkelijk vinden is een toegevoegde waarde in deze informatie maatschappij waar je vaak door de bomen het bos niet meer ziet en je verdwaald.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bert!,

Wat fijn om je comment te lezen 🙂 We hebben er nog niet heel veel feedback over gekregen, dus hier zijn we ontzettend blij mee! Dankjewel!
Badge +1
Beste Alex,
Naar aanleiding van jou vraag om reactie volgt hier mijn mening. Op de video's is weinig aan te merken. Duidelijk en een goede presentatie. Dat brengt mij op het onderwerp Klantenservice. Als je van de Home pagina van Simyo de Klantenservice aanklikt, is de opbouw van het hoofd menu met categorieën en de verdere verfijning tot het uiteindelijke onderwerp een verademing Het is erg prettig zoeken naar een onderwerp. Jammer dat de video van Charlene een beetje verborgen is en niet goed tot z'n recht komt. Je ziet deze video  bij de categorie "wijzigen". Beter zou zijn als je in het hoofdmenu een categorie erbij zou plaatsen "internet & databundels". Deze categorie verfijnen net als de overige categorieën. In deze rubriek zou de video van Charlène veel beter passen. Ook kun je in deze rubriek door middel van een video boodschap of tekst blokken uitvoerige  info kunnen geven over de verschillende data bundels én de  gevaren van buiten bundel gebruik. Dit onderwerp zie ik op het Forum zo vaak voorbij komen. Zo zou je tips kunnen geven over programma's die veel data vergebruiken en die ongemerkt op de achtergrond internet blijven gebruiken. wijs er ook op dat je niet altijd op Wi-Fi kunt vertrouwen. Bij uitval of zelfs zwak Wi-Fi signaal schakelt je apparaat over op 3G. En als dat ongemerkt in de nacht gebeurt wat vaak het geval is wordt je data bundel aangesproken met alle nare gevolgen van hoge rekeningen.
Beste Alex, dit zijn zo maar wat gedachten spinsels van mij. Gebruik wat je gebruiken kunt, en leg de rest ter zijde.
Vriendelijke groet,
Frans.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Frans Steffin, dank je voor je uitgebreide feedback :o
Fijn om te lezen dat je zo positief staat tegenover alle ontwikkelingen.

Ik zal ook even in gaan op je puntjes van kritiek;
Het filmpje van Charlene is inderdaad niet het makkelijkste te vinden via de klantenservice pagina. Het staat daar ook meer omdat we vinden dat ie in elk geval wél op de klantenservice pagina moet staan.
Op simyo.nl/sim-only staat hij achter 'Maandelijks gratis aanpassen'. 1 van Alle voordelen op een rijtje ;)

Het is nog in de ideeën fase, maar er wordt aan gedacht om meer filmpjes te maken, wie weet dan ook over de onderwerpen die je aandraagt.
Badge +1
Hoi Ernst,
Ik bedoel meer te zeggen dat de video van Charlène beter tot zijn recht komt als in het hoofd menu van de Klantenservice pagina er een categorie bij komt namelijk zoiets als:"internet& bundels"
Vriendelijke groet,
Frans
Reputatie 5
Badge +11
Ik snap 'm Frans Steffin.
Er is alleen voor gekozen om 'internet' onder te brengen in Gebruiken & instellen en 'bundels' in de categorie Wijzigen & opzeggen 🙂
Reputatie 5
Badge +10
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-betalen-271

Ik vind het jammer dat Simyo niet meer uitlegd over de aanmaan procedure.
Mogelijk dat Simyo dit meer wil specificeren?

Meer in de zin van ... In de .. Week van de maand staat de factuur klaar op mijn Simyo. In de .. Week van de maand probeerd onze betalingspartner te 1 maal te incasseren van uw bankrekening.
Mocht dit niet lukken krijgt u een herinneringsmail. (Betaaltermijn .. Dagen zonder extra kosten)

Mocht hierna betaling uitblijven ontvangt u nog een mail met .. Dagen betalingstermijn en extra kosten (administratie/incassokosten) tem bedrage van .. Euro.
Hierna blijft betaling uit nog een herinnering met betalingstermijn en extra kosten.
Mocht hierna betaling uitblijven ovedracht naar incassobureau ImNederland.

Indien er hulp nodig is voor schrijfwijze. Geef een gil.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi maikel.twinnie,

Klinkt als een goed idee:D Ik heb het direct door gegeven aan de beheerder van de stukken. Als ik er meer over hoor, geef ik je een update. Qua schrijven zit het wel goed! Schrijf jij zelf ook veel artikelen voor pagina's?

Update: Ik heb even overleg gepleegd met de beheerder. We hebben besloten om dit stuk en dit stuk over incasso's niet verder uit te bereiden. Het komt sporadisch voor dat een incasso niet lukt. Op dat moment wordt er meer uitleg gegeven via de mail die wordt verstuurd.

Alles zo duidelijk?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ruud,

Volgens mij hebben wij het verschillende onderwerpen.
Ik heb het, zoals aangegeven, over het aanmaan traject en heb de daarbij behorende pagina meegestuurd. Jij hebt het specifiek over de incasso op de bankrekening welke jullie via Buckaroo laten lopen.

Het aanmaan traject is inclusief de herinneringen die verstuurd worden.
Dit mag wat mij betreft duidelijker. Zoals toegespits in post nr 10 van het topic.

Hopelijk begrijp je nu wat ik bedoel?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi maikel.twinnie,

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik zie dat mijn uitleg wat duidelijker had gekund;) Ik had de link uit jouw bericht ook mogen vermelden in mijn bericht. Dit heb ik nu aangepast.:D

We hebben jouw idee in overweging genomen. En besloten om het aanmaan traject niet van verdere uitleg te voorzien. De benodigde info staat namelijk in de mail, mocht het aan de orde zijn. En zoals ik al aangaf, krijgt maar een klein percentage van de klanten er mee te maken. Het gehele proces is niet van toepassing voor de rest van de klantenkring;) Gelukkig.

Is het je zo duidelijk?
Reputatie 5
Badge +10
Zo wel.

Ik meende dat je over twee verschillende pagina's aan het praten was.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi maikel.twinnie,

Ah, fijn dat het zo duidelijk is. Excuses voor de verwarring 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Kan geburen.

Ik veroorzaak het ook af en toe Ali
Reputatie 3
Badge +7
k veroorzaak het ook af en toe Ali
Houdt het spannend;)
Reputatie 3
Badge +7
Ben dat niet van je tegengekomen 🙂

Reageer