Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky

De indeling van de klantenservice pagina is vernieuwd. Wat vind jij ervan?

  • 4 november 2014
  • 17 reacties
  • 2097 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hoi allemaal,

De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan de vernieuwing van de klantenservice pagina. Uit meerdere onderzoeken en ontvangen feedback bleek dat de categorie-indeling van de klantenservice pagina beter kon. Niet iedereen kon het juiste antwoord vinden met die indeling. We zijn daarom gestart met het verbeteren van deze pagina.

Tijdens dit project hebben er nog eens twee onderzoeken plaatsgevonden met zowel Simyo klanten als niet-klanten. Dit is het uiteindelijke resultaat van de vernieuwde klantenservice pagina.

Het kan zijn dat er iets nog niet helemaal klopt, iets niet op de juiste plek staat of dat je andere foutjes tegenkomt. Dit topic is bedoeld als plek waar je kan laten weten wat je er van vindt. En mocht je iets tegenkomen wat beter kan, laat het ons dan weten :)

Wat vind jij van de vernieuwde klantenservice pagina?

Wat vind jij van de indeling van de vernieuwde klantenservice pagina?


17 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een technisch puntje: Blijf van mijn scrolbalk af als het niet nodig is. Ik zie dat jullie precies en onderkant van het vragen gedeelte onderaan mij scherm willen houden, daarvoor scrolt de pagina naar boven en beneden. Waarom zo nodig scrollen als alles toch al in beeld is. Dat vind ik persoonlijk best irritant.

Als je geen filmpje heb, kun je de vragen dan de volledige breedte van het vragen gedeelte laten zijn. Is anders zo'n nutteloos leeg vlak, rechts van de vragen zelf.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Groentjuh,

Bedankt voor je feedback. Ik heb dit besproken met de beheerder van de klantenservice pagina.

De scrollbalk laten we zoveel mogelijk met rust. Pas als je op een verfijning klikt, scrolt de pagina naar beneden. Dit scrollen stopt inderdaad pas als het laatste artikel in beeld is. Dit is een bewuste keuze geweest, want je ziet zo direct welke artikelen horen bij het looppad dat je hebt gekozen 🙂

Wat betreft het lege vlak als er geen video staat. Ook dit is een goed overwogen besluit geweest van de designer. Het oogt namelijk nu vrij rustig en niet te vol. Mocht een andere variant er beter uit zien, kunnen we nog eens overwegen om het design aan te laten passen.

De functionaliteit en het design zullen we dus waarschijnlijk niet snel veranderen.

Groetjes,

Alex
Badge +3
Veel helderder en duidelijker. Transparantie en makkelijk vinden is een toegevoegde waarde in deze informatie maatschappij waar je vaak door de bomen het bos niet meer ziet en je verdwaald.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bert!,

Wat fijn om je comment te lezen 🙂 We hebben er nog niet heel veel feedback over gekregen, dus hier zijn we ontzettend blij mee! Dankjewel!
Badge +1
Beste Alex,
Naar aanleiding van jou vraag om reactie volgt hier mijn mening. Op de video's is weinig aan te merken. Duidelijk en een goede presentatie. Dat brengt mij op het onderwerp Klantenservice. Als je van de Home pagina van Simyo de Klantenservice aanklikt, is de opbouw van het hoofd menu met categorieën en de verdere verfijning tot het uiteindelijke onderwerp een verademing Het is erg prettig zoeken naar een onderwerp. Jammer dat de video van Charlene een beetje verborgen is en niet goed tot z'n recht komt. Je ziet deze video  bij de categorie "wijzigen". Beter zou zijn als je in het hoofdmenu een categorie erbij zou plaatsen "internet & databundels". Deze categorie verfijnen net als de overige categorieën. In deze rubriek zou de video van Charlène veel beter passen. Ook kun je in deze rubriek door middel van een video boodschap of tekst blokken uitvoerige  info kunnen geven over de verschillende data bundels én de  gevaren van buiten bundel gebruik. Dit onderwerp zie ik op het Forum zo vaak voorbij komen. Zo zou je tips kunnen geven over programma's die veel data vergebruiken en die ongemerkt op de achtergrond internet blijven gebruiken. wijs er ook op dat je niet altijd op Wi-Fi kunt vertrouwen. Bij uitval of zelfs zwak Wi-Fi signaal schakelt je apparaat over op 3G. En als dat ongemerkt in de nacht gebeurt wat vaak het geval is wordt je data bundel aangesproken met alle nare gevolgen van hoge rekeningen.
Beste Alex, dit zijn zo maar wat gedachten spinsels van mij. Gebruik wat je gebruiken kunt, en leg de rest ter zijde.
Vriendelijke groet,
Frans.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Frans Steffin, dank je voor je uitgebreide feedback :o
Fijn om te lezen dat je zo positief staat tegenover alle ontwikkelingen.

Ik zal ook even in gaan op je puntjes van kritiek;
Het filmpje van Charlene is inderdaad niet het makkelijkste te vinden via de klantenservice pagina. Het staat daar ook meer omdat we vinden dat ie in elk geval wél op de klantenservice pagina moet staan.
Op simyo.nl/sim-only staat hij achter 'Maandelijks gratis aanpassen'. 1 van Alle voordelen op een rijtje ;)

Het is nog in de ideeën fase, maar er wordt aan gedacht om meer filmpjes te maken, wie weet dan ook over de onderwerpen die je aandraagt.
Badge +1
Hoi Ernst,
Ik bedoel meer te zeggen dat de video van Charlène beter tot zijn recht komt als in het hoofd menu van de Klantenservice pagina er een categorie bij komt namelijk zoiets als:"internet& bundels"
Vriendelijke groet,
Frans
Reputatie 5
Badge +11
Ik snap 'm Frans Steffin.
Er is alleen voor gekozen om 'internet' onder te brengen in Gebruiken & instellen en 'bundels' in de categorie Wijzigen & opzeggen 🙂
Reputatie 5
Badge +10
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-betalen-271

Ik vind het jammer dat Simyo niet meer uitlegd over de aanmaan procedure.
Mogelijk dat Simyo dit meer wil specificeren?

Meer in de zin van ... In de .. Week van de maand staat de factuur klaar op mijn Simyo. In de .. Week van de maand probeerd onze betalingspartner te 1 maal te incasseren van uw bankrekening.
Mocht dit niet lukken krijgt u een herinneringsmail. (Betaaltermijn .. Dagen zonder extra kosten)

Mocht hierna betaling uitblijven ontvangt u nog een mail met .. Dagen betalingstermijn en extra kosten (administratie/incassokosten) tem bedrage van .. Euro.
Hierna blijft betaling uit nog een herinnering met betalingstermijn en extra kosten.
Mocht hierna betaling uitblijven ovedracht naar incassobureau ImNederland.

Indien er hulp nodig is voor schrijfwijze. Geef een gil.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi maikel.twinnie,

Klinkt als een goed idee:D Ik heb het direct door gegeven aan de beheerder van de stukken. Als ik er meer over hoor, geef ik je een update. Qua schrijven zit het wel goed! Schrijf jij zelf ook veel artikelen voor pagina's?

Update: Ik heb even overleg gepleegd met de beheerder. We hebben besloten om dit stuk en dit stuk over incasso's niet verder uit te bereiden. Het komt sporadisch voor dat een incasso niet lukt. Op dat moment wordt er meer uitleg gegeven via de mail die wordt verstuurd.

Alles zo duidelijk?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ruud,

Volgens mij hebben wij het verschillende onderwerpen.
Ik heb het, zoals aangegeven, over het aanmaan traject en heb de daarbij behorende pagina meegestuurd. Jij hebt het specifiek over de incasso op de bankrekening welke jullie via Buckaroo laten lopen.

Het aanmaan traject is inclusief de herinneringen die verstuurd worden.
Dit mag wat mij betreft duidelijker. Zoals toegespits in post nr 10 van het topic.

Hopelijk begrijp je nu wat ik bedoel?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi maikel.twinnie,

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik zie dat mijn uitleg wat duidelijker had gekund;) Ik had de link uit jouw bericht ook mogen vermelden in mijn bericht. Dit heb ik nu aangepast.:D

We hebben jouw idee in overweging genomen. En besloten om het aanmaan traject niet van verdere uitleg te voorzien. De benodigde info staat namelijk in de mail, mocht het aan de orde zijn. En zoals ik al aangaf, krijgt maar een klein percentage van de klanten er mee te maken. Het gehele proces is niet van toepassing voor de rest van de klantenkring;) Gelukkig.

Is het je zo duidelijk?
Reputatie 5
Badge +10
Zo wel.

Ik meende dat je over twee verschillende pagina's aan het praten was.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi maikel.twinnie,

Ah, fijn dat het zo duidelijk is. Excuses voor de verwarring 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Kan geburen.

Ik veroorzaak het ook af en toe Ali
Reputatie 3
Badge +7
k veroorzaak het ook af en toe Ali
Houdt het spannend;)
Reputatie 3
Badge +7
Ben dat niet van je tegengekomen 🙂

Reageer