.

Beantwoord

Wat is het onbekende buitenlandse nummer waarnaar ik gesmst zou hebben?

  • 7 January 2016
  • 4 reacties
  • 363 Bekeken

Badge
Volgens mijn verbruik heb ik buiten m'n bundel gesmst naar het buitenland vanochtend. Zelfs nog voordat ik ĂĽberhaupt m'n nieuwe iPhone voor het eerst normaal had ingesteld (vanochtend binnengekregen). Nu gaat het maar om 7 cent. Maar hoe komen jullie er bij dat ik naar het verenigd koninkrijk gesmst heb???
icon

Beste antwoord door Estelle 9 January 2016, 09:28

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het betreft een activerings sms voor iMessage en Facetime. Dat gebeurt tijdens de activatie van je telefoon.
Badge
Ik heb alleen geen activeringssms van FaceTime of iMessage gekregen.
Reputatie 7
Badge +9
Klopt want dit zijn zgn. silent text messages. Geen gewone dus, de iPhone stuurt er 1 naar het Verenigd Koninkrijk en als het goed is komt er daarna eentje als bevestiging van Apple terug. Dit proces kan zich een aantal keren herhalen als de eerste poging tot registratie mislukt. Hier merk je als iPhone gebruiker helemaal niets van. Totdat je later de factuur van Simyo bekijkt want de uitgaande activering-sms naar de UK wordt wel in rekening gebracht. Bij een provider die ook iPhones verkoopt gebeurt dit niet.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi nienke-94,

Het klopt inderdaad wat de leon en Scotsman zeggen. Ik heb hier helemaal niets aan toe te voegen 😛. Misschien heb je iets aan deze pagina.

Heb je er verder nog vragen over?

Groetjes,
Estelle

@de leon en @Scotsman; bedankt voor jullie goede hulp! 😃

Reageer