.

Beantwoord

Waarom verbruikt mijn iPhone 6 zoveel data via mail?

  • 27 March 2018
  • 4 reacties
  • 377 Bekeken

Badge
Sinds een maand heb ik een iPhone 6. In een maand tijd heb ik 2,8 GB aan data verbruikt. Bij 'mobiel netwerk' is te zien dat bijna de volledige hoeveelheid data verbruikt is door mail. Hoe kom ik er achter wat er aan de hand is en waarom mail zoveel data verbruikt?

Ik heb geen andere mailaccounts en/of andere instellingen dan op mijn vorige Android telefoon (waarbij ik nooit echt boven de 1 GB uitkwam).
icon

Beste antwoord door Thomas 28 March 2018, 11:36

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi SuzanneL,

2,8 GB is veel, zeker als het grotendeels door mail wordt veroorzaakt. Hoe staat je interval om mail op te halen/verzenden ingesteld?
Staat er mail in je postvak uit die iedere keer wordt geprobeerd te verzenden?
Reputatie 6
Badge +4
Hi SuzanneL,

Wat vreemd dat je iPhone 6 zoveel meer data gebruikt dan je oude telefoon. Ik zie dat je al wat meer problemen gehad hebt met (het instellen van) je e-mail op je telefoon. Dat is niet fijn natuurlijk.

Haalt je telefoon heel vaak de e-mail binnen of doet deze telkens een poging om een e-mail te versturen zoals franswon zegt? Dan kan je verbruik snel oplopen. Wat ook nog kan is dat je e-mails met grote bijlages hebt binnengehaald. Heb je al gekeken of een van deze dingen het geval is?

Als je jouw telefoon ook zakelijk gebruikt, bijvoorbeeld om je zakelijke e-mail op te halen, kijk dan even of je een e-mail profiel geinstaleerd hebt zoals BES12 of MDM. Deze kunnen namelijk ook voor heel veel verbruik zorgen. In dat geval raad ik je aan om deze van je telefoon af te halen en te kijken of dit het probleem oplost.

Laat je ons weten of het gelukt is?

@franswon Bedankt voor je reply

Groetjes,
Thomas
Badge
@franswon dank je wel voor je reactie en het meedenken.
Voor 3 mailaccounts bleken de instellingen voor de uitgaande servers niet juist, waardoor mail niet verstuurd kon worden. Deze zijn inmiddels aangepast en uitsturen lukt nu wel. Mijn vermoeden was dat hierdoor het hoge verbruik verklaard zou kunnen worden.

Er staat bij geen van de accounts mail in de box 'uitgaand'.

Het verbruik blijft echter hoor. Per dag ca. 70-90 mb.
Ophalen van mail is bij alle accounts op 'ophalen ' ingesteld. Frequentie is ieder kwartier.

vriendelijke groet,
Suzanne
Reputatie 7
Badge +10
Hi Suzanne,

Oei! Dat is onhandig, dat het verbruik ondanks deze wijziging toch standhoudt 😞 Is het een idee om je e-mail te resetten op je telefoon? Dan kun je alles opnieuw instellen, en hopelijk gaat het dan beter. Laat je me weten wat daaruit komt?

Groetjes,
Jihane

Reageer