.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen gehoor als ik iemand voor het eerst bel?

  • 6 October 2016
  • 9 reacties
  • 4134 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Beste Simyo,

Sinds ongeveer twee weken krijg ik geen gehoor als ik de eerste keer iemand bel of gebeld wordt. Aan de andere kant van de lijn hoort diegene mij wel. Als ik opnieuw probeer te bellen, voor een tweede keer, lukt het wel en kan ik wel met de persoon aan de andere kant van de lijn praten. Het ligt dus niet aan een microfoon o.i.d.. Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen, want het is heel erg lastig om iedere keer mensen terug te moeten bellen.

Groeten, Annabel
icon

Beste antwoord door Caspar 6 October 2016, 15:08

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi AnnvZ,

Wat vervelend dat je problemen hebt met het bellen en dat je de eerste keer niet gehoord wordt.

Ik heb een reset uitgevoerd op je simkaart. Doe even je toestel helemaal uit en aan om te kijken of het heeft geholpen. Als dit niet heeft geholpen zou ik graag willen dat je je simkaart in een ander toestel stopt en ook een andere simkaart in jouw toestel stopt. Probeer het dan met beiden toestellen. Waar gaat het goed en waar gaat het fout? Zo komen we erachter of het aan de simkaart ligt, of aan het toestel!

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Caspar,

Na gisteren heb ik er gelukkig geen last meer van gehad. Ik neem dus aan dat het resetten van mijn simkaart heeft geholpen. Dankjewel!

Groeten, Annabel
Reputatie 5
Badge +9
Hoi AnnvZ,

Mooi dat het geholpen heeft 😃 Graag gedaan.

Groetjes,
Caspar
Hallo Simyo,

Ik heb precies het zelfde probleem. Een half jaar geleden heb ik een nieuwe simkaart gekregen. Helaas heeft dit niet geholpen. Ik bel met een Iphone 6. Graag hoor ik welke instellingen gewijzigd moeten worden om wel bereikbaar te zijn. Ik heb al de nodige aanpassingen geprobeerd, helaas zonder resultaat!:(

Een vriend van me is vanwege dit probleem overgestapt naar een andere provider. als er niet een oplossing komt zal ik zijn voorbeeld volgen...

Ik hoop snel iets te horen
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RMR,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je nog steeds onbereikbaar bent! Jij hebt meerdere malen contact gehad met ons hierover. Ik zie dat er vaker een reset is uitgevoerd, dat je telefooninstellingen helemaal kloppen en dat je inderdaad zelfs een nieuwe simkaart hebt ontvangen. En toch blijven de problemen bestaan!



We gaan dit samen oplossen, goed? Laten we beginnen met een zogenoemde kruistest. Wil jij je simkaart in een ander toestel plaatsen en andersom? Doet een andere simkaart het wel in jouw telefoon, bijvoorbeeld? En hoe werkt jouw simkaart in een andere telefoon?

Ook ben ik benieuwd naar wat er exact mis gaat. Kun je wel bellen? Kun je sms'en? Kun je internetten? Kun je gebeld worden of sms'jes ontvangen? Merk je op dat de problemen optreden tijdens specifieke momenten of op specifieke plekken? Hoe meer informatie je me kunt geven, hoe beter!

Ik hoor heel graag van je.

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Het probleem is enkel met gebeld worden. De rest werk zoals het zou moeten. De kruistest levert het zelfde probleem op. De simkaart is gewisseld met een iphone SE.

Wat kunnen we nog proberen?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi RMR,

Bedankt voor de extra info.

Het gaat dus alleen om gebeld worden. Je hebt nu een kruistest uitgevoerd, maar wat waren precies de bevindingen hiervan? Kon je simkaart in het andere toestel wel gebeld worden? En hoe zit het met de andere simkaart die je in jouw toestel hebt gedaan? Kon je daarop ook niet gelijk gebeld worden?

Zodra we precies weten wat de uitkomst is van de kruistest, kunnen we kijken hoe we dit gaan oplossen. Alvast bedankt!

Groetjes,
Caspar
Hoi Casper,

Het probleem beperkt zich tot het gebeld worden, alle andere functies werken naar behoren:

KRUISTEST:
Eigen toestel iPhone6
Ander toestel iPhoneSE

Symio kaart in iPone6 = 1e inkomende telefoongesprek, geen gehoor/bereik. + direct een sms 'gemiste oproep'. als je gelijk weer belt werk het wel.
Symio kaart in iPoneSE = telefoon werk zoals het zou moeten (er is echter maar 1 uur getest).
T-mobile kaart in iPone6 = telefoon werk zoals het zou moeten (er is echter maar 1 uur getest).

Wat te doen?:@
Reputatie 6
Badge +7
Hoi RMR,

Bedankt voor je bericht! Heel fijn dat je een kruistest hebt uit kunnen voeren.

Het lijkt erop alsof de niet storen-functie bij je aanstaat. Kan dit kloppen? Dit zou namelijk een verklaring kunnen zijn, waarom je dit probleem alleen op jouw telefoon hebt en dat de tweede oproep wel doorkomt. Als de niet storen-functie aanstaat gaat je telefoon de eerste keer namelijk niet over, maar als je hierna nog een keer wordt gebeld door je contactpersoon wel.

Kun je mij laten weten of je de niet storen-functie icoon in je telefoon ziet staan? Je kunt dit herkennen aan het halve maantje rechtsboven je scherm.

Groetjes,
Asma

Reageer