.

Beantwoord

Waarom ben ik slecht te verstaan aan de telefoon?

  • 1 August 2017
  • 3 reacties
  • 3169 Bekeken

Badge
Geen idee of jullie hier iets mee kunnen, maar ik probeer het toch

Als ik bel, of gebeld wordt dan is het de laatste tijd vaak dat ik slecht te verstaan ben. Ik ben gaan kijken naar een patroon. Is dit alleen als ik thuis ben? Is het ook buiten? Is het als ik bel?

Het is vaak als iemand met de huistelefoon naar mij belt of als ik vanaf mijn telefoon vanuit huis bel.
Tenninste.... dat dacht ik eerst.
Liep ik buiten ging het prima, in de ikea ging het prima.
Afgelopem week was het zo dat ik dus ergens anders was en ik was weer niet te verstaan.

Erg vervelend als je een belangrijk telefoontje krijgt.
Ik woon in ridderkerk, misschien handig om te weten.
Geen idee of het ook met mijn iphone 7 te maken kan hebben...
icon

Beste antwoord door Ray 1 August 2017, 08:47

Bekijk originele reactie

3 reacties

Je kunt een aantal dingen zelf proberen.

1. Zet je telefoon uit, verwijder de simkaart. Wacht 10 minuten, plaats je simkaart terug en zet je telefoon aan.

Je simkaart heeft zich nu opnieuw aangemeld bij het netwerk en wellicht is daarmee de verbinding ook mee verbeterd.

2. Als punt 1 niks verbeterd heeft probeer je simkaart eens uit in een ander toestel en anders om. Dit heet een kruistest en zo kan getest worden of het de simkaart is of misschien toch het toestel.

Laat je de uitkomst weten?
Badge
Dankje! Ik ga hem vanavond even uitzetten om te kijken of dat misschien werkt. In een ander toetsel doen heb ik ook aan gedacht. We hebben er alleen thuis 1 liggen waar mijn simkaart niet in kan...
Eerst maar proberen met uitzetten
Reputatie 7
Badge +10
Hi Xlianne,

Wat onhandig dat je niet altijd even verstaanbaar bent! Goed dat je ook hebt geëxperimenteerd met waar de kern van dit probleem zich kan bevinden. Ik begrijp uit je berichtjes dat het niet echt locatie-gebonden is. Dat betekent dat het geen netwerk-probleem is. Merk je een verschil in bereik? Heb je soms bijvoorbeeld helemaal geen bereik? Zie je iets bijzonders in hoeveel streepjes je telefoon aangeeft?

De meest handige test nu is inderdaad de kruistest. Zo kom je er namelijk achter of het ligt aan je toestel. Kan het zo zijn dat je een hoesje om je telefoon hebt die in de weg zit van je microfoon? Ik ken iemand die vaak slecht te verstaanbaar was aan de telefoon, maar toen bleek dat dat probleem volledig verdween zodra hij zijn telefoonhoesje eraf haalde.

Als je geen ander toestel in de buurt hebt waar je simkaart in kan, dan is het een optie om langs een telefoonwinkel te gaan. Zij hebben vaak genoeg testtelefoons liggen. Je kunt dan even een kwartier met iemand bellen daarmee, om te testen of je verstaanbaar bent.

Laat je het me weten?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer