.

Beantwoord

Update aanbiedersinstellingen. Kan deze melding aangepast worden?

  • 6 November 2017
  • 6 reacties
  • 1417 Bekeken

Badge +1
Misschien kunnen jullie de melding
“Update aanbiederinstellingen “ die op de iphone komt behandelen omdat het niet direkt duidelijk is dat hij van jullie komt .
icon

Beste antwoord door Scotsman 6 November 2017, 23:38

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb al een heel aantal jaren een iPhone, en ervaring met verschillende providers, maar geen enkele keer dat er een update van de aanbiederinstellingen binnenkwam stond er bij waar de update vandaan kwam. Maar omdat je maar met één bepaalde aanbieder ("provider") van je simkaart te maken hebt is het al snel duidelijk waar de update vandaan komt.

Meer info van Apple hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT201270
Badge +1
Ik weet het inmiddels maar ik heb ook wel eerst een keer of 10 geannuleerd .
En ik denk dat de telefoon volzit met “ aanbieders “ . Vandaar dat ik het eerst uit gezocht heb . Mischien dat er in de melding iets zo kunnen staan van KPN of Simyo . Ik wil het alleen maar even onder de aandacht brengen . Als er een nieuwe melding komt zal
Ik een printscreen maken . Deze heb ik geinstaleerd .
Badge +1
Wanneer er nieuwe opties en functies van je provider zijn, verschijnen deze automatisch op je iPhone. Er opent een melding die vraagt of je ze wilt downloaden en installeren (werk bij).

Omdat het om een klein bestand gaat duurt het updaten ook niet lang en moet in de meeste gevallen je iPhone niet herstart worden. Heb je de melding genegeerd? Dan kun je de update installeren via Instellingen ▸ Algemeen ▸ Info, hier kun je overigens ook de huidige software van je aanbieder bekijken. Info appletips.nl
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet het inmiddels maar ik heb ook wel eerst een keer of 10 geannuleerd .
En ik denk dat de telefoon volzit met “ aanbieders “ . Vandaar dat ik het eerst uit gezocht heb . Mischien dat er in de melding iets zo kunnen staan van KPN of Simyo . Ik wil het alleen maar even onder de aandacht brengen . Als er een nieuwe melding komt zal
Ik een printscreen maken . Deze heb ik geinstaleerd .


De telefoon zit niet "vol met aanbieders", er is maar 1 aanbieder namelijk de leverancier van de simkaart die op dat moment in de iPhone zit. Ik weet vrijwel zeker dat de tekst van de melding die je ziet een standaard tekst is die door Apple in iOS is ingeprogrammeerd. Je provider (aanbieder) kan die tekst niet veranderen. Wel de inhoud van de update natuurlijk, omdat hiermee provider-specifieke instellingen naar je iPhone worden gedownload. Zoals Apple zelf in het hierboven genoemde artikel zegt: "Met updates van aanbiederinstellingen kunnen aanbieders hun netwerkinstellingen en overige instellingen bijwerken om de connectiviteit en prestaties van het mobiele netwerk te verbeteren. Via aanbiederinstellingen kan ook ondersteuning worden toegevoegd voor bijvoorbeeld VoLTE of bellen via wifi."
Badge +1
Yes duidelijk mercie !
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Streetmate,

Goed dat je hier even over contact opneemt!

Het klopt wat Scotsman zegt, wij kunnen de tekst van deze melding niet aanpassen. Dit is een tekst vanuit Apple zelf. Ook komt het heel weinig voor dat wij een update sturen. Dit geldt alleen voor netwerkaanpassingen.

Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

@Scotsman, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer