.

Beantwoord

Sms naar 00447786205094 wat in de UK

  • 23 December 2011
  • 24 reacties
  • 19967 Bekeken

Badge
er worden sms afgescheven naar nummer 00447786205094 wat in de UK.

dit heeft te maken met Facetime en imessage, ik heb geen iphone.

hoe kan dit stop zetten ??
icon

Beste antwoord door Alex 28 December 2011, 09:49

Bekijk originele reactie

24 reacties

Badge +3
Wellicht www.smsdienstenfilter.nl proberen? Deze site blokkeert al die abbonements diensten En ergens voor stemmen of betaalde diensten worden ook geblokkeerd maar uiteraard kun je zelf beslissen welke je blokkeert 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Klik hier als je niet zeker weet wat Facetime is. Voor uitleg over de kosten en het activatienummer klik je hier.
Zou iemand mij kunnen zeggen hoe je dit stop kunt zetten..
Ik heb een iphone 3GS en die moet ik nog al eens opnieuw opstarten..
Hier zit geen Facetime op maar wel imessage..
Dan gaat er elke keer weer een smsje naar 00447786205094..
7 x Verenigd Koninkrijk€ 1.75


Datum

Omschrijving

Duur

Bedrag




2013-02-08 12:35:10

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25



2013-02-08 15:07:27

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25



2013-02-08 17:21:13

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25



2013-02-23 23:07:12

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25



2013-02-23 23:09:00

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25



2013-02-24 14:21:41

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25



2013-02-24 14:41:28

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25

7x facetime geactiveerd volgens mijn factuur. Dit kan toch niet!!! Bij elke andere provider is dit gewoon gratis!
Waarom niet bij Simyo???
Reputatie 7
Badge +9
In tegenstelling tot andere providers heeft Simyo geen overeenkomst met Apple die er voor zou zorgen dat dit soort sms'jes gratis zijn. 
In tegenstelling tot andere providers heeft Simyo geen overeenkomst met Apple die er voor zou zorgen dat dit soort sms'jes gratis zijn.


Waarom zijn deze smsjes bij KPN dan wel gratis?
Hallo, ik heb gist even mijn iPhone geactiveerd met de nieuwe nanosimkaart (bedankt for de snelle email met any word op vraag) en heb absoluut niet FaceTime gebruikt - op mijn factuur staat ook 00447786205094 1x sms en dus 25 cent. Ik heb sms'jes gestuurd naar NL nrs en whatsapp naar de UK. Hoe zit dit en hoe wordt dit opgelost en dus gecrediteerd? Thanks.
Reputatie 3
Badge +5
In tegenstelling tot andere providers heeft Simyo geen overeenkomst met Apple die er voor zou zorgen dat dit soort sms'jes gratis zijn.


Waarom zijn deze smsjes bij KPN dan wel gratis?


KPN is 1 van de 3 grote providers die zowel de netwerkoperator als serviceprovider zijn. Hun hebben hun eigen netwerk. Merken zoals Ben, AH Mobiel,Hollandsnieuwe e.d. hebben geen eigen netwerk, die hebben een overeenkomst met bijv. KPN maar hun mogen hun eigen abonnementen bedenken en sturen jou de factuur, niet KPN. Grote providers als KPN,Vodafone en T-Mobile hebben vaak exclusievere contracten, winkels en meer aanbod. Maar daar betaal je dan ook voor! Simyo biedt al deze onzin niet en geeft gewoone goede service en een voordelig abonnement. Zou jij overstappen om alleen dit soort smsjes van mobiele apps gratis te krijgen? Als Simyo deze service wel zou bieden zouden ze de prijzen moeten verhogen.
Als ik op een ipod facetime activeert wordt er niets in rekening gebracht. Beetje oneerlijk toch? 7 activerings smsjes kosten mij nu 1,75 euro en deze vallen nog buiten de bundel ook!!!
Badge
Beste AppleFan,

Dat sms'je heeft niets te maken met het gebruiken van Facetime maar met het automatisch activeren van Facetime door je iPhone. Om dit in het vervolg te voorkomen, bijvoorbeeld na upgraden van je IOS, dien je in je instellingen Facetime uit te schakelen. Doe je dit niet wordt er dus elke keer een activatie sms verstuurd. Zoals Niels al aangeeft heeft Simyo geen contract met Apple en worden er zodoende dus kosten gerekend voor deze sms.
Badge +6
Als ik op een ipod facetime activeert wordt er niets in rekening gebracht. Beetje oneerlijk toch? 7 activerings smsjes kosten mij nu 1,75 euro en deze vallen nog buiten de bundel ook!!!

Hoi Harley,

Het activeren van Facetime op een iPod of iPad gaat via het internet dit in tegenstelling tot het activeren van Factime op je iPhone.
Simyo heeft geen invloed op de apps die op je toestel standaard staan of die je er later op kan zetten. Het versturen van de sms gaat buiten Simyo om.
Badge +6
Beste AppleFan,

Dat sms'je heeft niets te maken met het gebruiken van Facetime maar met het automatisch activeren van Facetime door je iPhone. Om dit in het vervolg te voorkomen, bijvoorbeeld na upgraden van je IOS, dien je in je instellingen Facetime uit te schakelen. Doe je dit niet wordt er dus elke keer een activatie sms verstuurd. Zoals Niels al aangeeft heeft Simyo geen contract met Apple en worden er zodoende dus kosten gerekend voor deze sms.


Hoi Sandertju,

Aan je reactie hoef ik niks meer toe te voegen. Simyo heeft geen invloed op het feit dat de sms word gestuurd naar een nummer in het buitenland.
ik snap en kan accepteren dat er eenmalig een sms wordt gestuurd naar 00447786205094 als je facetime of imessage activeert op mijn iphone4.
Wat ik niet snap is waarom ik deze sms een paar keer per maand op mijn rekening zie.
kan dit komen omdat ik af en toe door traagheid
- mijn apps uit geheugen verwijder?
en/of
- mijn iphone4 uit zet.
Kan iemand aangeven per handeling of dit een activitatie creert?
Reputatie 7
Badge +9
In deze gevallen zoeken iMessage en Facetime steeds weer opnieuw eenmalig contact met de activatieserver via een sms'je naar naar 0044... Dus als je dit wilt voorkomen moet je deze apps aan laten staan en ook je iPhone niet uitschakelen. 
Badge +6
ik snap en kan accepteren dat er eenmalig een sms wordt gestuurd naar 00447786205094 als je facetime of imessage activeert op mijn iphone4.
Wat ik niet snap is waarom ik deze sms een paar keer per maand op mijn rekening zie.
kan dit komen omdat ik af en toe door traagheid
- mijn apps uit geheugen verwijder?
en/of
- mijn iphone4 uit zet.
Kan iemand aangeven per handeling of dit een activitatie creert?


Hoi Renevandenberg,

Welkom op het forum!
Zoals Scotsman aangeeft dan zoeken de apps iMessage en Facetime opnieuw verbinding met de activatieserver.
Op het moment dat je één van de app's uitzet en daarna weer activeert dan wordt er zo een sms verstuurd.
Het is dan aan te raden de app niet te veel uit en aan te zetten en dit geldt ook voor je toestel.

@Scotsman bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +9
Als ik op een ipod facetime activeert wordt er niets in rekening gebracht. !

Idem met je iPad.
Ach...zo snabbelt Appleflap nog een beetje bij. Als het even wat minder gaat met de verkoop van iPhones, hebben ze altijd al die activatie SMS-jes nog....kassa.
Badge +6
Hoi De Leon,

Het is inderdaad een andere manier van geld verdienen. Ik ben wel benieuwd hoeveel ze hier aan verdienen.
Het slaat echt nergens op elke keer als mijn batterij op is moet ik gaan betalen nu al 2 euro en de maand is nog niet eens om. Met andere worden je kunt nooit je iphone uitzetten anders heb je al kosten. Dit zou gewoon een stukje service van simyo moeten zijn. Zo had ik beter een hi sim only kunnen pakken.
Badge +1
Je kan simyo wel de shuld geven maar het is iets wat Apple doet en niet simyo ook bij hi of een andere provider worden deze sms verstuurd
Badge +6
Het slaat echt nergens op elke keer als mijn batterij op is moet ik gaan betalen nu al 2 euro en de maand is nog niet eens om. Met andere worden je kunt nooit je iphone uitzetten anders heb je al kosten. Dit zou gewoon een stukje service van simyo moeten zijn. Zo had ik beter een hi sim only kunnen pakken.

Hoi Steeefke,

Welkom op het forum!
Ik snap dat het vervelend is dat je toestel iedere keer een sms stuurt en dat dit in de kosten kan lopen.
Echter de sms die word verstuurd daar heeft Simyo totaal geen invloed op. De app's Facetime & iMessage versturen deze berichten.
Ik raad je contact op te nemen met de bedenkers en de leverancier van je toestel Apple en te vragen waarom dit iedere keer gebeurd.

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +9
Activatie sms-jes voor FaceTime en iMessage worden alleen verstuurd als je deze voorzieningen zelf uitschakelt op je telefoon en daarna weer aan of als je je telefoon hersteld hebt. Het aan- en uitzetten van je telefoon is daarop niet van invloed. In dat geval wordt er geen sms verstuurd.
Badge +8
Activatie sms-jes voor FaceTime en iMessage worden alleen verstuurd als je deze voorzieningen zelf uitschakelt op je telefoon en daarna weer aan of als je je telefoon hersteld hebt. Het aan- en uitzetten van je telefoon is daarop niet van invloed. In dat geval wordt er geen sms verstuurd.

Hoi de leon,

Het blijft iets wat voor mensen maar moeilijk te begrijpen is, die berichtjes en wie die dan verstuurd. Bedankt voor jouw iPhone-kennis en tips op dat gebied :)

Groetjes,
Charlene
Volgens mij missen een aantal mensen het PUNT wat gemaakt wordt, in mijn ervaring (nu 4 jaar) met Apple heb ik nog nooit kosten gehad voor het activeren van FaceTime of iMessage.
Indien er nu wel kosten gerekend worden omdat  Simyo geen contract zou hebben met Apple, wat onwaarschijnlijk is want Simyo neemt netwerkdiensten af van KPN incl de contracten met third party suppliers Apple indeze, dan kan Simyo best eens naar deze klachten kijken ter tegemoedkoming van de klanten/gebruikers.
Badge +6
Volgens mij missen een aantal mensen het PUNT wat gemaakt wordt, in mijn ervaring (nu 4 jaar) met Apple heb ik nog nooit kosten gehad voor het activeren van FaceTime of iMessage.
Indien er nu wel kosten gerekend worden omdat  Simyo geen contract zou hebben met Apple, wat onwaarschijnlijk is want Simyo neemt netwerkdiensten af van KPN incl de contracten met third party suppliers Apple indeze, dan kan Simyo best eens naar deze klachten kijken ter tegemoedkoming van de klanten/gebruikers.


Hoi RvDuijvenbode,

Helaas heeft Simyo geen contract met Apple. KPN heeft een contract met Apple afgesloten om producten van Apple te verkopen.
Simyo verkoopt geen abonnementen in combinatie met een toestel dat is de reden dat wij dat contract niet hebben. De sms'jes die worden verstuurd gaan buiten Simyo om en daar hebben wij geen invloed op. Voor meer informatie over de app en waarom de app een sms stuurt om zicht te registeren raad ik je aan contact op te nemen met Apple.

Reageer