.

Beantwoord

Niet Simyo gerelateerd - Ik heb een blanco App Store, wat nu?

  • 7 September 2016
  • 14 reacties
  • 610 Bekeken

Reputatie 7
Mijn vraag is niet Simyo gerelateerd, maar sinds enkele dagen kamp ik met een 'lege c.q. blanco' App Store op mijn iPhone 6S voorzien van de laatste iOS update (iOS 9.3.5).

Nu zijn er op internet enkele (zo'n 10 tot 15) workarounds, zoals de App Store daadwerkelijk afsluiten (het wegswipen na 2x op de hometoets te hebben gedrukt), uit- en weer inloggen met mijn Apple ID, de cache legen door snel zo'n 10x te tikken op een button beneden in de App Store, DNS Settings te wijzigen, klok een jaar vooruit, en nog enkele tips. Ik heb deze allen geprobeerd, meermaals (en bijna continu) zelfs, maar zonder resultaat. Mijn App Store blijft leeg.

WÉL kan ik en dat is dan wel weer merkwaardig, updates binnen halen in de zelfde App Store.

Ik sta op het punt mijn telefoon aan iTunes en mijn MacBook te hangen om een backup te maken om daarna de iPhone terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Maar het liefst voorkom ik dit vanwege de tijd dat dit kan kosten. Daarentegen loop ik nu ook al weer enkele dagen met een lege App Store....

Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad? Of weet iemand hiervan? Wie kan mij helpen?

Alvast mijn hartelijke dank.
icon

Beste antwoord door RicoK 10 September 2016, 11:09

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey RicoK,

misschien een gekke maar heb je je telefoon al een keer opnieuw opgestart na dat het probleem verscheen?
probeer dat eens.
sommige wijzigingen werken pas weer nadat je je telefoon herstart.

Als dat niet werkt kijk of er nog dingen zijn in deze site:
http://macreports.com/app-store-shows-white-blank-screen/
Daar staat ook nog de taal veranderen dit:

Engels:
8-Go to Settings > General > Language & Region. Change the current language. You may select any language. However, you may want to choose a language you know. Then open the App Store, if your apps load, then go back to the Language settings, and change your language back.

Nederlands (mijn vertaling).
Instellingen>Algemeen>taal en regio verander taal. Kies er een het liefst eentje die je begrijpt. open de app store. Als het lukt zet je taal weer terug.

Groet Paul.

P.S. Eigenlijk maar dom heb je een duur apple device hebben heel veel mensen dit probleem op iphones en ipad. Nog een reden voor geen apple dus.
Reputatie 7
Geen gekke vraag, vooropgesteld, maar ik heb mijn telefoon uiteraard meermaals opnieuw opgestart met ingelogd en uitgelogd uit de App Store. Dat wordt ook juist bij de tip van het uit- en inloggen gesteld.

Edit: Ook de taalinstellingen gewijzigd.....

Zoals ik al aangaf, alle bekende workarounds, bij elkaar zo'n 10 tot 15, die op internet te vinden zijn heb ik wel geprobeerd, maar allen zonder resultaat.
Reputatie 5
Badge +6
Hey RicoK,

aangezien ik dacht dat al lang speelde dacht ik dat dit het niet zou zijn maar toch.
Er wordt zover ik kan zien gewerkt aan de store dus offline.

voor meer info zie https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/

zie ook https://istheapplestoredown.com/ alles is down!
daar beneden staat er dat er onderhoud is.

Dus wacht totdat dit voorbij is. Laat dan even weten of het wel weer lukt.

Groet Paul.

P.S. Heel slecht van Apple dat ze de hele app store down halen voor onderhoud. Voor zo'n duur merk en bedrijf moeten ze daar toch wel op weten. Zoals in delen updaten.
Reputatie 7
Paul,

Je zult je moeten vergissen. De officiele Apple pagina laat ook zien dat de App Store niet down is.

Dat klopt, want met de iPhone van mijn werk kan ik wel de App Store in, evenals met alle iPads in ons huishouden.
Reputatie 5
Badge +6
Hey RicoK,

als je me nog niet gelooft.
zie http://downdetector.com/status/apple-store.
zie je het aantal reports van de afgelopen uren. Denk je dat dat toeval is?
Nee het ligt eruit en als je dat niet gelooft sorry.

Groet Paul
Reputatie 7
Beste Paul,

Het is geen kwestie van wel of niet geloven. Het is gewoon niet zo!

Ik tik deze reactie op mijn iPad met mijn werk iPhone ernaast. Op beide devices heb ik toegang tot de App Store. Alleen de App Store van mijn prive iPhone blijft blanco.

Jij haalt trouwens de App Store en de Apple Store door elkaar. Mijn 'prive App Store' is blanco. En inderdaad de Apple Store ligt er op dit moment ook uit, maar dat doen ze altijd in de aanloop naar een Event. Daarvan krijg je ook een melding als je de Apple Store opent. En vanavond is het Apple Event waarin o.a. de nieuwe iPhone 7 gaat worden gepresenteerd en die vanavond laat of anders morgen in de Apple Store zichtbar wordt.

NB Voor de duidelijkheid in de App Store koop je Apps voor alle Apple devices en in de Apple Store koop je de hardware.

Edit: Wel bedankt voor het meedenken he 😃
Misschien kun je hier een antwoord vinden mocht je hier niet verder komen. Ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Cache gewist e.d. heb je vast al gedaan 😛
Reputatie 7
Dank je.

Ja, de cache leeg je door snel minimaal 10x achter elkaar te tikken op een van de icoontjes in de App Store.

Het iCulture Forum ken ik, maar ben ik (nog) niet actief op.
Reputatie 7
Ik denk dat ik het vooralsnog ga proberen uit te zingen tot volgende week: https://tweakers.net/nieuws/115427/ios-10-komt-volgende-week-uit.html
Reputatie 3
Badge +5
Hoi RicoK,

Wat enorm vervelend dat de App Store een blanco scherm aangeeft! Ik zie dat je al meerdere handelingen hebt uitgevoerd om het op te lossen.

Wellicht een beetje drastisch, maar is het mogelijk dat je een backup maakt van de gegevens op je toestel en dan een reset uitvoert? Heb het even nagevraagd en een beetje aan Professor Google gevraagd en dat lijkt één van de oplossingen te zijn.

Laat je het weten? Ben wel erg benieuwd naar de oplossing. Anders is even geduld hebben tot de iOS 10 uitkomt natuurlijk ook prima!

Raytje en PaulH, enorm bedankt!

Groetjes,
Ilias
Reputatie 7
Wellicht een beetje drastisch, maar is het mogelijk dat je een backup maakt van de gegevens op je toestel en dan een reset uitvoert?

Bedankt voor het meedenken. Deze oplossing lijkt vooralsnog enige te wezen, waarmee ik ook al speel, zoals je in mijn topicstart kunt terug zien.

Vooralsnog wacht ik de komst van iOS 10 af in de hoop dat na de installatie hiervan mijn probleem zich ook als sneeuw voor de zon oplost.....
Reputatie 5
Badge +9
Hoi RicoK,

Dat kan je ook doen inderdaad. Als niet, kan je altijd nog de reset uitvoeren. Ik ben benieuwd wat uiteindelijk gaat helpen!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Begrijpen doe ik het niet, maar ik kan de App Store weer in!! :?:D

Afgelopen nacht heb ik om eveneens onbekende redenen een batterydrain gehad, waardoor de iPhone moest worden opgeladen. Schijnbaar of misschien heeft dit een reset rot gevolg gehad, waardoor ik nu weer de App Store in kan.

Dus, oplossing nummer 16 kan nu worden toegevoegd aan de lijst met oplossingen die op het internet circuleren: laat de accu leeg lopen.......:8
Reputatie 5
Badge +9
Hoi RicoK,

Haha dat is wel een aparte oplossing, maar gelukkig heeft het gewerkt. Ik zal het onthouden als ik een keer tegen iets soortgelijks aanloop, gewoon even de accu op laten gaan dus.

Groetjes,
Caspar

Reageer