.

Beantwoord

Moet ik een nieuwe simkaart als ik een nieuwe iPhone heb?

  • 22 April 2017
  • 3 reacties
  • 1879 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties
Mijn iPhone 5 leest de sim kaart niet meer en ik vrees dat ik een nieuw toestel moet kopen. Als ik nu een iPhone 7 koop (sim only), kan ik dat het oude simkaartje gewoon in het nieuwe toestel gebruiken en het Simyo abonnement behouden? En kan Simyo hierbij nog iets adviseren?
icon

Beste antwoord door RicoK 22 April 2017, 18:08

Bekijk originele reactie

3 reacties

De simkaart past gewoon in de Iphone 7.

Vergeet niet je persoonlijk gegevens, zoals contacten, te backuppen in je iCloud.
Reputatie 7
Inderdaad vanaf de iPhone 5 moeten hier nano-sims in.

Echter, weet je zeker dat het je telefoon is die aan vervanging toe is? Ook simkaarten hebben helaas geen eeuwig leven. Heb je al eens geprobeerd je simkaart in een andere telefoon te gebruiken? Of een andere sim in je iPhone 5?
Reputatie 7
Badge +10
Hi BvG,

Welkom op het Simyo Forum!

Nee! Wat stom dat je het idee hebt dat je iPhone 5 op sterven ligt 😞 Ik raad je echt aan, zoals Rico zei, om even te kijken of je simkaart het wel of niet doet in een andere telefoon. En hoe werkt een andere simkaart in jouw telefoon? Want als het aan het simkaartje ligt, dan kun je gewoon een vervangende simkaart bestellen (door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Simkaart). Een vervangende simkaart kost € 5,- en je krijgt 'm dan binnen enkele dagen, en dan kun je weer vrolijk verder met je Simyo aansluiting en je iPhone 5.

Ga je toch een nieuwe iPhone aanschaffen omdat het aan het toestel ligt (of gewoon omdat je daar graag wilt)? Dan kun je de simkaart die je nu in je iPhone 5 hebt zonder zorgen in je iPhone 7 plaatsen. Daar gaat namelijk hetzelfde formaat in: de nano-simkaart.

Ook wil ik je dan aanraden om via iCloud je gegevens over te zetten van je iPhone 5 naar je iPhone 7. Hier lees je hoe je dat doet.

Laat je me weten of je hier iets aan hebt?

@ Ray en Rico, dank voor de reacties 😃

Groetjes,
Jihane

Reageer