.

Vraag

Mobiel internet: Ervaringen met iPhone 5 + tethering + Simyo?

  • 4 October 2013
  • 4 reacties
  • 7054 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Ik gebruikte tot voor kort een V***fone USB dongeltje voor mobiel internet met de MacBook tijdens mijn verblijf in NL maar het feit dat het prepaid tegoed maar 12 maanden geldig is zit me dwars. Ik ben daarvoor niet vaak genoeg in NL, en waar ik logeer is er vaak WiFi.

Daarom denk ik dat voor incidenteel mobiel internetgebruik tethering via mijn Simyo aansluiting een beter alternatief is, alleen kan ik dat niet uitproberen want ik heb geen internet op mijn mobiel via Simyo hier in Schotland.

Ik ben daarom benieuwd naar ervaringen van mensen in NL met een iPhone die hun Simyo aansluiting op deze manier gebruiken om hun laptop met het internet te verbinden. Werkt dat naar wens, met name wat snelheid betreft?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb geen iphone, maar ik kan wel vergelijkingen trekken tussen tetheren en dongle. Snelheid blijft ongeveer gelijk. Tethering is wel echt aan (bijna terroristische) aanslag op de accu van een mobiel.
Badge +8
Ik gebruikte tot voor kort een V***fone USB dongeltje voor mobiel internet met de MacBook tijdens mijn verblijf in NL maar het feit dat het prepaid tegoed maar 12 maanden geldig is zit me dwars. Ik ben daarvoor niet vaak genoeg in NL, en waar ik logeer is er vaak WiFi.

Daarom denk ik dat voor incidenteel mobiel internetgebruik tethering via mijn Simyo aansluiting een beter alternatief is, alleen kan ik dat niet uitproberen want ik heb geen internet op mijn mobiel via Simyo hier in Schotland.

Ik ben daarom benieuwd naar ervaringen van mensen in NL met een iPhone die hun Simyo aansluiting op deze manier gebruiken om hun laptop met het internet te verbinden. Werkt dat naar wens, met name wat snelheid betreft?


Hoi Scotsman,

Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee. En los van of de snelheid gelijk blijft, wil je natuurlijk weten of die voldoende is om een beetje te kunnen "laptoppen". Ik hoop op reacties van meer ervarings-deskundige mensen :)

Groetjes,
Charlene

p.s. Het is goed gekomen met de app store 😉 beetje synchroniseren en autoriseren, thanks for the support from abroad 🆒
Reputatie 7
Badge +9
You're welcome, Charlene. Blij dat het werkt. The bill is in the post :p !

De opmerking van Groentjuh is nuttig om te weten hoewel ik vermoed dat ik maar zelden midden in een Nederlandse polder ver van enig stopcontact met de MacBook zal gaan internetten. Het zal vaker voorkomen dat we in een vakantiehuisje bivakkeren waar geen Wifi maar wel stroom is. Ik ben benieuwd of er nog meer Simyonezen zijn die aan tethering doen, al dan niet met een iPhone.
Reputatie 5
Badge +11
Tethering in het Nederlandse lijkt echt voorbehouden voor incidenteel gebruik. Al horen we héél af en toe wel eens van klanten die dachten dat dit een handige oplossing was totdat de monteur van the cable company langs zou komen.
Je zal zien dat díe gevallen ook nét op patch tuesday gaan internetten met hun Windows laptopje en dan voor een nare verrassing komen te staan...

Zelf heb ik een paar keer m'n 3G 'uitgeleend' maar slechts voor een paar minuten.

Reageer