.

Beantwoord

iPad koppelen aan iPhone, kost me dat iets extra's?

  • 20 October 2014
  • 20 reacties
  • 10401 Bekeken

Badge +1
Ik wil mijn 3 g internet verbinding ook gaan gebruiken op mijn iPad moet hiervoor mijn persoonlijke hotspot gebruiken en mijn provider, jullie dus vragen naar mogelijkheden en prijzen. Kunnen jullie me helpen?
icon

Beste antwoord door Tiury 21 October 2014, 16:05

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Martha,

Wat een goed idee, je iPad koppelen aan je telefoon om daarmee te kunnen internetten 🙂. Als je via je mobiel internet op je iPad, gaat dit van je gewone databundel af 🙂 Ik wil je er wel op wijzen dat dit voor hogere internet verbruik kan zorgen, maar aan je huidige bundel en verbruik te zien, hou je nog vaak wat MB's over. ;)

Op deze pagina, kun je precies lezen hoe je de mobiele dataverbinding kunt delen met je iPhone.

Beveilig de verbinding goed, zodat er niet andere mensen op je telefoon kunnen inbreken of gebruik van jouw MB's kunnen maken!
Reputatie 4
Badge +8
Leuk Martha, ik doe dit ook wel als ik naar mijn oude moedertje ga die geen internet heeft.
Handig he? 🙂
Badge +1
Onder persoonlijke hotspot staat
APN portalmmm.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Wat moet ik hier invullen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Martha,

Met deze gegevens hoort je persoonlijke hotspot het al te doen, let er wel op dat dit exact overeen moet komen met de APN gegevens die je bij mobiel datanetwerk hebt ingesteld 🙂

Mijn advies is om bij allebei de volgende gegevens neer te zetten:

- APN: portalmmm.nl
- Gebruikersnaam: KPN
- Wachtwoord: GPRS

Is het gelukt met deze aanwijzing? 😉
Badge +1
Moet ik dan stel opnieuw in aanklikken? Krijg de melding:'weet u zeker dat u alle netwerkinstellingen opnieuw wilt terugzetten op de oorspronkelijke waarden' dat weet ik dus niet
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Martha,

Voor zover ik iPhones ken, hoef je alleen maar de velden in te vullen en vervolgens even opnieuw je telefoon op te starten 🙂 Dan blijven de instellingen als het goed is staan zoals je ze in hebt gevuld!

🙂
Badge +1
Sorry voor de late reactie, maar het is gelukt. Dus allemaal bedankt voor jullie hulp????
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Martha,

Goed om te horen dat het gelukt is.

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te brengen. Ik neem aan dat die ???? duimpje zijn 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag simyo,

Hoeveel apparaten kan ik tegelijkertijd koppelen aan mijn persoonlijke hotspot met een iPhone zes bij simyo?
Heb gelezen op de Apple site dat dit afhangt van je telefoon en je provider.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ron H,

Dat is een goede vraag.

Voor zover ik weet zijn er geen restricties aan het aantal persoonlijke hotspots. Kun je me aangeven waar je het hebt gevonden op de website van Apple? Wellicht dat ik dan meer kan vertellen hierover.

Bij hotspots wordt de snelheid gedeeld met alle gebruikers. Om die reden is het praktisch gezien niet mogelijk om oneindig veel hotspots te verbinden met jouw iPhone. De snelheid zal bij elke extra hotspot minder worden.

Ik wil je er ook op wijzen dat de snelheid wel maximaal gebruikt zal worden, wat dus betekent dat jouw MB's erg snel op kunnen gaan. Hou daarom altijd goed je verbruik in de gaten evenals de sms'jes die we sturen wanneer je je datalimiet hebt bereikt. Buiten je bundel krijg je namelijk extra kosten voor het gebruik van het internet.

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +6
https://support.apple.com/nl-nl/HT204023
Reputatie 7
Het is net wat Caspar aangeeft, er zijn net zo veel apparaten aan een hotspot aan te sluiten als je wilt, maar de snelheid zal met een tweede apparaat 50% minder worden, met een derde apparaat 33%, 4e 25%, etc etc. Dit omdat de verbinding moet worden gedeeld door/met het aantal aangesloten apparaten.

Vroeger, dat is al weer een tijdje terug, in de tijd van de fup's, de fair use policy ofwel een onbeperkte bundel mits de klant het niet te gek maakte, stond bij veel providers in de voorwaarden aangegeven dat het delen van een verbinding van verbinding, dus een hotspot, niet toegestaan was. Maar in de huidige tijd van beperkte bundels weet ik geen provider te noemen waarbij een hotspot niet mag worden opgezet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ron H,

Dankjewel voor het delen van deze webpagina! Caspar zei het, en RicoK heeft het helder uiteengezet: de verbinding moet bij een hotspot worden gedeeld door alle gebruikers. In je eentje maak je dus gebruik van de meeste snelheid, met z'n tweeën wordt dit opgesplitst, enzovoorts. Dit kan inderdaad niet eeuwig doorgaan, omdat je op een gegeven moment geen snelheid meer over houdt voor alle gebruikers. Dit kun je zien als een pizza: je kunt een pizza best met z'n tweeën, vieren, achten, tienen en zelfs twaalven delen. Maar als je één pizza met driehonderd mensen wilt delen, wat blijft er dan nog van over?

Verder wil ik je, net zoals Caspar deed, erop wijzen dat het nog best wat MB's op kan slokken als je je mobiel gebruikt als hotspot. Let je hierop? 🙂 Je kunt je verbruik altijd in de gaten houden via Mijn Simyo.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge +1
Het grootste gevaar van een hotspot naast de beveiliging: alle andere Iphones/Ipads die connecten.... zien de hotspot alsl wifi... Als die gebruikers hun updates op automatisch hebben staan.... wow das erg vervelend voor jouw bundel.. die wordt heel snel leeg getrokken..
Vreemd dat hier amper l+r voor gewaarschuwd wordt. Een collega van mij was in Frankrijk zo heel snel door zijn bundel van 1 GB lokaal gekocht....... Hij waarschuwde dus mij er voor.... met dank an hem dus...
Reputatie 7
Beste andrer,

Naar mijn mening is een waarschuwing voor iets dat logisch en vanzelfsprekend is tamelijk overbodig.

Het mag toch duidelijk zijn dat bij het delen van een verbinding de data de bundel uitvliegt?!?!
Badge +1
Maar geldt dat ook voor het besef dat bij delen de opties voor de anderen anders gelden dan voor jezelf... maw.. als je via je bundel automatisch updaten uit hebt staan, alleen via wifi... zal het updaten van de andere juist wel plaats vinden omdat de Iphone het gedeelde toestel als wifi ziet .....en niet als toestel waarvan de auto update uit staat...

Dus: je zit op de camping.. koopt samen een bundel en zet die op een toestel... en beseft dit niet (wat dus ook gebeurde)... weg 1 GB in no time...

Doe je zoiets.. moeten alle deelnemers die op de hotspot komen dat apart uitzetten (en later weer aan)! Wel weinigen die dat in de gaten hebben en doen...
Reputatie 7
Oké, I got your point. Had er iets te snel overheen gelezen.

Maar ik denk dat de verantwoordelijk wel ligt bij diegene die de verbinding gaat delen. Deze moet weten dat zijn/haar bundel snel leeg gaat bij het delen.
Badge +1
Oké, I got your point. Had er iets te snel overheen gelezen.
Maar ik denk dat de verantwoordelijk wel ligt bij diegene die de verbinding gaat delen. Deze moet weten dat zijn/haar bundel snel leeg gaat bij het delen.
Aha... vermoedde het al.... ;)
Uiteraard is dat zo... maar ik vraag me af welk percentage van de delers dit punt weet... dat ze even tegen de gebruikers moet zeggen... zet al je updates uit, want mijn hotspot wordt als wifi gezien en dat gaat niet terecht ten koste van mijn bundel.... (ook al deel je de kosten is het nog zonde...)
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Andrer,

Wat een goed punt geef je hier aan! Eerlijk gezegd, wist ik niet dat een telefoon/tablet een mobiele hotspot als een wifi punt ziet. Ook vermoed ik dat mijn collega's dit niet wisten waardoor ze het niet gemeld hebben in hun berichten. Extra fijn dus dat jij dit wel weet en de moeite hebt genomen om het met ons te delen. Zo leren wij ook van jullie :)

Als automatische updates voor apps en software dus ingesteld staan op 'alleen updaten met een wifi verbinding', kunnen deze gaan updaten als je gebruik maakt van een hotspot. Een extra reden om erg voorzichtig te zijn als je dit doet met je internetbundel.

Bedankt voor je input, Andrer :D

Groetjes,
Angela
Badge +1
Graag gedaan Angela!

Reageer