.

Beantwoord

Hoe stap ik het beste over van een Samsung naar een iPhone?

  • 8 February 2018
  • 2 reacties
  • 2301 Bekeken

Ik heb op dit moment een samsung telefoon, maar binnekort ga ik over naar een iphone 7 + ik wil weten hoe ik dit moet doen met mijn simyo abonnement ? Ik zou namelijk heel graag bij simyo blijven met het zelfde nummer enzovoort

Graag hoor ik van u!
Met vriendelijke groet,
Sacha reuvers
icon

Beste antwoord door franswon 8 February 2018, 21:56

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Sacha,

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon aanschaft 🙂 Je hoeft je geen zorgen te maken over je nummer en je aansluiting. Zoals Franswon al aangeeft, is dat gebonden aan je simkaart. Het kan wel zo zijn dat je simkaartje niet in je nieuwe telefoon past. In zo'n geval kun je gemakkelijk een vervangende simkaart aanschaffen voor € 5,-. Je doet dat door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Simkaart. Die vervangende simkaart is een 3-in-1 simkaart, wat inhoudt dat alle formaten (normaal, micro, nano) erin zitten. Je hoeft er dus alleen uit te klikken wat je nodig hebt! Het simkaartje komt dan binnen enkele dagen binnen.

Verder raad ik je aan om dit blog te lezen. Je leest daar hoe je je contacten overzet van je oude mobiel naar je nieuwe. Erg handig om te weten dus!

Laat je ons weten of 't allemaal lukt?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Sacha,

Je kunt zonder problemen een ander merk toestel nemen, je abonnement of prepaid bij Simyo is alleen gebonden aan je simkaart.
Het kan zijn dat je een andere simkaart nodig hebt, de iPhone 7 heeft een nano simkaart, ik weet niet welke simkaart je nu hebt. Als je al een vrij recente simkaart hebt kan je de nano simkaart hier eenvoudig uitdrukken. Heb je een oudere simkaart dan kan je via Mijn Simyo een nieuwe simkaart bestellen, dit is een 3-in-1 simkaart waar alle gangbare formaten uitgedrukt kunnen worden.

Koop je een iPhone gekoppeld aan een abonnement bij een andere provider dan kan je uiteraard niet bij Simyo blijven voor dat toestel, dat toestel heeft dan namelijk een simlock. Wel kan je dan onder bepaalde voorwaarden overstappen met nummerbehoud.

Reageer