.

Beantwoord

Geen mobiel internet na update iOS 9 EN IOS 9.0.1. Hoe kan dit opgelost worden?

  • 23 September 2015
  • 16 reacties
  • 2366 Bekeken

Hallo,

Ik heb een iPhone 6. Ik zet thuis altijd voor apps het mobiele data verbruik uit zodat deze alleen gebruik kunnen maken van wi fi. Ik zet dit per app die ik nodig heb weer aan als ik wegga en geen wi fi tot beschikking heb.

Na de update van iOS 9 van vorige week kan ik echter mobiele data voor apps niet meer aanzetten. Ik zet het schuifje op groen, maar vervolgens zet mijn telefoon het automatisch weer uit. Ik kan dus helemaal geen mobiel internet meer gebruiken!
Nu weet ik dat dit probleem kwam door de update naar iOS 9 doordat bepaalde APN instellingen werden overschreven. Toestelhulp om de APN handmatig in te stellen werkte ook niet, dus heb ik gewacht op de nieuwe update. Deze kwam vandaag, maar zelfs na de update naar iOS 9.0.1 doet mobiel internet het nog steeds niet.

Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door laika 3 October 2015, 20:10

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Laika,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat je problemen met het internet hebt sinds de update naar iOS 9. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan me voorstellen dat je hier zo snel mogelijk een oplossing voor wilt.

Omdat ik niet voor Apple werk, heb ik ook eerst even het een en ander moeten opzoeken voor je. Zoals jij al aangeeft in je bericht, zou de update naar 9.0.1 de oplossing moeten bieden. Heb je, nadat je de nieuwste update hebt uitgevoerd, de APN instellingen nog eens opnieuw ingevoerd? Voor de zekerheid heb ik toch een reset uitgevoerd op jouw simkaart. Hiermee heb ik jouw simkaart als het ware opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik wil je vragen jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten weer opnieuw op te starten. Houd je mij even op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb ook na de update naar iOS 9.0.1 de APN via toestelhulp opnieuw handmatig ingesteld. Maar dit heeft niet geholpen. Ook jouw reset van de simkaart heeft helaas niet geholpen! Ik hoop dat er nog een oplossing is want zo langzamerhand wordt dit wel een beetje vervelend!

Nogmaals alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi laika,

Als jouw APN instellingen goed staan en je internetoptie goed op het netwerk is geactiveerd (wat zo is), dan vrees ik dat er toch iets mis is gegaan bij de update. Heb je de mogelijkheid om je iPhone eens te synchroniseren met iTunes? Dit helpt vaak 🙂. Werkt dit niet, test dan je Simyo simkaart even in een andere telefoon.

Groetjes, Tiury
Ook ik heb hetzelfde problem met mijn iPhone 4S na update iOS 9 / 9.01. Wat ook opviel was dat van diverse Apps waarvan ik mobile internet voor de update had uitstaan, dat deze na de iOS update ineens aanstonden.
Heb een aantal apps waarbij als ik mobiel internet aanzet, deze na het afsluiten en weer openen van Instellingen ze vanzelf zijn uitgegaan.
Heb APN handmatig opnieuw ingevuld. Telefoon gereset / uit en aangezet maar dat helpt niet. Synchronizeren met iTunes helpt ook niet.
Precies hetzelfde probleem, bij mobiel internet inschakelen schiet ie steeds terug, alleen instellingen kan via mobiel internet. Btw iphone 5.

Graag snel oplossing, dank
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Oepie en Bernt, welkom op het Simyo forum!

Oepie, in jouw gegevens zie ik dat je tot en met vandaag alweer gebruikt hebt gemaakt van internet. Kun je laten weten wat het voor jouw opgelost heeft? Dat kan andere gebruikers ook weer helpen :$

Gebruikers zoals Bernt, bijvoorbeeld. Helaas is dit niet iets waar wij iets aan kunnen doen. Het is iets met de update van iOS. Als de juiste APN niet helpt, kunnen wij verder niet helpen hiermee 😞 Hopelijk heeft Oepie voor jou dé tip.
Hoi Ernst,

Om onverklaarbare wijze werkt het nu wel voor skype en snapchat, maar niet voor bijvoorbeeld whatsapp. Nog steeds geen idee waarom het niet werkt.

Groet,
Bernt
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bernt,

Dat is apart zeg! Wel fijn dat het ondertussen weer half functioneert 😉 Het zou helemaal mooi zijn als je mij kunt vertellen dat ondertussen het hele internet hersteld is! Zoals Ernst aangeeft, gaat het hier om een probleem in de update van iOS. Als je de APN juist hebt ingesteld, kunnen wij verder niet zoveel meer doen helaas. Wie weet komt Oepie nog terug met een oplossing :)

Groetjes,
Angela
Hoi Tiury,

Synchroniseren met iTunes helpt ook niet, ik zal nog even proberen om de sim in een andere telefoon te stoppen en te kijken of het dan wel werkt.

Ik hoop dat Oepie nog komt vertellen wat geholpen heeft.

Groetjes,

Marissa
Wat zijn de gegevens voor de APN instellingen?
Ik heb ook hetzelfde probleem, iPhone 5 net de update naar iOS 9.01 uit gevoerd (waarom zo snel na iOS 9 ook alweer een update?)

In ieder geval, geen mobiel internet meer, waardeloos dat zo'n update invloed heeft op je contract voorwaarden met je provider.

Als iemand weet hoe je dit kunt verhelpen, deel het a.u.b.!
Hopsa, internet doet weer!

Bij mij is het verholpen door de telefoon uit -en aan te zetten xD
Dat kon ik nog wel met mijn enorme gadget kennis.

Groeten,
Ramon
Kimberly 123 dat staat bij toestelhulp van Simyo, uit men hoofd is het portalmmm.nl

Bij Oepie is het probleem niet opgelost. Het zit namelijk zo dat apps waarvoor mobiele data nog aanstond voor de update wel aan blijven staan en internet kunnen gebruiken , maar apps die uitstonden willen niet meer aan. Dit is bij mij ook zo. Zo krijg je bij iOS 9 namelijk een nieuwe app erbij genaamd zoek vrienden, waarbij omdat hij nieuw is data door Apple is aangezet, en deze kan ik gewoon aan en uitzetten, maar andere apps niet.

Ramon.. Ik wou dat her zo simpel was, maar dat ik heb al 100 keer geprobeerd, zowel na 9 als 9.0.1
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Voor degene die voor het eerst reageren, van harte welkom op het Simyo Forum.

@Laika, wat jammer dat het synchroniseren met iTunes ook niet geholpen heeft. Op het moment dat de APN goed staat en de internetoptie is netjes geactiveerd, kunnen wij niet zoveel meer uithalen ben ik bang. In dat geval heb je echt last van de problemen met de update van Apple. Wellicht kunnen zij nog iets voor je betekenen. Houd je ons wel even op de hoogte?

@Kimberly123, goed dat je dit komt navragen. Zoals Laika al aangeeft, vind je de instellingen voor de APN via onze toestelhulp. Heb je hier wat aan?

@rrmensink, wat goed dat het voor jou opgelost is door jouw telefoon uit en aan te zetten. Helaas is het niet voor iedereen zo makkelijk. Het lijkt erop dat jouw simkaart simpelweg het netwerk even 'kwijt' was. Door het opnieuw opstarten van je telefoon, ben je opnieuw aangemeld. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Mensen,

Er is nu een update iOS 9.0.2. Hier geeft Apple specifiek aan dat er een oplossing is voor het probleem met het aan en uitzetten van mobiele data van apps. Na de update werkt het bij mij weer! Eindelijk!

Groetjes,

Marissa
Reputatie 6
Badge +10
Hoi laika,

Wat fijn dat je ons op de hoogte hebt gebracht. Ik had al zo'n gevoel dat er snel weer een update beschikbaar zou komen. Je was niet de enige die hier last van had namelijk. Mocht er nog iets zijn, zie ik je graag weer terug op het Simyo forum 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer