.

Beantwoord

Geen geluid tijdens telefoongesprek werkt niet. Wat kan ik doen?

  • 7 May 2016
  • 3 reacties
  • 4452 Bekeken

Deze week een nieuwe iPhone 5 gekocht, bij simyo een vervangende nano simkaart aangevraagd en geïnstalleerd. Alles werkt goed, behalve dat ik niets hoor als ik gebeld wordt. Ook als ik een ander bel hoor ik niets, de ander wel. Als de oortjes inplug heb ik opeens wel geluid of als ik de luidspreker aanzet. Heel vreemd probleem, maar erg vervelend.
Karin
icon

Beste antwoord door Angela 9 May 2016, 13:12

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Karin Roza,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat je jouw gesprekken niet op een normale manier kunt voeren. Ik kan me voorstellen dat je hier graag een oplossing voor wilt.

Zoals jij het probleem omschrijft, ben ik bang dat er iets niet helemaal goed is met de speaker van jouw telefoon. Vooral omdat je via de oordopjes geen probleem hebt. Ben je in de mogelijkheid om jouw simkaart te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon?

Op die manier komen we er precies achter waar het probleem ligt. Werkt jouw simkaart goed in een andere telefoon, en de andere simkaart doet het ook niet goed in jouw nieuwe iPhone, dan is het verstandig om terug te gaan met je telefoon. Laat je ons weten wat hieruit gekomen is?

Groetjes,
Angela
De speaker werkt wel, als ik m op luidspreker zet doet hij het nl. Wel.
Ik lees echter op het forum dat meerdere mensen problemen hebben en dit de combinatie is van simyo met een iphone 5. ik zal vanavond voor de zekerheid de test doen met simkaart.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Karin Roza,

Het probleem is mij niet bekend, dat de combinatie iPhone 5 plus Simyo simkaart niet goed zou werken. Heb je de test inmiddels kunnen doen en zo ja, wat werd je toen duidelijk? Denk er overigens wel aan dat de luidspreker voor een luidspreker gesprek de media luidspreker is. Die is een stuk luider dan de luidspreker voor oproepen. Je kunt dit overigens ook testen door te bellen met Whatsapp bijvoorbeeld 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer