.

Beantwoord

Geen 3G na terugkomst uit DLD,na herstart wel

  • 12 February 2013
  • 39 reacties
  • 4094 Bekeken

Badge
Heb opmerkelijk probleem met mij iphone 4S met 6.1 os

Als ik even in DLD ben geweest en dan terug in NL schakelt telefoon niet op 3G en of GPRS,telefoneren is wel mogelijk.
Na het herstarten  van iphone pakt die wel 3G(internet)

Iphone van mijn vrouw ook met simyo abbo heeft hetzelfde probleem,telefoon even in vliegtuig modus zetten en dan terug helt niet.Even min mobiele data uitzetten en dan aanzetten ook de 3G werkt niet.
Enkele herstart helpt.


Bij mij oude provider Vodafone had ik die probleem niet.

Ook merk ik dat het even duurt voordat telefoon met netwerk contact maakt,het staat 10 seconden geen service in het scherm,dan pas KPN NL.

Wie weet wat hier aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Alex 12 February 2013, 16:43

Bekijk originele reactie

39 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum sylwester,

Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat de telefoon opnieuw connectie moet maken met het netwerk. Ik ben eigenlijk benieuwd of je ditzelfde ervaart met een ander toestel. Het toestel zou namelijk automatisch connectie moeten maken met het internet. Zou je je bevindingen even kunnen doorgeven als je het in een ander toestel hebt geprobeerd?

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex,

Beide toestellen hebben identiek probleem/euvel.

Het klopt dat die connectie zou moeten maken maar dat gebeurd niet,zelfs na 1 dag nog niet.
Alleen herstart helpt.
Ik woon in Venlo,ben regelmatig in DLD dus kan altijd iets testen.

Mocht je meer weten stel gerust een vraag.

Mvg
Reputatie 5
Badge +10
Hoi sylwester,

Ik heb mijn vraag niet helemaal duidelijk gesteld. Ik lees dat jullie beide gebruik maken van een iPhone. Ik zou je willen vragen om de Simyo simkaart in een ander toestel (geen iPhone) te proberen.

Kan je me dan laten weten wat je ervaart?

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex,

Ik heb helaas geen ander toestel dan iphone,kan dus niet testen.

Ben elke week in DLD,wellicht kan ik misschien iets doen/testen als ik aanwijzingen krijg.

Volgende keer zal ik iphoene even herstarten in DLD en dan kijken in NL of het wel doet.

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Hey sylwester,

Bedankt voor jouw terugkoppeling. Zou je even kunnen laten weten of herstarten in Duitsland het probleem heeft verholpen?
Reputatie 7
Ik sluit me bij de TS aan.

Vorige week ben ik een week op vakantie geweest in Zuid-Limburg. Ik ben toen ook de grens overgestoken naar Duitsland. Bij terugkeer in Nederland gaf mijn Huawei Ascend G300 wel aan dat ik weer bij Simyo zat, maar er kwam geen dataverbinding tot stand. Eenmaal weer op het vakantiepark was de dataverbinding na een minuut of 20 nog steeds niet tot stand gekomen. Hierop heb ik mijn telefoon uit en weer aan gezet waarna de dataverbinding wel werd gelegd. 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RicoK,

Niets aan de instellingen (roaming) gewijzigd? Soms geeft je toestel namelijk een melding dat je dit moet uitzetten als je in het buitenland bent.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
He Alex,

Ik verander niets aan de roaming instellingen c.q. ik laat roaming aanstaan, omdat ik, zodra ik de grens over ben wel telefonisch bereikbaar wil blijven. Bij het uitzetten van roaming is dit toch niet meer het geval?

Een toestel dat een seintje geeft dat roaming moet worden uitgezet bij het oversteken van een grens c.q. het overschakelen op een buitenlandse provider? Daar heb ik nog niet van gehoord. He, ik heb wel een Huawei he, deze Chinees spreekt waarschijnlijk geen Duits....:)
Badge
Hey Riko, met roaming uit op je telefoon blijf je nog steeds bereikbaar in het buitenland. Ik heb overigens standaard roaming uit staan. Was twee weken terug in Duitsland, geen instellingen gewijzigd en bij terugkomst in Nederland kon ik met mijn iPhone 4 ook geen verbinding krijgen met 3G, ook pas NA opnieuw opstarten van de telefoon.
Badge
Ben blij dat ik niet de enigste ben met het probleem.

Na de laatse update van apple voor Iphone volstaat even in vliegtuigstand te zetten en dan weer terug,dan heb ik wel gewoon 3G.

Maar het gaat helaas niet automatisch.
Reputatie 7
Hey Riko, met roaming uit op je telefoon blijf je nog steeds bereikbaar in het buitenland. Ik heb overigens standaard roaming uit staan. Was twee weken terug in Duitsland, geen instellingen gewijzigd en bij terugkomst in Nederland kon ik met mijn iPhone 4 ook geen verbinding krijgen met 3G, ook pas NA opnieuw opstarten van de telefoon.

Ik was en eerlijk gezegd ben nog steeds in de veronderstelling dat de instelling Roaming aan/uit te maken heeft met het toestemming geven van het gebruik maken van een netwerk van een andere (buitenlandse) provider.
Badge
Dataroaming betekent het gebruik van de telefoon om gegevens te ontvangen via mobiele netwerken die je mobiele provider niet zelf kan doen, bijvoorbeeld omdat deze in het buitenland niet beschikbaar is. Uw mobiele provider rekent daarom extra kosten voor dataroaming. Let hier goed op het woord DATA. Roaming (zonder DATA) staat inderdaad voor gebruik van netwerken anders dan je eigen provider maar dit kun je niet instellen bij het in- of uitschakelen van Dataroaming
Reputatie 7
Oké, ik denk dat ik qua begrip misschien enkele jaren achterloop.:rolleyes:

Mijn telefoon (Android 4.0.3) staat standaard en ongewijzigd ingesteld op:
- Gegevenstoegang: Aan
- Gegevensroaming: Uit
- Altijd-aan mob. gegev. instel.: Aan

De laatste instelling is mij niet geheel duidelijk. Er wordt bij vermeld dat deze instelling extra accucapaciteit vraagt op bepaalde netwerken.
Badge
Goed nieuws.

Opeens schakelt die wel over naar 3G in Nederland na terugkomst ui DLD,onze beide Iphones.

Hier hebben we niks aan gewijzigd.

@Alex heb jij iets gedaan?
Reputatie 7
Ik wou dat ik het ook kon testen. Helaas ben ik de komende tijd niet in de buurt van de landsgrenzen.
Badge +6
Goed nieuws.

Opeens schakelt die wel over naar 3G in Nederland na terugkomst ui DLD,onze beide Iphones.

Hier hebben we niks aan gewijzigd.

@Alex heb jij iets gedaan?


Hoi Sylvester,

Moderator Alex heeft niks veranderd op je aansluiting. Wel fijn te horen dat je toestel zelf terug schakelt naar 3G.
Hoi, heel fijn te horen dat het nu bij jullie is verholpen maar bij ons ( m ijn vrouw en de mijne ) allebei nog steeds geen 3G bij terugkomst in Nederland!

Uiterst vervelend. Niets aan instellingen enzo gewijzigd. Gewoon de grens over , daar wel bellen en 3G verbinding, terug in Nederland , snel KPN teken ( Abon Simyo) maar geen 3G. Aan /uit helpt dan alleen!!

Wat is dit ?

Marcel
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marcel61, welkom op het forum en gelukkig nieuwjaar :)

Het lijkt er bij jullie dan ook op dat de verbinding met het netwerk niet helemaal goed tot stand komt. Van welke telefoons maken jullie gebruik?
Ik wil wel graag met je checken of de APN is zoals die moet zijn.
allereerst bedankt vor reactie, happy new year voor jouw en alle forem lezers ook!
Wij maken gebruik van een Iphone4 en een Iphone4S.
APN staat als volgt: mobiele data: iphonekpn.nl
Reputatie 7
Er zijn (helaas) meerdere instellingen mogelijk. Binnen Nederland doen ze het allemaal, maar in het buitenland niet. Zie deze link.

Wat je zou kunnen doen is bij Mobiele Data het volgende te wijzigen:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
ok bedankt ik heb dat nu ingesteld en ga dat morgen proberen als ik weer over de grens moet en stuur dan weer een berichtje op dit forum!
zo even berichtje terug: HELAAS

Werkt dus niet, nog steeds geen 3G bij terugkomst in Nederland.
rest werkt wel.

Iemand nog andere suggesties?
Badge +6
ok bedankt ik heb dat nu ingesteld en ga dat morgen proberen als ik weer over de grens moet en stuur dan weer een berichtje op dit forum!

zo even berichtje terug: HELAAS

Werkt dus niet, nog steeds geen 3G bij terugkomst in Nederland.
rest werkt wel.

Iemand nog andere suggesties?


Hoi Marcel61,

Dat is vervelend dat het toestel niet automatisch terug gaat op 3G. Heb je het toestel al uit/aan gezet om te kijken of dit helpt?
Ik ben benieuwd of dit de oplossing is geweest.
Badge
Onlangs heeft mijn vrouw nieuwe en geupdated Iphone 5s,maar probleem blijft,idem dito met Iphone 4S

Heb telefonisch contact opgenomen met simyo,ik kreeg advies om contact op te nemen met Apple.:mad:

U snapt hoe ik heb gereageerd,Simyo zegt het ligt aan Apple en Apple zegt het ligt aan simyo.
Dat is probleem afschuiven en niet oplossen.

Kortom: Met vodafone had ik die probleem niet.
Met KPN wel.

Ik trek daarom conclusie dat er bug in KPN netwerk zit icm met Simyo wellicht.

Daarom verzoek aan Simyo: Los het op aub,kop in het zand steken is geen oplossing.
Badge +8
Hoi Sylwester,

Wat jammer, het leek alsof het in maart opgelost was, lees ik hier. Maar dat bleek dus toch niet het geval. :(
Het is geenszins onze bedoeling om je van het kastje naar de muur te sturen. De simkaart kan zich pas aanmelden als er vanuit het toestel een seintje komt om dat te doen. Dit is bij uit- en aanzetten, of bij vliegtuigmodus in- en uitschakelen het geval. Het zou ook automatisch moeten gebeuren. De simkaart heeft daar echter geen invloed op. Het toestel zou moeten merken dat er geen verbinding met het 3G netwerk is en op zoek moeten gaan.
Wat was de precieze terugkoppeling van Apple? Konden zij je aangeven waarom het volgens hun aan het (KPN) netwerk ligt? Daar ben ik wel benieuwd naar, want misschien wordt het dan in plaats van Kastje-Muur een samenwerking naar de oplossing. :)

Groetjes,
Charlene

Reageer