Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

FAQ: SMS bericht naar +447786205094. Sms naar Engeland

  • 16 december 2011
  • 17 reacties
  • 34044 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Wanneer je dit nummer op je verbruik ziet staan dan is er vanuit jou toestel een acitvatiesms verstuurd. Je hebt in dit geval Facetime geactiveerd.
Klik hier als je niet zeker weet wat Facetime is. Voor uitleg over de kosten en het activatienummer klik je hier.

17 reacties

Badge
Overigens gaat er ook een sms bij activatie van iMessage. Dat is de verklaring waarom sommige mensen 2x op verschillende tijdstippen in rekening gebracht krijgen. Misschien handig dit ook voor de duidelijkheid te vermelden!

Het is wel jammer dat Apple dit niet beter heeft geregeld met alle providers (alleen de officiele "huismerken" zoals T-Mobile, berekenen die kosten niet door conform afsrpaak met Apple) maar Simyo is verder natuurlijk een erg prettige provider.
Badge +5
Beste dcl,

Welkom op het forum.
Bedankt voor de aanvulling op het bericht.
De kosten worden inderdaad wel door providers die iPhone abonnementen aanbieden, vergoed.
Goed te horen dat je wel tevreden bent met onze diensten.

Groet,
Bibi
Voor niks dus een e-mail naar Simyo gestuurd. Ik vroeg me al af waar die smskosten vandaan kwamen en Simyo kwam alleen met het antwoord dat het aan FaceTime lag. Maar ja, dat heb ik niet eens op mijn iPhone. Nu weet ik dat het komt door iMessage. Wel een beetje jammer dat het niet beter geregeld is. Wel vraag ik me af, waarom het 2 sms'jes moeten zijn. Weet iemand dat?
Ik heb op mijn factuur 20x sms naar buitenland wat onder FaceTime valt dus maar ik heb me iPhone pas van af zaterdag en daarvoor heb k een maand een toestel gehad zonder internet gehad en de sms'jes zijn ook voor zaterdag! Het is toch eenmalig waarom krijg ik dan op me factuur 20 x?

Groetjes Sandra
Badge +2
Beste Santje,

Elke keer als je je toestel uit en weer inschakelt wordt er opnieuw een activeringsberichtje verstuurd naar de Apple server. Dit gebeurd ook als je een software update uitvoert.

Groetjes,

Arie
Ik heb me telefoon Sins ik hem heb niet uitgeschakeld en ik heb FaceTime ook uitgeschakeld en vandaag heb ik al weer 4 sms'jes naar de uk?? Heb contact met simyo gehad telefonisch en die weten der ook geen raad mee? Dat ik naar Apple moet gaan nou ga der morgen heen ben benieuwend! Want ik heb FaceTime uitgezet en imessenger ook en nog steeds krijg ik de kosten?
En heb op Google gezocht maar der zijn zoveel klachten daar over?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Santje,

Omdat dit een toestelinstelling is kunnen we je hier helaas niet mee helpen. Ik ben benieuwd of Apple je hiermee heeft kunnen helpen. Kun je dat hier delen? Dan hebben andere gebruikers er ook wat aan.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Ook ik heb nu  3 x sms van +447786205094 a € 0,25 per sms op mijn rekening staan terwijl ik facetime en IMessage niet geactiveerd heb.

Ik heb nu sinds 2 maanden een abonnement van Simyo en voor die tijd bij t-Mobile heb ik hier nooit geen kosten voor gehad.

Dit is voor mij nieuw en nadat ik mij er in verdiept heb vind ik dit vreemd.  

Met vriendelijke groet,

Johan
Hallo Alex,

Nog even aanvullende informatie,

Om Facetime te activeren wordt er een SMS (+447786205094) verzonden naar een registratie server van Apple in Engeland. Het versturen van die SMS kost geld en T-Mobile gaat die kosten vergoeden. Als je de Facetime functie al hebt geactiveerd dan krijg je de kosten van de SMS(jes) gecrediteerd op de eerst volgende factuur. Op de factuur is dit te herkennen aan: “creditatie activeren facetime”. Ook als de dienst in het buitenland wordt geactiveerd zal er niet extra betaald hoeven te worden.
Vanaf 13 september worden de kosten niet meer in rekening gebracht en zijn de kosten voor de activatie gratis.

Met vriendelijke groet,
Johan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jhpboerman,

T-mobile vergoed deze kosten omdat zij een overeenkomst met Apple hebben. Zij verkopen namelijk hun abonnement i.c.m. een Iphone. Simyo doet dit niet en heeft geen invloed op het wel niet versturen van deze sms berichten.


Hallo Alex,

Nog even aanvullende informatie,

Om Facetime te activeren wordt er een SMS (+447786205094) verzonden naar een registratie server van Apple in Engeland. Het versturen van die SMS kost geld en T-Mobile gaat die kosten vergoeden. Als je de Facetime functie al hebt geactiveerd dan krijg je de kosten van de SMS(jes) gecrediteerd op de eerst volgende factuur. Op de factuur is dit te herkennen aan: “creditatie activeren facetime”. Ook als de dienst in het buitenland wordt geactiveerd zal er niet extra betaald hoeven te worden.
Vanaf 13 september worden de kosten niet meer in rekening gebracht en zijn de kosten voor de activatie gratis.

Met vriendelijke groet,
Johan


Dit bericht kan nogal verwarrend zijn voor andere Simyo gebruikers die het lezen. Dit is geen officieel bericht van Simyo. Het lijkt mij een bericht van T-mobile.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb het antwoord al gevonden. Bedankt
Badge +6
Ik heb het antwoord al gevonden. Bedankt

Hoi Rmst,

Fijn dat je het antwoord al hebt gevonden. Fijne dag en graag gedaan.
Reageer even op iets ouds, omdat ik ook weer die smsjes terugzie op mijn facturen en geen FaceTime heb geactiveerd waar ik me bewust van ben: oftewel: het wordt gedaan -zonder- toestemming van jou als gebruiker. In het verleden kon ik me herinneren dat ik iets in beeld kreeg over kosten, maar ik duwde vorige maand mijn nieuwe sim in mijn toestel en stelde alles in en kassa, weer een sms verstuurd zonder toestemming. De schakelaar zal wel standaard omgezet worden, of het wordt automatisch gedaan bij het activeren van je toestel misschien?

 Apple heb ik hierover in het begin van mijn overstap naar Simyo al geïnformeerd (en ook: waarom gebruiken ze een server in de UK voor Nederlandse klanten?) maar ze verwezen terug naar je telco, dus dat was kastje-muur. Erg jammer.

Is er een optie om voor een bepaalde sim/telr bepaalde sms'jes te blokkeren? Een soort van blokkade op bepaalde zelf in te stellen nummers?
Lijkt me wel een handige optie!
Na het activeren van een nieuwe sim probeert de iPhone automatisch FaceTime te activeren door een of meer Registration Request SMS'sen te sturen naar een internationaal (UK) nummer. Dit nummer wordt gebruikt waar je ook bent in de wereld dus ik denk niet dat Apple zal overwegen om alleen voor Nederlandse iPhone gebruikers een Nederlands nummer beschikbaar te stellen. Er zijn enkele providers die in plaats van het internationale nummer een eigen - en dus gratis - nummer hiervoor gebruiken (niet in Nederland bij mijn weten waar alle activatie sms'sen naar dat UK nummer gaan).

Het nummer van de UK Activation Server is vastgelegd in iOS, om precies te zijn in een bestand genaamd carrier.plist in System/Library/Carrier Bundles/.bundle (of Unknown.bundle)

Bron: http://theiphonewiki.com/wiki/FaceTime
Na het activeren van een nieuwe sim probeert de iPhone automatisch FaceTime te activeren door een of meer Registration Request SMS'sen te sturen naar een internationaal (UK) nummer. Dit nummer wordt gebruikt waar je ook bent in de wereld dus ik denk niet dat Apple zal overwegen om alleen voor Nederlandse iPhone gebruikers een Nederlands nummer beschikbaar te stellen. Er zijn enkele providers die in plaats van het internationale nummer een eigen - en dus gratis - nummer hiervoor gebruiken (niet in Nederland bij mijn weten waar alle activatie sms'sen naar dat UK nummer gaan).

Het nummer van de UK Activation Server is vastgelegd in iOS, om precies te zijn in een bestand genaamd carrier.plist in System/Library/Carrier Bundles/

Handige info om te weten, thx :)
Wel jammer dat het automatisch gebeurt en de gebruiker hier niets over te zeggen heeft..in het verleden kreeg ik (zover ik me kan herinneren) een popup in beeld en kon je dus nog actie ondernemen om het tegen te gaan. Ga er niet failliet aan hoor, maar ik vind het niet zo netjes, that's all 🙂
Tja, daar zit wat in - ik heb mijn iPhone unlocked direct bij Apple gekocht, en niet bij mijn providers (Simyo in NL, Three in de UK) dus in principe brengen ze me kosten in rekening elke keer als ik van sim wissel... Hoewel, bij Three gaat het gewoon van mijn sms bundel af :) want hier is het een binnenlands nummer!

Je kunt ook overwegen naar de UK te emigreren dan ben je van het hele gedoe af... :p
Reputatie 5
Badge +11
Handige info om te weten, thx :)
Wel jammer dat het automatisch gebeurt en de gebruiker hier niets over te zeggen heeft..in het verleden kreeg ik (zover ik me kan herinneren) een popup in beeld en kon je dus nog actie ondernemen om het tegen te gaan. Ga er niet failliet aan hoor, maar ik vind het niet zo netjes, that's all :)


Hoi 2Dutch,

Het is inderdaad niet erg netjes, maar ook niets aan te doen helaas :(
Je zult alleen de Algemene Voorwaarden van Apple/iOS/iPhone helemaal moeten doorspitten voordat je de regel vindt waarin staat dat je met het eenmalig accorderen van dat pop upje je toestemming geeft om elke keer weer FaceTime te activeren.

Bijkomend nadeel is dat providers die die gesimlockte iPhone leveren, afspraken gemaakt hebben met Apple en die €0,25 automatisch crediteren. Die telefoons leveren wij niet en wij hebben dus die afspraken met Apple niet.


Scotsman; dank je voor het meedenken!

Reageer