.

Beantwoord

"Bundelsapp" geeft foutieve info

  • 30 April 2013
  • 19 reacties
  • 1337 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Ik gebruik op mijn iPhone de app "Bundels". Vandaag geeft de app voor mijn telefoon ineens 80/200 resterende minuten/sms. Dit klopt. Bij internetverbruik staat nu ineens 589/1000 MB. Ik gebruik geen internetbundel, dus ..... Hoe kan dit.

Als ik op de website van Simyo kijk kan ik niets van dit internetverbruik terugvinden maar wellicht kan iemand van Simyo hier uitsluitsel over geven?
icon

Beste antwoord door Natascha 6 May 2013, 11:22

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Veel mensen denken dat als je geen internet bundel dat je dan ook geen internet hebt. Niets is minder waar: zonder internet bundel betaal je het (relatief dure) standaardtarief voor internet. De enige manier om absoluut geen internet kosten te maken is internet uitzetten op Mijn Simyo.

Dat er nog niets over internetverbruik op de website staat komt doordat er een vertraging zit in de weergave van de verbruiksgegevens. Uiteindelijk zal je verbruik door het systeem verwerkt zijn en dus ook op Mijn Simyo af te lezen zijn.
Badge
Ik heb echter voortdurend alle mogelijkheden om internet te gebruiken afgesloten. Ik kan ook werkelijk internet gebruiken als ik met wifi verbonden ben. Hoe kan de app dit wel aangeven en de website van simyo niet?
Badge
Internet staat mij mijnsimyo trouwens ook uit
Reputatie 7
Badge +9
Ik ken Bundels niet maar net als alle monitoring apps die hun gegevens door het OS (iOS of Android) aangeleverd krijgen zou ik de nauwkeurigheid met enige korrels zout nemen.
Voor een betere oplossing zie https://forum.simyo.nl/internet-62/internetverbruik-steeds-hoger-10803/#post36474

Wanneer heb je internet op Mijn Simyo uitgezet? Het is nl. mogelijk dat na het uitzetten van internet op Mijn Simyo (wat vrijwel meteen je internet stopzet) er toch nog internetverbruik op Mijn Simyo wordt gerapporteerd, dit komt dan door een zekere vertraging in het systeem. Na korte tijd zou je moeten zien dat het internetverbruik tot nul is gereduceerd. Dit heeft geen effect voor je internet toegang via Wifi want dat heeft niets met Simyo te maken.
Badge
Ik heb internet nog noot "aan" gehad.
Badge
Ik bedoel "nog nooit". Het zal wel aan Bundels liggen. Jullie kunnen het blijkbaar ook niet zien vanuit Simyo, anders had ik wel antwoord gehad. Maar toch dank voor de gedane moeite.
Reputatie 3
Badge +9
Wanneer heb je internet op jou simyo uitgezet, zoals Scotsman ook vraagt. Deze staat altijd AAN mits je deze ZELF uitzet.
Badge
Meteen bij de activering
Reputatie 7
Badge +9
Dan toch maar eens Onavo Count installeren, dan weet je wat er aan de hand is.
Reputatie 3
Badge +9
Wordt het ook berekend, nee toch?
Badge
Beste Jren,

Ik gebruik ook de bundels app. Op IOS is er kort geleden een update uitgekomen, op android wellicht ook? Misschien kun je dat even proberen. Ik gebruik ook bundels en heb dat probleem niet omdat ik wel een internetbundel heb. Bundels gebruikt de inloggegevens van Simyo om informatie van de site te halen. Dan is het raar dat hij voor internet gegevens laat zien die jij op Mijn Simyo niet hebt staan. Ik zou me daar overigens niet al te druk om maken als het in mijn Simyo niet staat. Ik heb dat bij Vodafone ook wel eens gehad. Als je alles uit hebt staan, voor al bij Simyo, dan worden bij foutieve afschrijvingen altijd correcties gedaan!
Badge +6
Ik gebruik op mijn iPhone de app "Bundels". Vandaag geeft de app voor mijn telefoon ineens 80/200 resterende minuten/sms. Dit klopt. Bij internetverbruik staat nu ineens 589/1000 MB. Ik gebruik geen internetbundel, dus ..... Hoe kan dit.

Als ik op de website van Simyo kijk kan ik niets van dit internetverbruik terugvinden maar wellicht kan iemand van Simyo hier uitsluitsel over geven?


Hoi Jren,

Ik heb je verbruik bekeken sinds je klant bent bij Simyo. Ik zie niet dat er gebruik word gemaakt van het internet.
Ik raad je aan contact op te nemen met de ontwikkelaars van de app en te kijken of er wellicht een upgrade beschikbaar is.

@ Scotsman, Martijn® & Sandertju bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +9
Bundels gebruikt de inloggegevens van Simyo om informatie van de site te halen. !

Yep.....dus dan kunnen de gegevens niet geheel anders zijn.
Wat ik denk dat er aan het handje was; de posting is 5 dagen geleden gedaan. Toen was er een maandwisseling. Dan moeten apps even de tijd hebben om zich aan te passen aan nieuwe gegevens. Bundels doet dat ook. De wijzigingen komen, als je gebruik gaat maken van je nieuwe bel- en internetbundel.

Dus, zou me er inderdaad niet te druk om maken.

Voor de prepaid gebruikers; na de update werkt dit tijdelijk niet. De ontwikkelaars zijn hiermee bezig.
Badge +6
Hoi De Leon,

Bedankt voor je tip.
Badge
De app bundels heeft inmiddels een update uitgebracht waarmee het vorige probleem is verholpen. Overigens wel benieuwd waar de €0,50 aan overige kosten vandaan komt...
Reputatie 7
Badge +9
Omdat iedereen het over Bundels heeft, heb ik het maar eens gedownload (versie 4.1). Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ondanks dat ik mijn Simyo inloggegevens correct heb ingevoerd, wordt er niets weergegeven. Behalve het Simyo logo dan. Hmmm.
Reputatie 7
Badge +9
Omdat iedereen het over Bundels heeft, heb ik het maar eens gedownload (versie 4.1). Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ondanks dat ik mijn Simyo inloggegevens correct heb ingevoerd, wordt er niets weergegeven. Behalve het Simyo logo dan. Hmmm.

Aye Scotsman, jij hebt toch prepaid? That's why. Na hun laatste upgrade werkte dat niet meer bij Simyo prepaidaccounts. De ontwikkelaars zijn ermee bezig. Ze zijn wel een stapje verder maar opgelost is het nog niet. Ook niet met de meest recente update. Even geduld....

Simyo heeft schijnbaar iets veranderd op hun site waardoor de diverse apps geen gegevens meer op konden halen. Bundels heeft het met hun laatste update weer onder controle voor de abonnementaccounts. De andere apps (Simyo lesslines en Sinopia) werken nu ook weer.
Reputatie 7
Badge +9
Ah, I see. Afwachten dus. Thanks.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor de updates jongens. Dit soort apps zijn erg handig. Zeker nu onze app er nog niet is.

Groetjes,

Alex

Reageer