Ik heb behoorlijk wat gegoogled en ben tot de volgende conclusie gekomen:
Apple laat het aan de provider welke opties getoond worden. Dit is in te stellen door de providers via een zogenaamde Carrier Update. Er zijn volgens support.apple.com drie mogelijkheden:
1)Â
- Off
- Voice Data
- Data only
2)
- Enable LTE/4G schakelaar
3)
- LTE/4G
- 3G
- 2G
Ik krijg momenteel mogelijkheid 2 te zien op mijn iPhone 5s. Het zou echter fijn zijn als we mogelijkheid 3 krijgen, zodat mensen die geen 4G hebben af en toe 3G kunnen uitzetten om bijvoorbeeld batterij te besparen.
Ik heb via dit forum "2G optie weg iPhone" geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Ik neem aan dat dit bij iOS 7 nog wel kon maar bij iOS8 niet meer. Ook op het forum van Apple komen veel klachten voorbij, vooral uit Inda (daar schijnt 3G een drama te zijn). De vraag waarom Apple dit juist aan de providers overlaat en niet zoals bij Android gewoon alle opties geeft is ook een veel terug komende vraag.
Is de informatie die ik hier boven geef juist?
Kunnen jullie misschien nog meer informatie geven?
Kunnen jullie samen met KPN hier wat aan doen?
Is er een andere manier om toch de keuze te krijgen om te switchen tussen 2G, 3G en 4G?
Beste antwoord door Ruud
Bekijk originele reactie