Skip to main content
Simyo levert een 2Mbps internetverbinding. Bij mij thuis haal ik ook een redelijk nette snelheid. Ongeveer 1.5Mpbs. Maar geregeld heb ik op straat in het openbare leven een dramatische snelheid.



Gisteravond bijvoorbeeld, in de stad op het Rembrandtplain in Amsterdam. Gewoon een gemiddelde drukte in de stad en de snelheid volgens de speedtest.net app bedroeg 246Kbps.

Een vriend van me met een 3Mbps abonnement bij een andere provider haalde op datzelfde tijdstip 2,5Mbps.



Dit is slechts een voorbeeld. Ik maak dit echter geregeld mee. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En wat is de verklaring? Wordt Simyo bv door KPN als eerste afgeknepen? Of is het steeds een 'toevallige' storing?
Welkom op het forum XanderB,



Het is mogelijk dat je op sommige plekken een lagere snelheid haalt. De snelheid van je internet evenals de dekking in het algemeen is ook afhankelijk van je toestel, het weer en plaats. Als je op meerdere plekken een langzame verbinding hebt, raad ik je aan om de simkaart eens in een ander toestel te testen. Kan je vervolgens je bevindingen delen?



Groetjes,



Alex

Reageer