Skip to main content
Simyo verkoopt een 2Mbps verbinden. Echter speedtest.net (gratis iPhone app) geeft - in meerdere tests en consequent - een downloadsnelheid van net onder de 1Mbps. Hoef ik nu ook maar de helft te betalen?
Beste groegee,



In optimale omstandigheden is het mogelijk om 2 Mbps te behalen. Echter spelen vele factoren hierbij een rol. Je afstand ten opzichte van de zendmast, ben je binnen of buiten, zijn er veel mensen tegelijk op het internet op dezelfde mast en welk toestel je gebruikt. Dit is slechts een klein voorbeeld van factoren die een rol spelen. Je krijgt geen korting op je bundel omdat je niet altijd 2 Mbps kan behalen.



Groetjes,



Arie
Beste Arie:

Dit staat er op jullie website:



Wat is de download snelheid?

De download snelheid is 2.0 Mbps en de  upload snelheid is 384KBps.




Er staat nergens dat dat eigenlijk nooit haalbaar is tenzij je naast een zendmast gaat staan en er verder niemand in de buurt is die ook internet wil gebruiken!



Simyo levert niet wat ze verkoopt. Dat is de enige juiste conclusie!
Hoi groegee,



Ik kan me voorstellen dat dit wat verwarrend is. Zoals Arie aangeeft is de snelheid niet alleen afhankelijk van de provider zelf.



Groetjes,



Alex
Verwarrend.... Nee hoor, het toch staat heel duidelijk op uw site.



Heeft u een diploma "vraag/antwoord ontwijken" moeten halen voor deze job? Waarom erkent u niet gewoon dat het inderdaad zo op uw site staat en dat u bij klachten geen andere mogelijkheden heeft dan het verkoopverhaal op de site zachtjes van u af te managen.
Beste Groegee, sorry...maar di's nou een beetje mierenneuken. Het zal je vast niet ontgaan zijn dat geen enkele, maar dan ook geen enkele provider zijn internetsnelheden up- en down waarmaakt. Dat geldt voor alle internet providers ADSL, kabel en bij mobiel telefoonproviders zal het niet anders zijn..maar dat wist je vast al 😉.
O....en ik begreep uit een andere topic dat jij vrijwel nergens een goede 3G verbinding met je iphone hebt met Simyo. Althans, dat je er problemen mee hebt. Dus dat helpt ook niet echt mee om goede en evenwichtige metingen te verkrijgen. Toch?

Mee eens: Speedtest.net is een goede app. 😉

Reageer