Skip to main content
Omdat ik student ben en weinig geld heb, wilde ik van mijn Hi contract af toen het afliep. Mijn oude telefoon houden en een goedkoop sim-only abonnement bij Simyo nemen. Aanvraag gedaan en nummerbehoud aangevraagd. Allemaal prima. Op 16 september ontving ik mijn nieuwe sim kaart en las dat ik die moest activeren, dit heb ik gedaan, een bevestiging per email ontvangen en er verder niet bij nagedacht. Ik had bij mijn weten een internet vaak bundel en 300 minuten per maand ter beschikking. 



:( mijn rekening ontvangen van 264 euro, nu blijkt dat mijn nummer pas op 15 oktober naar simyo is gegaan. Ik ben ten einde raad, dit is ook nog alleen maar van 16-30 september. Er moet dus nog een rekening komen van eenzelfde omvang tot 15 oktober. Van de 264 euro is 223 euro internet, wat 1 euro per MB kost. Zo ontzettend veel internet heb ik dus niet gebruikt, bij Hi had ik 1Gb per maand, dat heb ik nu ook in mijn bundel bij Simyo voor 9,99 per maand. Ik heb meteen een email naar de klantenservice gestuurd met een schreeuw om hulp maar ik kan aan niets anders denken en dacht op het forum ook ijn verhaal te zetten in de hoop dat iemand van simyo het leest en me kan helpen. Ik heb een domme fout gemaakt door het allemaal niet goed te lezen, maar mensen, het kan toch niet zo zijn dat ik straks 500 euro voor een maand moet betalen omdat ik me vegist heb. Dit bedrag staat toch totaal niet in verhouding met de werkelijke kosten?

Ik heb in die maand NOOIT een bericht van simyo ontvangen over het verbruik, er zijn dus geen bellen afgegaan dat iemand die een contractje van 15 euro per maand afsluit ineens in 2 weken 264 euro verbruikt terwijl hij het land niet uit is geweest? 



Is er iemand die weet wat ik moet doen? Wat ik kan doen? Ik heb nu geen geld om mijn huur te betalen, dit bedrag is gigantisch voor mij, en waarschijnlijk komt er nog zo'n rekening aan (kan ik trouwens nergens vinden op internet, alleen laatste faktuur (sept) en huidig verbruik (vanaf 1 nov).

HELP!!!!

Daan
Welkom op het forum daablo,



Ik kan me voorstellen dat het vervelende is om geconfronteerd te worden met zulke verbruikskosten. We kunnen echter geen rekening houden met persoonlijke situaties van klanten. We geven in onze communicatie duidelijk aan dat we niet de binnen de bundel tarieven hanteren op het moment dat je telefoonnummer nog niet is over gezet. Dit geven we aan per brief, email en op de website (meteen na activatie van je simkaart).



Je verbruikskosten van oktober kun je eind november inzien. We kunnen helaas de kosten niet aanpassen.



Groetjes,



Alex

Reageer