Skip to main content
Nog maar net bij Simyo maar zie erg vaak dat er geen 3G verbinding is. Thuis ook geen 3G, alleen klein rondje. Is er een storing of is dit gebruikelijk?
Welkom op het forum groegee,



In verband met bijvoorbeeld de isolatie van een huis kan geen enkele provider binnenshuis dekking garanderen. Voor de zekerheid heb ik uw aansluiting opnieuw op het netwerk gezet. Zou u uw toestel helemaal uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en mij vervolgens kunnen laten weten of dit de problemen heeft verholpen?
HALLO, nu u niet reageert op mijn email dan maar hier:



Heb ik zo gedaan. Helemaal uit en weer aan. Verscheen even 3G en nu weer rondje. We hebben hier in huis ook Vodafone en TMobile en dit probleem nog nooit gehad!



Ik heb wel 4 streepjes KPN ontvangst maar geen 3G!



De service van Simyo schiet echt tekort. Ik vaker een rondje dan 3G verbinding (waar ik voor BETAAL!). Ook t weekend in Zeeland weer een rondje. 



Graag een oplossing. Als u wilt dat ik betaal voor 3G zult u t ook moeten leveren!
Hoi groegee,



Het zou aan de locatie kunnen liggen als je het probleem op een bepaalde plek ervaart. Kan je daarom je postcode doorgeven van de plek waar je het ervaart? We kunnen dan een postcodecheck doen.



Indien je het op meerdere plekken ervaart, willen we je vragen een ander toestel te proberen. Anders zou het betekenen dat er een algemene storing gaande is waar iedereen last van zou moeten hebben. Een dergelijk probleem is niet gemeld bij ons.



Groetjes,



Alex
Hallo, de postcode is 5241JW. 

Maar het is imiddels duidelijk dat het zeer waarwschijnlijk niet aan depostcode ligt. Ik was deze week in het JBZ Den Bosch: een rondje. In zeeland: een rondje, ten zuiden van Breda: een rondje, in Dordrecht, een ondje afgewisseld met 'geen service'. Ik heb jarenlang Tmobile en Vodafone gehad en nog nooit(!) klachten gehad over bereik. Simyo is goedkoop en helaas krijg je dus waar je voor betaalt: ook weinig. De service is slect en ik ben niet bereid voor de internet bundel te betalen.
@Moderator: ik verwacht dat u/Simyo buiten dit forum mijn klacht direct met mij afwikkelt waarvoor dank.
Overigens kunt u wel zien dat mijn data verbruik wel erg weinig is (eind oktober en ik heb nog 928MB van de 1000MB over. Dat is ook niet vreemd als je je internet nergens kan gebruiken!!
Beste groegee,



Uit onze gegevens blijkt dat de dekking in de door jouw opgegeven postcode goed is. Ook staan alle gegevens goed ingesteld op het netwerk. Wij adviseren je simkaart in een ander simlockrvij toestel te plaatsen. Op deze manier kunnen we achterhalen of het ligt aan het toestel of aan de simkaart. Graag vernemen wij de uitkomst van deze kruistest.



Groetjes,



Arie
Beste Arie, ik zal rustig blijven al is dat niet makkelijk. Mijn abonnement heb ik overgesloten van Vodafone naar Simyo en vanaf dag 1 heb ik alleen maar ellende. Hier in huis hebben we meerdere TMobile gebruikers, ook nooit problemen. 



Lees mijn bericht nog eens door. Op mijn postcode is het gemiddeld bar en boos maar ook op veel andere plaatsen waar ik deze maand ben geweest. Het ligt niet aan mijn iPhone, die is prima in orde. Ik sta met Simyo gewoon op de vluchtstrook van de KPN daarom werkt t allemaal niet. Goedkoop is duurkoop, ik heb me laten foppen met een goedkoop abonnement.



Inmiddels heb ik de factuur ontvangen. Deze wens ik niet te betalen aangezien de door mijj gekochte service niet wordt geleverd. 

Daarnaast ALS de 3G al werkt, dan komt er maximaal 1 a 1,2 MB verbinding uit en niet de gekochte 2MB
Hoi groegee,



Ik zal zoals gevraagd je email behandelen. Je moet er wel rekening mee houden dat Vodafone en T-mobile niet van het KPN netwerk gebruik maken. Simyo maakt hier wel gebruik van. Daarom is het wel raadzaam om een ander toestel te proberen.



Groetjes,



Alex
Hallo Alex, leg me dat eens uit. Ik ben heel benieuwd hoe het aan mijn iPhone kan liggen dat Vodafone en TMobile wel goed functioneren en KPN niet.... 
Hoi groegee,



Dit komt omdat het 3 verschillende netwerken zijn. Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk. Vodafone en T-mobile maken geen gebruik van het KPN netwerk. Het verschil in ontvangst is hierdoor verklaarbaar.



Groetjes,



Alex
Ah, nu wordt t wel duidelijk. Mijn iPhone is de schuld. Die kan wel goed omgaan met een Vodafone en een TMobile netwerk maar weet geen raad blijkbaar met uw nietwerkende Simyo KPN netwerk. Dus t ligt dan toch aan Simyo! Ik heb net nog een TMobile kaartje geprobeerd. Fantastisch, nul problemen.



Ik  hou op met deze flauwekul. U bent kampioen onzin antwoorden en doet verder ook niets voor uw klanten en ECHTE klachten.
Hoi groegee,



Om na te gaan of het aan het toestel ligt, wil ik je daarom vragen een ander toestel te proberen. Hoewel het niet vaak voor komt kan ook de simkaart kan de problemen opleveren.



Groetjes,



Alex
Beste Groegee Overflakkee, inderdaad rustig blijven ook al is dat niet gemakkelijk. Doe je microsim met adapter nou gewoon in een ander toestel. De wet van uitsluiting noem je dat..

Om je even gerust te stellen, ik heb ook een iPhone en heb vrijwel overal 3G en ja echt met Simyo. Er is dus zeker nog hoop voor jou, jouw iPhone en je goedkope Simyo abo..

Btw geen enkele provider maakt zijn trouwens waar. 😉

Reageer