.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik zoveel internet heb gebruikt terwijl ik verbonden was met wifi?

  • 11 February 2017
  • 2 reacties
  • 123 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,
Hoe is het mogelijk dat ik in 15minuten tijd ongekend veel data verbruik. Zoveel zelfs dat mijn nummer werd geblokkeerd tot ik €100,- had overgemaakt.
Ik heb slechts voor enkele app's het mobiele netwerk aan staan en die waren op dat moment niet in gebruik. Ook heb ik de hele dag 100% zeker WiFi gehad
Ik begrijp dit niet en kan ook niet achterhalen hoe dit kon gebeuren. Ik heb alle tips om datagebruik te beperken op dit forum ter harte genomen en nu overkomt me dit...
Ik heb nu een rekening van bijna €150,- terwijl ik normaal mijn bundel van €10,50 niet volledig nodig heb (enkel servicenummers of berichten ontvangen in het buitenland vallen soms buiten de bundel).
Wat nu?
Hartelijk dank voor uw hulp en tijd!
icon

Beste antwoord door Samantha 13 February 2017, 16:11

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Beste jan4485,

Ik weet niet welke telefoon je hebt, maar in veel toestellen is de hoeveelheid die je mag verbruiken in te stellen, dit voorkomt dat je buiten je bundel kunt gaan.

Ook is meestal na te gaan welke app de bundel heeft opgesnoept en in jouw geval nog meer dan dat.

Ook al staat Wi-Fi aan maar mobiel internet staat ook aan dan is het zeer goed mogelijk dat op een gegeven moment de Wi-Fi te zwak was en mobiel internet het overnam.

Op dit blog lees je concrete tips over het voorkomen van hoogverbruik.

Ook hier lees je het nodige over voorkomen hoogverbruik.
Badge +7
Hoi jan4485,

Welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat je in een korte tijd zoveel MB's hebt verbruikt! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. Ik zie dat dit verbruik bij jou tussen 10.47 uur en 14.13 uur heeft plaatsgevonden. Je wordt geblokkeerd wegens hoogverbruik als je meer dan € 100,00 binnen 24 uur of meer dan € 250,00 binnen een week buiten je bundel hebt verbruikt. Je verbruik komt altijd met een vertraging van ongeveer 4 uur bij ons binnen, waardoor dit bedrag soms al hoger opgelopen kan zijn.

Ik kan vanwege jouw privacy helaas niet zien waar de MB's aan op zijn gegaan. Dit kun je wel in je telefoon terug zien. Wel toestel heb je? In deze blog kun je per besturingssysteem terugzien waar je MB's aan op zijn gegaan. Ook heeft franswon je een aantal tips gegeven hoe je kunt zien wat er heeft plaatsgevonden. Wordt het hierdoor iets duidelijker wat er gebeurd is?

Je telefoon kan niet verbonden zijn met wifi en met je mobiele internet tegelijkertijd. Er kunnen dus twee dingen aan de hand zijn. Zo kan bijvoorbeeld je wifi verbinding zijn weggevallen, zodat je toch geen verbinding hebt gehad met wifi toen je verbruik plaatsvond. Wat er ook aan de hand kan zijn, is dat je de 'Slimme netwerkwissel' (Android) of 'Wifi-assistentie' (iPhone) aan hebt staan. Dit kun je controleren in de wifi-instellingen van je telefoon. Als je dit aan hebt staan, schakelt je telefoon automatisch over naar het sterkste netwerk. Als de verbinding met je mobiele internet sterker is dan je wifi verbinding, maakt je telefoon verbinding met je mobiele internet in plaats van met je wifi. Als je er toch van overtuigd bent dat je verbinding had met wifi, zou ik je telefoon na laten kijken. Je telefoon moet dit echt niet kunnen.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@franswon heel erg bedankt voor je hulp! 🙂

Reageer