.

Beantwoord

Hoe zit het nou met die tarieven binnen de EU?

  • 15 February 2017
  • 8 reacties
  • 174 Bekeken

Waarom is het toch zo moeilijk om de juiste informatie te vinden...
Gewoon een simpel overzicht van de kosten in het buitenland...
Zijn die nieuwe regels al ingegaan ( kosten in heel EU zelfde als in Nederland)
Als je in het forum zoekt krijg je veel oude informatie...
Hoe zit het nu werkelijk.....
Ik ga naar Frankrijk en dan ? wat kost dat en moet ik daar nog iets voor doen?
Niet dat ik achteraf hoor... ja meneer dan had u roaming maar aan/uit moeten zetten of een vinkje aan moeten zetten bij uw bundel oid.

Laat het me weten... 🙂
icon

Beste antwoord door Ray 15 February 2017, 08:44

Bekijk originele reactie

8 reacties

Jammer dat het zo moeilijk is. Simyo heeft naast het forum, waar veel recente topics zijn over dit vraagstuk te vinden zijn, ook de servicepagina's.

Ook heeft Simyo de service pagina's waar alles te vinden is. https://www.simyo.nl/klantenservice

De situatie voor internetten of bellen in het buitenland binnen de EU is 6 cent per MB / minuut welke buiten de bundel vallen.
SMSen in het buitenland binnen de EU kost 2 cent per bericht.
Gebeld worden in het buitenland binnen de EU kost 1 cent per minuut.
https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/tarieven/tarieven_abonnementen_buitenland.pdf

Op je MijnSimyo > instellingen > netwerkinstellingen dien je de buitenland opties aan te zetten. (Bij prepaid kun je alleen bellen en smsen in het buitenland).

Op je telefoon moet (data)roaming aan staan. Deze vind je bij instellingen > mobiele netwerken.
Bedankt voor de snelle reactie....Dus als ik het goed begrijp vallen mb's en belminuten in het buitenland binnen de EU altijd buiten je bundel en kosten 6 cent......
Ja medio juni, de 15e als ik mij niet vergis, dan gaan die kosten ook binnen je bundel vallen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi gebruikersnaambestaatal,

Welkom op het forum :)

Jammer dat het niet duidelijk voor je was hoe het met de tarieven in de EU zit. Die veranderen dus per 15 juni. Daarvoor moet je nog 6 cent per MB/belminuut betalen zonder dat het uit je bundel gaat. Na 15 juni gaat al je verbruik binnen de EU uit je bundel zonder extra kosten.

Heb je hier verder nog vragen over?

@Ray bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Graag gedaan :)

Maareh, de teller blijft op 889 staan, moet 890 zijn 😃 😛
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Haha, nu staat hij op 890 ja 😃 Klopt dat?

Groetjes,
Jihane
Nee hij loopt er een achter sinds ik deze heb beantwoord 😛
Reputatie 5
Badge +8
Oh jee, dan heeft er waarschijnlijk iemand een ander antwoord gemarkeerd in een oud topic. Dat zal vast per ongeluk zijn gegaan :$

Ik ga de topics waarin jij recent hebt gereageerd even bekijken!

Groetjes,
Sean

Reageer