.

Beantwoord

Hoe zet ik het internet op bepaalde tijden standaard uit?

  • 21 May 2017
  • 5 reacties
  • 1298 Bekeken

Hallo, Is het mogelijk met behulp van de Simyo instellingen het data verkeer tussen 22 30 uur en 7 30 uur uit te zetten.
Ik wil dit niet via mijn dochter haar telefoon doen, dit kan ze namelijk makkelijk zelf weer aan zetten.

Gr.Jos D.
icon

Beste antwoord door franswon 21 May 2017, 16:17

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Nee, via MijnSimyo kan dit niet. Wellicht met een app op het toestel die dan weer achter een pincode staat.

Of nog beter: Opvoeden 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Hoi MerelDiepman,

Inderdaad kan het niet via Mijn Simyo automatisch geregeld worden, het zelf aan- en uitzetten kan natuurlijk wel (handmatig), Maar ook dat heeft weinig zin als dochterlief het wachtwoord van Simyo heeft.
Veel modems/routers hebben wel de mogelijkheid om het internet gedurende bepaalde tijden te blokkeren, o.a. de Experia-box, dus zo kan ook verhinderd worden dat ze via Wi-Fi het internet op kan gaan.
Reputatie 7
Badge +7
Maar via de experia box oid blokkeert alleen via Wifi. En tenzij je het dan echt ingewikkeld maakt kan je zelf ook niets meer doen.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi wimj12, je kan een mac-nummer koppelen aan een IP, daarna kan je die IP blokkeren gedurende bepaalde tijdvakken. de mac kan niet door de gebruiker gewijzigd worden dus de IP ook niet.
Ik schreef ook dat het om Wi-Fi gaat.... Als internet via Mijn Simyo geblokkeerd staat dan kan dochterlief natuurlijk toch nog laat in de avond en 's nachts nog op internet via Wi-Fi als dat niet geblokkeerd is
Het gaat volgens mij niet om de kosten maar om het (niet-) slaapgedrag van dochterlief.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Merel Diepman,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me allerlei redenen voorstellen waarom je het liefst wilt dat je dochter 's nachts niet internet op haar mobiel. Het kan met slapen te maken hebben, maar ook met kosten bijvoorbeeld. Dat is allemaal legitiem 🙂 Helaas is er op Mijn Simyo geen optie om dit automatisch te doen, sorry! Je kunt wel handmatig via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen de optie 'Internet op je mobiel' uit- en aanzetten wanneer je wilt, maar ik snap dat je dat wel erg omslachtig vindt. Dat betekent namelijk dat je elke avond die optie uitzet en elke ochtend de optie weer aanzet.

Toch ben ik bang dat er niks anders op zit 😞 Je zou de optie op Mijn Simyo uit kunnen zetten én wifi uit kunnen zetten. Op die manier weet je zeker dat ze niet aan het internetten is op haar mobiel.

Heb je nog andere vragen?

@ Wimj12 en Franswon, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer