.

Beantwoord

Waar komt mijn wisselende dataverbruik door?

  • 26 August 2016
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

Badge
Hoi, ik gebruik prepaid internet en het bevalt prima. Ik verbaas mij echter vaak over het verbruik....ik doe eigenlijk steeds het zelfde maar het verbruik is erg wisselend - van minder dan 1 mb tot meer dan 20. Ook heb al wel eens data gebruikt enkele minuten voordat ik overgeschakeld heb naar mobiele netwerken..... het zijn geen grote bedragen maar ik ben toch benieuwd. Groeten, rbzi
icon

Beste antwoord door Jihane 28 August 2016, 17:24

Bekijk originele reactie

5 reacties

Eenvoudig gezegd...... je telefoon maakt voortdurend verbindingen.Heeft je telefoon gegevensgebruik/datagebruik?
Kijk daar eens, daar zie je dat er meer werkzaam is....klein (en groot). Daardoor wordt er data verstookt zoals jij omschrijft.

En kijk eens of je apps kunt uitzetten, updates van apps via Wi-Fi, synchronisatie handmatig.
Badge
.....heb ik al gedaan...... lost niets op 😉....
Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat het verschil maakt hoe de instellingen staan bij WhatsApp, Facebook.
Kijk eens of je hier iets kunt vinden....dat zou kunnen helpen. :)

https://www.simyo.nl/blog/besparen-op-mbs/
Reputatie 5
Badge +6
Hey rbzi,

dit is heel normaal want Android waar ik van uit ga dat je dat hebt verbruikt op het ene moment meer het andere moment minder. Dit is best onhandig maar heel eenvoudig op te lossen door alleen de apps die jij wil toegang te geven tot jou data. Dit kan met een app als Dataeye of Opera max. Hierdoor kan je ook meteen exact zien hoeveel elke app gebruikt.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Rbzi,

Wat vervelend dat je niet helemaal weet waar je MB's aan verbruikt worden! De tips die hierboven gegeven zijn, zijn allemaal heel nuttig. Ik raad je ook aan om deze blogpost even door te nemen. Daarin vind je allerlei tips waarmee je je dataverbruik zo miniem mogelijk kunt houden. Ook kan dit artikel nuttig zijn, omdat hierin verteld wordt hoe je het beste inzicht kunt vergaren in je dataverbruik.

Laat je weten of het hiermee lukt?

@ Friesian en PaulH: Dank voor de reacties, heren!

Groetjes,
Jihane

Reageer