.

Beantwoord

Wifi op Lumia 630. Hoe stel ik dit automatisch in?


Regelmatig moet ik mijn lumia 630 uit/aanzetten en pincode invoeren om wifi te krijgen.
Hoe in te stellen dat dit automatisch gaat.
icon

Beste antwoord door Ali 9 June 2015, 10:31

Bekijk originele reactie

12 reacties

Hoewel dit geen Simyo aangelegenheid is, zijn we nooit te beroerd om te helpen.

Ik begrijp dus dat je, om verbinding te maken met Wifi, eerst je telefoon opnieuw moet opstarten.
Kun je aangeven wat voor eventuele melding je krijgt wat maakt dat je dit moet doen?

Want normaal onthoud de telefoon de eerdere gemaakte connecties zodat je automatisch verbonden met de juiste.

PS. Zodra je wel verbonden met je Wifi, klik er eens op bij je wifi instellingen. Je kan dan zien of je automatisch verbinden aan heb staan.
Regelmatig moet ik mijn lumia 630 uit/aanzetten en pincode invoeren om wifi te krijgen.
Hoe in te stellen dat dit automatisch gaat.

De pincode heeft niets te maken met Wi-Fi... De pincode wordt gevraagd bij het ontgrendelen van de sim na de telefoon in te schakelen. Dat kun je wijzigen bij instellingen van je foon. (beveiliging)
Bij Wi-Fi heb je alleen te maken met routernaam en wachtwoord.
Lees je vraag eens opnieuw en corrigeer wat nodig is... Iets zegt me dat je vraag niet kan kloppen.....
Dat van die pincode begrijp ik.
Is een gevolg van uit/aanzetten.
Bij geen wifi zegt hij; kan geen verbinding maken met server.
Bij geen wifi zegt hij; kan geen verbinding maken met server


Dat kan kloppen als er geen verbinding is.

Maar de vraag is toch hoe je automatisch verbinding krijgt met wifi?

In dat geval doe je dat door het wifi punt (bijvoorbeeld die van thuis) in te stellen als automatisch verbinden. Gaat normaal automatisch na de 1ste keer maar dit kun je controleren door mijn eerder gegeven tip.

Kleine edit:


Zie de plaatjes om als voorbeeld te gebruiken.

Lees dit alles ook eens door.

http://www.microsoft.com/nl-nl/mobiel/support/faq/?action=singleTopic&topic=FA141362#
Heb hem zo staan zoals boven genoemd.
Zal eens kijken wat er gebeurd als ik van huis ga en daarna terug kom.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Manus,

Welkom op het forum.

Vervelen dat je toestel niet direct aanmeldt op je Wifi-netwerk.

Zoals Raytje aangeeft gaat Wifi buiten het netwerk van Simyo om. We kunnen je slechts deels assisteren in het instellen van toestellen.
Op de website van Microsoft is een soortgelijke vraag gesteld: Lumia maakt niet automatisch verbinding met bekende WIFI-netwerken Heb je hier al naar gekeken?

Of hebben de tips van Raytje en Friesian je al geholpen?


@Raytje en Friesian, bedankt voor jullie reacties.
Ali,

De link in je reactie verwijst naar dit topic.

Neem een bakkie koffie ;):D
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Raytje, erg oplettend van je.

Ik had per ongeluk twee keer http:// in de link gezet. Het forum verwijst je dan terug naar je de topic.

De link is nu aangepast. 🙂 Bedankt!
Gaat voorlopig naar wens.
Denk dat het probleem opgelost is.
Mocht het niet zo zijn dan meld ik me weer.
Bedankt voor de inzet.
bedankt voor de feedback. 🙂
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Manus,

Goed om te lezen dat het opgelost is :)

Bedankt voor het melden.

Reageer