.

Beantwoord

Wifi netwerk niet meer zichtbaar op telefoon na storing. Wat nu?

  • 3 December 2018
  • 11 reacties
  • 1249 Bekeken

Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen of een idee geven wie ik om hulp kan vragen. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het moet vragen hier, aan provider of telefoonexpert.

Afgelopen weekend deed de wifi het in ons huis niet meer op alle apparaten, via de kabel werkte deze nog wel. Toen hebben we de router herstelt via het knopje waarna alle apparaten weer op het wifi zaten, behalve mijn mobiel.

Op mijn mobiel staat ons netwerk niet meer in de mogelijkheden om aan te klikken, echter nog wel bij opgeslagen netwerken. Opstarten en handmatig invoeren heeft tot nu toe nog niet geholpen, maar snap ook niet hoe dit is gebeurd. Zover ik weet heb ik niks veranderd aan mijn mobiel toen het wifi wegviel behoudens kijken of die het nog deed op mijn mobiel.

Heeft iemand een idee hoe dit gekomen is en nog belangrijker hoe het opgelost kan worden? (of een idee wie mij het beste kan helpen hiermee)

Groetjes Monica
icon

Beste antwoord door Ray 4 December 2018, 07:44

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Wat is het merk en type van je mobiel?
Wat is het merk en type van je mobiel?
Huawei Mate P10 Lite
Zie je wel andere netwerken?

Staat je wifi wel aan op je mobiel?
Hallo allemaal,

Op mijn mobiel staat ons netwerk niet meer in de mogelijkheden om aan te klikken, echter nog wel bij opgeslagen netwerken.

Groetjes Monica


Hoi @MonicaL

Even voor de duidelijkheid. Je kunt niet de naam van het thuis-netwerk aanklikken bij opgeslagen netwerken en daarna op vergeten?

Waarna je thuisnetwerk weer verschijnt bij het (normale) lijstje van wifi-netwerken en je hem daar weer kunt activeren met het wachtwoord?
Zie je wel andere netwerken?

Staat je wifi wel aan op je mobiel?

Andere netwerken zie ik wel gewoon, momenteel wifi op telefoon door hotspot van laptop.

Hallo allemaal,

Op mijn mobiel staat ons netwerk niet meer in de mogelijkheden om aan te klikken, echter nog wel bij opgeslagen netwerken.

Groetjes Monica
Hoi @MonicaL

Even voor de duidelijkheid. Je kunt niet de naam van het thuis-netwerk aanklikken bij opgeslagen netwerken en daarna op vergeten?

Waarna je thuisnetwerk weer verschijnt bij het (normale) lijstje van wifi-netwerken en je hem daar weer kunt activeren met het wachtwoord?


Ik heb bij opgeslagen netwerken op vergeten geklikt bij opgeslagen netwerken en daarna telefoon opnieuw opgestart. Helaas stond het netwerk er nog steeds niet tussen.
Ik zou contact opnemen met de provider van je aansluiting thuis.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Monica,

Wat jammer dat je toestel je wifi-netwerk niet meer kan vinden! Alle andere apparaten kunnen 'm wel gewoon vinden? Het kan een optie zijn om je telefoon terug te brengen naar fabrieksinstellingen, maar dat is nogal een drastische stap. Ik raad je aan om, zoals Ray ook zegt, eerst contact op te nemen met óf je telefoonleverancier óf de provider van je aansluiting thuis.

Laat je ons weten wat daaruit blijkt?

@ Ron, Ray en Friesian, dank voor de hulp mannen!

Groetjes,
Jihane
Hi Monica,

Wat jammer dat je toestel je wifi-netwerk niet meer kan vinden! Alle andere apparaten kunnen 'm wel gewoon vinden? Het kan een optie zijn om je telefoon terug te brengen naar fabrieksinstellingen, maar dat is nogal een drastische stap. Ik raad je aan om, zoals Ray ook zegt, eerst contact op te nemen met óf je telefoonleverancier óf de provider van je aansluiting thuis.

Laat je ons weten wat daaruit blijkt?

@ Ron, Ray en Friesian, dank voor de hulp mannen!

Groetjes,
Jihane



Bedankt voor jullie hulp allemaal!
Aangezien de printer het netwerk ook niet meer kon vonden, hebben we de router (weer) opnieuw opgestart. Nu heeft die wel geholpen, itt tot eerst, dus ik kan weer op de Wi-Fi gelukkig. Hoe het kwam zullen we helaas nooit weten.

Groetjes Monica
Hoi Monica,

Mag ik je bedanken voor je terugkoppeling? Volgens mij ben ik niet de enige die de terugkoppeling waardeert.☺

Fijne dag nog.
😎
Reputatie 6
Badge +5
Hi Monica,

Graag gedaan namens iedereen in dit topic! Fijn dat het netwerk het inmiddels weer doet 🙂 Bedankt voor de terugkoppeling.

Friesian, bedankt voor je reactie :)

Groetjes,
Niels

Reageer