.

Beantwoord

WiFi netwerk forceren, hoe doe ik dat?

  • 21 July 2014
  • 2 reacties
  • 817 Bekeken

Ik heb thuis 4 WiFi netwerken: privé, zakelijk (kantoor aan huis), zonnepanelen 1 en zonnepanelen 2. De zonnepanelen heb ik al helemaal verwijderd en op een aparte tablet gezet.  Zoniet, als ik in de buurt van een zonnepaneel kwam schakelde mijn smartphone vanzelf over naar die sterkste zender en die geeft niets anders dan zonne-infomatie.  Blijven privé en zakelijk. Hij wil altijd naar dat privé netwerk ook al is de ontvangst slecht of zelfs buiten bereik, terwijl de zakelijk router voor zijn neus staat: hij zegt dan "buiten bereik" voor dat zakelijke netwerk wat op minder dan 1 meter afstand staat.
Vraag: hoe kan ik een netwerk "forceren" om mijn mobiel te verplichten dat netwerk te gebruiken? wanneer ik daar in de buurt ben.
Ten einde raad heb ik ook dat privé netwerk geheel verwijderd en nu heeft ie dus nog maar één keuze en dat werkt prima, maar kan in onze woonkamer dus geen WiFi meer ontvangen (afstand naar zakelijke router te groot).  Waarom wilt ie altijd naar dat netwerk wat meestal niet of nauwelijks bereikbaar is?
Met dank voor infoamatie hierover.
icon

Beste antwoord door Scotsman 21 July 2014, 14:13

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik neem aan dat de privé en de zakelijke routers op verschillende kanalen uitzenden. Is het mogelijk dat in de nabijheid van de zakelijke router een sterk concurrerend signaal van bijvoorbeeld een buurman op dezelfde frequentie in de lucht is?

Ik weet trouwens niet of de oplossing in deze richting gezocht moet worden. Maar ik zou in elk geval met een laptop met een WiFi scanner wat gaan rondlopen om te zien hoe het zit met eventuele interferentie van naburige WiFi netwerken. Als dat niet het geval is dan kun je alvast 1 mogelijke oorzaak van het probleem uitsluiten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Markies, welkom op het Simyo forum! 🙂

Wat vervelend dat je een probleem hebt met je WiFi verbindingen in huis. Ik ben blij dat je Scotsman hebt getroffen, want helaas reikt de kennis van de moderators niet zover dat we ook je WiFi netwerk kunnen instellen. Heb je hier misschien al contact over opgenomen met je internetleverancier?

Ik hoop dat je iets hebt aan de expertise van Scotsman! 😃

Reageer