.

Beantwoord

Wi-Fi en Wi-Fi hotspot

  • 23 September 2014
  • 16 reacties
  • 1526 Bekeken

Badge +1
Hoi,

Ik weet niet of ik in de juiste rubriek zit, maar ik heb een vraag over Wi-Fi en Wi-Fi hotspot.
Wat is het verschil tussen die 2 verbindingen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 23 September 2014, 07:25

Bekijk originele reactie

16 reacties

Badge +1
Hoi moderator Charlene,


Bedankt voor je bericht.
Je hebt inderdaad het een en ander uitgelegd en kennelijk is er door andere dingen, mijn aandacht hieraan ontschoten, mijn excuses hiervoor.
Maar op Tros Radar zijn niet alleen maar negatieve berichten, mijn kennis Antoinette Hertsenberg is een professionele Zakenvrouw en zij deeld echt niet zomaar een ander's mening, mevrouw doet hetzelfde als ik, informatie inwinnen en testen.
Op Tros Radar heb je net als hier een forum en iedereen is daar net als hier vrij om te zeggen wat hij of zij wilt; zolang er geen namen van de persoon die er achter zit en ook geen adres en telefoonnummer vermeld word, verder is het daar net als hier; neem ik aan tenminste, niet toegestaan dat er onwelvoegelijke naamwoorden gebruikt worden.
Op nieuws berichten van Tros Radar kan ook iedereen reageren, alleen op het nieuwsbericht zelf, echter zijn er figuren die er anders overdenken en die posten op een ander's reactie. 
Ik haalde Tros Radar aan omdat jij in een prive bericht Tros Radar aanhaalde.

Kijk moderator Charlene, jij liet mij weten dat jouw baas dat soort negatieve berichten waardeerd, oke jouw baas is de baas, zijn site incl. de forum, als de baas dat wilt, gaat ie zijn gang maar, ik zal er niet wakker van liggen.
Maar in een kritische Wereld waarbij een bedrijf gauw het onderspit kan delven als een bedrijf zwart gemaakt word, vind ik het onbegrijpelijk dat Simyo welke een Dochteronderneming is van de Kpn, dit soort berichten hanteerd.
Natuurlijk ben ik het met je eens dat wanneer een bedrijf klachten leest en er verder niks aan doet, dit een kwalijke zaak is en het zeker niet ver zal schoppen in deze huidige maatschappij waar de Consument het feitelijk voor het zeggen heeft.
Een bedrijf moet het van de Consument hebben, hoe meer klantjes, hoe meer geld, hoe meer geld, destemeer kan zo'n bedrijf doen.
Een zo'n negatief bericht hierop het forum inzake Simyo is nog geen einde van de Wereld, maar het schept toch een beetje raar beeld over een provider.
Als er meer negatieve reacties over Simyo op het forum zou komen, dan weet ik niet wat de gemiddelde Consument doet.
Natuurlijk begrijp ik je nog steeds dat je dergelijke berichten beter hier kan hebben dan op de site van Tros Radar, maar zoals ik al zei, als Consument die net begint krijg je een gek beeld als je dat soort berichten leest.
Maar Simyo wilt dit graag, zo liet je mij weten, best.
Verder zou ik niet weten wat ik nog moet zeggen.
Groetjes,

P.Th. de Treek
Badge +8
Hoi P. Th. de Treek,

Ik had hier ook een privébericht over ontvangen. Ik snap je punt 🙂
Ik heb je daar ook uitgelegd, dat juist onze baas het heel belangrijk vindt dat ook negatieve reacties over Simyo bij ons terecht komen. Zodat we eventuele misstanden kunnen oplossen, en eventueel onbegrip kunnen wegnemen. Wij zijn bij Simyo van mening, dat goede service juist veel betekent als iemand niet tevreden is.
Als potentiële Simyo klant zou je uit onze reacties ook de conclusie kunnen trekken dat wij alle negatieve reacties serieus nemen en dat we transparant zijn in onze manier van werken.

Daar is dus heel bewust voor gekozen. Maar bedankt dat je erover meedenkt :)

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Hi P.Th. de Treek,

Alhoewel ik een beetje beleefdheid en nederigheid altijd wel kan waarderen, hebben de forumgebruikers op ons forum veel vrijheden. Waaronder die van meningsuiting ;)



Uiteraard heb je hierin Nederland een vrije meningsuiting, dat is maar goed ook, want als Nederland een Russisch grondgebied was geweest, had ik en vele anderen met mij, een probleem gehad, maar in het kader van klantenbinding is het niet verstandig om dergelijke berichten op een forum toe te laten.
Moderator Ernst, hetgeen ik ga zeggen geldt ook voor je collega's die dit lezen, er zijn grenzen en een negatief bericht over jullie baas komt nou niet bepaald ten goeden om klantjes binnen te halen.
Zo heb ik laatst een bestelling geannuleerd n.a.v. een negatief bericht op een forum.
Na mijn annulering heb ik gauw nogeven gekeken of ik mij niet vergist had, gelukkig had ik juist gehandeld, maar ik bedoel maar.
Ik blijf zeggen dat het niet verstandig is dat jullie het negatieve bericht over Simyo toegelaten hebben.
Maar oke jullie maken er niet zo'n punt van, dus prima.
Ik persoonlijk zeg bij deze; deed ik hiervoor ook al: Indien ik Moderator was geweest had ik het bericht niet toegelaten, dit omwille van mijn baas.
Reputatie 5
Badge +11
Hi P.Th. de Treek,

Alhoewel ik een beetje beleefdheid en nederigheid altijd wel kan waarderen, hebben de forumgebruikers op ons forum veel vrijheden. Waaronder die van meningsuiting 😉
Badge +1
Tiury vraagt enkel naar je mening na zijn moderator handeling, P.Th. de Treek ;)

Dat begrijp ik, maar het is onzinnig omdat aan mij te vragen, per slot vanrekening zijn jullie de Moderators; ik maak daar geen deel vanuit.
Een Moderator bepaald waar een bericht moet staan en niet de Topicstarter.
Kijk moderator Ernst, als Tiury mij zou komen bezoeken, dan moet hij aan mij vragen of hij binnen mag komen en is meneer binnen en hij zou in mijn woning een handeling willen verrichten, dan heeft hij mijn toestemming nodig, dan is het logisch dat hij dit soort vragen steld, nu niet.
Tiury en jij hebben bepaalde opdrachten gekregen van de Simyo administrator en die regels wat met die opdracht verband houd, hebben jullie je aan te houden.
Dus als jij of welke Moderator dan ook het nodig vinden om een bepaald bericht te verplaatsen, ga jullie gang.
Ik vind het netjes dat jullie mij op de hoogte houden.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Friesian,

Het is inderdaad een beetje off-topic, maar dat maakt niet uit in dit geval! Zoals jij het uitlegt is ook precies hoe ik me op willen stellen als moderator. We doen het allemaal samen en we helpen elkaar, dus vraag je soms ook om feedback aan forumleden :)

Daarnaast proberen we het natuurlijk met z'n alle zo overzichtelijk, informatief en gezellig mogelijk te maken!
Daar past hij beter, denk je niet?

en of ik dat goed vind.


Tiury vraagt enkel naar je mening na zijn moderator handeling, P.Th. de Treek ;)

Hallo -Ernst, P.Th. de Treek.

Wanneer jullie het niet erg vinden wil ik hier een kleinigheidje over zeggen, zonder als belerend over te komen, daar heb ik een grondige hekel aan.

Wanneer je uitgaat voor een etentje naar bijvoorbeeld een à la carte restaurant, dan komt de ober/serveerster (gastvrouw, gastheer) regelmatig langs om te vragen of alles naar wens is.
Zoals het een gastheer, gastvrouw betaamt.
Wat in dit geval Tiury doet is te vergelijken.

(Is wel een beetje off-topic, ik hoop dat jullie dit me niet kwalijk nemen, maar zo kijk er tegenaan.)

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Daar past hij beter, denk je niet?

en of ik dat goed vind.


Tiury vraagt enkel naar je mening na zijn moderator handeling, P.Th. de Treek 😉
Badge +1
Hoi P.Th. De Treek, ik plaats je vraag in het subforum "internet". Daar past hij beter, denk je niet? :)

Wat Friesian aangeeft helemaal juist, maar er ontbreekt ook nog iets. Wat er soms ook met "WiFi Hotspot" aangeduid wordt, is het delen van mobiel internet op je telefoon naar andere apparaten 🙂 Ik kan mijn telefoon instellen als "persoonlijke hotspot", zodat ik onderweg internet op mijn laptop kan gebruiken via mijn telefoon.


Wist ik niet, bedankt voor dit bericht.
Mijn gegevens op mijn Computer delen met mijn Telefoon via Wifi zal ik nooit doen.
Ook al heb ik een Firewall op mijn Computer en Telefoon, ook al heb ik Malware en Virusscanner op mijn Computer en Telefoon, ik zou maar WiFi aan hebben staan op mijn Telefoon en zo'n dag hebben dat ik letterlijk en figuurlijk zit te klooien, dan heb ik een rotdag, weet je.
Ik gebruik WiFi alleen bij nood, bijvoorbeeld: Kpn heeft een storing in zijn Mobiele netwerk waardoor ik niet meer kan Internetten, in dat geval zet ik WiFi aan anders niet.
WiFi schijnt ook enorm veel stroom te verbruiken.

Overigens liet je mij ook weten dat je mijn topic naar een ander rubriek verplaatst hebt en of ik dat goed vind.
Jij bent de Moderator tiury, dus ik heb niks goed te vinden.
Ik ben te gast weet je wel, die welkom is bij Simyo en als gast zijnde heb ik mij aan de regels van de gastheer te houden. :rolleyes:
Ik kan mijn telefoon instellen als "persoonlijke hotspot", zodat ik onderweg internet op mijn laptop kan gebruiken via mijn telefoon.

Hoi Tiury, P.Th. de Treek.

Bij mijn instellingen op de telefoon heet dat Wi-Fi Direct.

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi P.Th. De Treek, ik plaats je vraag in het subforum "internet". Daar past hij beter, denk je niet? 🙂

Wat Friesian aangeeft helemaal juist, maar er ontbreekt ook nog iets. Wat er soms ook met "WiFi Hotspot" aangeduid wordt, is het delen van mobiel internet op je telefoon naar andere apparaten 🙂 Ik kan mijn telefoon instellen als "persoonlijke hotspot", zodat ik onderweg internet op mijn laptop kan gebruiken via mijn telefoon.
Badge +1
Goedemiddag Frisian,

Mijn excuses voor mijn late reactie.
Toen ik jouw bericht kreeg, heb ik die link aangeklikt en het werkte bij mij perfect, misschien heeft de maker opdat moment toen jij dat probeerde, een tijdelijke storing gehad.
Dat ik zolaat reageer komt omdat ik n.a.v. dat interessante bericht over het een en ander wou nadenken en ik heb even geëxperimenteerd met Wi-Fi n.a.v. jouw reply en zag wat jij en de autheur bedoelden.
Betreft het laatste inzake beveiliging: Natuurlijk loop je een groot risico als je van alles maar gaat downloaden en installeren.
Je kan nog zo'n goede Firewall gevonden hebben en ook zo'n goede anti Virusscan, maar als je gratis apps download en installeerd, loop je de kans dat je malware krijgt en Virussen die niet door jouw Virusscan getraceerd word, dan is men het Haasje.
Als ik een app op mijn Smartphone wil plaatsen, ga ik eerst met mijn normale Computer opzoek naar de desbetreffende app, download het, onderwerp de download aan mijn aanwezige Virusscan, als ik zeker weet dat die app niet geïnfecteerd is, plaats ik het op mijn Smartphone via de bijgekregen USB-kabel.
Uiteraard doe ik ook nogeens een extra check met de Malware scanner.
Apps via je Computer downloaden om op je Smartphone te plaatsen, scheeld ook weer aan download mb.'s + eventuele kosten.
Bedankt voor je uitleg en totziens.

Groet, P.Th. de Treek
Ik zie nu dat mijn link niet goed werkt, dus bij deze....
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/108/wifi-hotspots-en-draadloze-netwerken
Inmiddels, een goedemiddag, P.Th. de Treek.

Als ik alleen Wi-Fi wil gebruiken dan is de knop Wi-Fi aanzetten voldoende
Nee, bij WIFI heb je thuis een modem (internetprovider van jou keuze, die je dus al hebt) met router, kan dus ook een combi zijn. De router zorgt voor een WIFI netwerk uitgerust met een wachtwoord.
Kortgezegd bij gebruik van WIFI log je in op de routernaam plus het wachtwoord.
Ik heb een Firewall op mijn smartphone geïnstalleerd, ik loop zo en zoal geen risico, tenzij ik natuurlijk alles maar ga downloaden en installeren zonder dat ik de apps op malware en Virussen gecontroleerd heb.
Bij thuisgebruik heb je volledig gelijk, bij gratis WIFI raad ik je aan daar niet blind op te vertrouwen. Dus neem dat niet zonder eerst goed daarover na te denken.....

Voor verdere leesstof, https:// info http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/108/wifi-hotspots-en-draadloze-netwerken

Groet,
Friesian

Duidelijk? 🆒

 
Badge +1
Ook een goedemorgen Friesian,

Even kort samengevat in mijn woorden n.a.v. jouw uitleg, dit om te zien of ik het goed begrijp:


Als ik alleen Wi-Fi wil gebruiken dan is de knop Wi-Fi aanzetten voldoende en Wi-Fi hotspot ben je afhankelijk van iemands router\modem, klopt dit.?

Ik heb een Firewall op mijn smartphone geïnstalleerd, ik loop zo en zoal geen risico, tenzij ik natuurlijk alles maar ga downloaden en installeren zonder dat ik de apps op malware en Virussen gecontroleerd heb.

Als je een Wi-Fi hotspot tegen betaling moet instellen, hoe merk je dit dan.? Krijg je meteen bericht dat het zo en zoveel kost of......... .?
Goedemorgen P.Th. de Treek

Een WIFI hotspot is een plek waar WIFI (draadloos netwerk) gratis of tegen betaling wordt aangeboden.
En je hebt WIFI voor thuisgebruik een beveiligd draadloos netwerk, bereik zo'n 10 meter.

Beiden werken met een router naast of i.c.m. een modem.
Waarbij gezegd moet worden dat men bij een thuisnetwerk veiliger zit...........

Duidelijk?

Groet,
Friesian

Reageer