Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Wi-Fi en Wi-Fi hotspot

  • 23 september 2014
  • 16 reacties
  • 1513 Bekeken

Badge +1
Hoi,

Ik weet niet of ik in de juiste rubriek zit, maar ik heb een vraag over Wi-Fi en Wi-Fi hotspot.
Wat is het verschil tussen die 2 verbindingen?
icon

Beste antwoord door Friesian 23 september 2014, 07:25

Goedemorgen P.Th. de Treek

Een WIFI hotspot is een plek waar WIFI (draadloos netwerk) gratis of tegen betaling wordt aangeboden.
En je hebt WIFI voor thuisgebruik een beveiligd draadloos netwerk, bereik zo'n 10 meter.

Beiden werken met een router naast of i.c.m. een modem.
Waarbij gezegd moet worden dat men bij een thuisnetwerk veiliger zit...........

Duidelijk?

Groet,
Friesian
Bekijk originele reactie

16 reacties

Goedemorgen P.Th. de Treek

Een WIFI hotspot is een plek waar WIFI (draadloos netwerk) gratis of tegen betaling wordt aangeboden.
En je hebt WIFI voor thuisgebruik een beveiligd draadloos netwerk, bereik zo'n 10 meter.

Beiden werken met een router naast of i.c.m. een modem.
Waarbij gezegd moet worden dat men bij een thuisnetwerk veiliger zit...........

Duidelijk?

Groet,
Friesian
Badge +1
Ook een goedemorgen Friesian,

Even kort samengevat in mijn woorden n.a.v. jouw uitleg, dit om te zien of ik het goed begrijp:


Als ik alleen Wi-Fi wil gebruiken dan is de knop Wi-Fi aanzetten voldoende en Wi-Fi hotspot ben je afhankelijk van iemands router\modem, klopt dit.?

Ik heb een Firewall op mijn smartphone geïnstalleerd, ik loop zo en zoal geen risico, tenzij ik natuurlijk alles maar ga downloaden en installeren zonder dat ik de apps op malware en Virussen gecontroleerd heb.

Als je een Wi-Fi hotspot tegen betaling moet instellen, hoe merk je dit dan.? Krijg je meteen bericht dat het zo en zoveel kost of......... .?
Inmiddels, een goedemiddag, P.Th. de Treek.

Als ik alleen Wi-Fi wil gebruiken dan is de knop Wi-Fi aanzetten voldoende
Nee, bij WIFI heb je thuis een modem (internetprovider van jou keuze, die je dus al hebt) met router, kan dus ook een combi zijn. De router zorgt voor een WIFI netwerk uitgerust met een wachtwoord.
Kortgezegd bij gebruik van WIFI log je in op de routernaam plus het wachtwoord.
Ik heb een Firewall op mijn smartphone geïnstalleerd, ik loop zo en zoal geen risico, tenzij ik natuurlijk alles maar ga downloaden en installeren zonder dat ik de apps op malware en Virussen gecontroleerd heb.
Bij thuisgebruik heb je volledig gelijk, bij gratis WIFI raad ik je aan daar niet blind op te vertrouwen. Dus neem dat niet zonder eerst goed daarover na te denken.....

Voor verdere leesstof, https:// info http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/108/wifi-hotspots-en-draadloze-netwerken

Groet,
Friesian

Duidelijk? 🆒

 
Ik zie nu dat mijn link niet goed werkt, dus bij deze....
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/108/wifi-hotspots-en-draadloze-netwerken
Badge +1
Goedemiddag Frisian,

Mijn excuses voor mijn late reactie.
Toen ik jouw bericht kreeg, heb ik die link aangeklikt en het werkte bij mij perfect, misschien heeft de maker opdat moment toen jij dat probeerde, een tijdelijke storing gehad.
Dat ik zolaat reageer komt omdat ik n.a.v. dat interessante bericht over het een en ander wou nadenken en ik heb even geëxperimenteerd met Wi-Fi n.a.v. jouw reply en zag wat jij en de autheur bedoelden.
Betreft het laatste inzake beveiliging: Natuurlijk loop je een groot risico als je van alles maar gaat downloaden en installeren.
Je kan nog zo'n goede Firewall gevonden hebben en ook zo'n goede anti Virusscan, maar als je gratis apps download en installeerd, loop je de kans dat je malware krijgt en Virussen die niet door jouw Virusscan getraceerd word, dan is men het Haasje.
Als ik een app op mijn Smartphone wil plaatsen, ga ik eerst met mijn normale Computer opzoek naar de desbetreffende app, download het, onderwerp de download aan mijn aanwezige Virusscan, als ik zeker weet dat die app niet geïnfecteerd is, plaats ik het op mijn Smartphone via de bijgekregen USB-kabel.
Uiteraard doe ik ook nogeens een extra check met de Malware scanner.
Apps via je Computer downloaden om op je Smartphone te plaatsen, scheeld ook weer aan download mb.'s + eventuele kosten.
Bedankt voor je uitleg en totziens.

Groet, P.Th. de Treek
Reputatie 6
Badge +10
Hoi P.Th. De Treek, ik plaats je vraag in het subforum "internet". Daar past hij beter, denk je niet? 🙂

Wat Friesian aangeeft helemaal juist, maar er ontbreekt ook nog iets. Wat er soms ook met "WiFi Hotspot" aangeduid wordt, is het delen van mobiel internet op je telefoon naar andere apparaten 🙂 Ik kan mijn telefoon instellen als "persoonlijke hotspot", zodat ik onderweg internet op mijn laptop kan gebruiken via mijn telefoon.
Ik kan mijn telefoon instellen als "persoonlijke hotspot", zodat ik onderweg internet op mijn laptop kan gebruiken via mijn telefoon.

Hoi Tiury, P.Th. de Treek.

Bij mijn instellingen op de telefoon heet dat Wi-Fi Direct.

Groet,
Friesian
Badge +1
Hoi P.Th. De Treek, ik plaats je vraag in het subforum "internet". Daar past hij beter, denk je niet? :)

Wat Friesian aangeeft helemaal juist, maar er ontbreekt ook nog iets. Wat er soms ook met "WiFi Hotspot" aangeduid wordt, is het delen van mobiel internet op je telefoon naar andere apparaten 🙂 Ik kan mijn telefoon instellen als "persoonlijke hotspot", zodat ik onderweg internet op mijn laptop kan gebruiken via mijn telefoon.


Wist ik niet, bedankt voor dit bericht.
Mijn gegevens op mijn Computer delen met mijn Telefoon via Wifi zal ik nooit doen.
Ook al heb ik een Firewall op mijn Computer en Telefoon, ook al heb ik Malware en Virusscanner op mijn Computer en Telefoon, ik zou maar WiFi aan hebben staan op mijn Telefoon en zo'n dag hebben dat ik letterlijk en figuurlijk zit te klooien, dan heb ik een rotdag, weet je.
Ik gebruik WiFi alleen bij nood, bijvoorbeeld: Kpn heeft een storing in zijn Mobiele netwerk waardoor ik niet meer kan Internetten, in dat geval zet ik WiFi aan anders niet.
WiFi schijnt ook enorm veel stroom te verbruiken.

Overigens liet je mij ook weten dat je mijn topic naar een ander rubriek verplaatst hebt en of ik dat goed vind.
Jij bent de Moderator tiury, dus ik heb niks goed te vinden.
Ik ben te gast weet je wel, die welkom is bij Simyo en als gast zijnde heb ik mij aan de regels van de gastheer te houden. :rolleyes:
Reputatie 5
Badge +11
Daar past hij beter, denk je niet?

en of ik dat goed vind.


Tiury vraagt enkel naar je mening na zijn moderator handeling, P.Th. de Treek 😉
Daar past hij beter, denk je niet?

en of ik dat goed vind.


Tiury vraagt enkel naar je mening na zijn moderator handeling, P.Th. de Treek ;)

Hallo -Ernst, P.Th. de Treek.

Wanneer jullie het niet erg vinden wil ik hier een kleinigheidje over zeggen, zonder als belerend over te komen, daar heb ik een grondige hekel aan.

Wanneer je uitgaat voor een etentje naar bijvoorbeeld een à la carte restaurant, dan komt de ober/serveerster (gastvrouw, gastheer) regelmatig langs om te vragen of alles naar wens is.
Zoals het een gastheer, gastvrouw betaamt.
Wat in dit geval Tiury doet is te vergelijken.

(Is wel een beetje off-topic, ik hoop dat jullie dit me niet kwalijk nemen, maar zo kijk er tegenaan.)

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Friesian,

Het is inderdaad een beetje off-topic, maar dat maakt niet uit in dit geval! Zoals jij het uitlegt is ook precies hoe ik me op willen stellen als moderator. We doen het allemaal samen en we helpen elkaar, dus vraag je soms ook om feedback aan forumleden :)

Daarnaast proberen we het natuurlijk met z'n alle zo overzichtelijk, informatief en gezellig mogelijk te maken!
Badge +1
Tiury vraagt enkel naar je mening na zijn moderator handeling, P.Th. de Treek ;)

Dat begrijp ik, maar het is onzinnig omdat aan mij te vragen, per slot vanrekening zijn jullie de Moderators; ik maak daar geen deel vanuit.
Een Moderator bepaald waar een bericht moet staan en niet de Topicstarter.
Kijk moderator Ernst, als Tiury mij zou komen bezoeken, dan moet hij aan mij vragen of hij binnen mag komen en is meneer binnen en hij zou in mijn woning een handeling willen verrichten, dan heeft hij mijn toestemming nodig, dan is het logisch dat hij dit soort vragen steld, nu niet.
Tiury en jij hebben bepaalde opdrachten gekregen van de Simyo administrator en die regels wat met die opdracht verband houd, hebben jullie je aan te houden.
Dus als jij of welke Moderator dan ook het nodig vinden om een bepaald bericht te verplaatsen, ga jullie gang.
Ik vind het netjes dat jullie mij op de hoogte houden.
Reputatie 5
Badge +11
Hi P.Th. de Treek,

Alhoewel ik een beetje beleefdheid en nederigheid altijd wel kan waarderen, hebben de forumgebruikers op ons forum veel vrijheden. Waaronder die van meningsuiting 😉
Badge +1
Hi P.Th. de Treek,

Alhoewel ik een beetje beleefdheid en nederigheid altijd wel kan waarderen, hebben de forumgebruikers op ons forum veel vrijheden. Waaronder die van meningsuiting ;)



Uiteraard heb je hierin Nederland een vrije meningsuiting, dat is maar goed ook, want als Nederland een Russisch grondgebied was geweest, had ik en vele anderen met mij, een probleem gehad, maar in het kader van klantenbinding is het niet verstandig om dergelijke berichten op een forum toe te laten.
Moderator Ernst, hetgeen ik ga zeggen geldt ook voor je collega's die dit lezen, er zijn grenzen en een negatief bericht over jullie baas komt nou niet bepaald ten goeden om klantjes binnen te halen.
Zo heb ik laatst een bestelling geannuleerd n.a.v. een negatief bericht op een forum.
Na mijn annulering heb ik gauw nogeven gekeken of ik mij niet vergist had, gelukkig had ik juist gehandeld, maar ik bedoel maar.
Ik blijf zeggen dat het niet verstandig is dat jullie het negatieve bericht over Simyo toegelaten hebben.
Maar oke jullie maken er niet zo'n punt van, dus prima.
Ik persoonlijk zeg bij deze; deed ik hiervoor ook al: Indien ik Moderator was geweest had ik het bericht niet toegelaten, dit omwille van mijn baas.
Badge +8
Hoi P. Th. de Treek,

Ik had hier ook een privébericht over ontvangen. Ik snap je punt 🙂
Ik heb je daar ook uitgelegd, dat juist onze baas het heel belangrijk vindt dat ook negatieve reacties over Simyo bij ons terecht komen. Zodat we eventuele misstanden kunnen oplossen, en eventueel onbegrip kunnen wegnemen. Wij zijn bij Simyo van mening, dat goede service juist veel betekent als iemand niet tevreden is.
Als potentiële Simyo klant zou je uit onze reacties ook de conclusie kunnen trekken dat wij alle negatieve reacties serieus nemen en dat we transparant zijn in onze manier van werken.

Daar is dus heel bewust voor gekozen. Maar bedankt dat je erover meedenkt :)

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Hoi moderator Charlene,


Bedankt voor je bericht.
Je hebt inderdaad het een en ander uitgelegd en kennelijk is er door andere dingen, mijn aandacht hieraan ontschoten, mijn excuses hiervoor.
Maar op Tros Radar zijn niet alleen maar negatieve berichten, mijn kennis Antoinette Hertsenberg is een professionele Zakenvrouw en zij deeld echt niet zomaar een ander's mening, mevrouw doet hetzelfde als ik, informatie inwinnen en testen.
Op Tros Radar heb je net als hier een forum en iedereen is daar net als hier vrij om te zeggen wat hij of zij wilt; zolang er geen namen van de persoon die er achter zit en ook geen adres en telefoonnummer vermeld word, verder is het daar net als hier; neem ik aan tenminste, niet toegestaan dat er onwelvoegelijke naamwoorden gebruikt worden.
Op nieuws berichten van Tros Radar kan ook iedereen reageren, alleen op het nieuwsbericht zelf, echter zijn er figuren die er anders overdenken en die posten op een ander's reactie. 
Ik haalde Tros Radar aan omdat jij in een prive bericht Tros Radar aanhaalde.

Kijk moderator Charlene, jij liet mij weten dat jouw baas dat soort negatieve berichten waardeerd, oke jouw baas is de baas, zijn site incl. de forum, als de baas dat wilt, gaat ie zijn gang maar, ik zal er niet wakker van liggen.
Maar in een kritische Wereld waarbij een bedrijf gauw het onderspit kan delven als een bedrijf zwart gemaakt word, vind ik het onbegrijpelijk dat Simyo welke een Dochteronderneming is van de Kpn, dit soort berichten hanteerd.
Natuurlijk ben ik het met je eens dat wanneer een bedrijf klachten leest en er verder niks aan doet, dit een kwalijke zaak is en het zeker niet ver zal schoppen in deze huidige maatschappij waar de Consument het feitelijk voor het zeggen heeft.
Een bedrijf moet het van de Consument hebben, hoe meer klantjes, hoe meer geld, hoe meer geld, destemeer kan zo'n bedrijf doen.
Een zo'n negatief bericht hierop het forum inzake Simyo is nog geen einde van de Wereld, maar het schept toch een beetje raar beeld over een provider.
Als er meer negatieve reacties over Simyo op het forum zou komen, dan weet ik niet wat de gemiddelde Consument doet.
Natuurlijk begrijp ik je nog steeds dat je dergelijke berichten beter hier kan hebben dan op de site van Tros Radar, maar zoals ik al zei, als Consument die net begint krijg je een gek beeld als je dat soort berichten leest.
Maar Simyo wilt dit graag, zo liet je mij weten, best.
Verder zou ik niet weten wat ik nog moet zeggen.
Groetjes,

P.Th. de Treek

Reageer