.

Beantwoord

Wat zijn de kosten voor het aanzetten van de optie internet voor een prepaid aansluiting?

  • 16 September 2020
  • 14 reacties
  • 432 Bekeken

Bij instellingen kun je de internet optie aan zetten.

Ik heb momenteel een abonnement waarbij ik betaal uit mijn bundel als ik gebeld heb.

Ik heb dus geen maandelijkse abonnement kosten.

Als ik de internet optie aanzet , en deze niet gebruik, blijft het dan hetzelfde als voorheen?

Ofwel , betaal ik dan ook alleen internet als ik deze gebruik? 

icon

Beste antwoord door Tessanne 16 September 2020, 12:25

Bekijk originele reactie

14 reacties

Voor het aanzetten van internet op mijn Simyo betaal je bij gebruik van data in Nederland en zone 1 buitenland €0,15 per MB. Je betaalt niets extra voor het aan hebben staan van internet op mijn Simyo. Let wel op mobiel gebruik op de achtergrond door apps. Dit kun je bij instellingen op je telefoon aan/uit zetten bij apps.

Dusss.......**Ofwel , betaal ik dan ook alleen internet als ik deze gebruik? 

Ja.

 

 

Bedankt voor het duidelijke antwoord.

Op de simyo site kon ik dit nergens terug vinden…...

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Marcel,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Als ik dit zo lees heb jij het over jouw prepaid aansluiting. Fijn dat je al een ophelderend antwoord van Friesian hebt gehad. 

 

Je kan op deze informatiepagina alles lezen over het de tarieven van een prepaid aansluiting. Zoals Friesian al aangeeft moet je wel rekening houden met het verbruik wat niet actief door jou wordt veroorzaakt, maar door de telefoon zelf. Deze kan op de achtergrond namelijk MB's verbruiken zonder dat je het doorhebt. In dit blog kun je lezen hoe je kunt voorkomen dat jouw apps op de achtergrond internet gaan verbruiken zonder dat je dit wilt. 

 

Als je merkt dat je toch regelmatig internet verbruikt met de prepaid kaart, is het verstandig om een prepaid internetbundel te overwegen. Het gebruik van internet met een prepaid internetbundel, is een stuk voordeliger dan zonder. Hier vind je daar nog meer informatie over. 

 

Heb je hier nog vragen over? Laat het gerust weten. 

 

Bedankt voor je duidelijke antwoord Friesian! 

 

Groetjes,

Tessanne 

dank, dank, dank,

 

rooming uitzetten , en (zojuist geleerd) app's uitzetten zal ik doen.

 

Ik zal verder alhier speuren of ik nog meer moet uitzetten…..  tips?

Voor alle duidelijkheid , ik wil alleen mijn mail af en toe controleren.

Vertel even merk en type telefoon.

schrik niet, maar ik heb een nokia c115, en heb zojuist een nano sim besteld om mijn gekregen oude I-phone 4  te gebruiken. (ik hoop dat mijn oude simkaart ook actief blijft….

Reputatie 7
Badge +9

Op een nokia c115 ben ik niet heel bang voor veel achtergrond data.

Voor je iPhone 4 gelden de tips voor de iOS in dit blog.

Op een aansluiting is maar 1 simkaart actief. Wel kun je je nieuwe simkaart uitdrukken tot nano-simkaart. Als je de rest bewaard, kun je je simkaart daar weer indrukken en zo weer in je Nokia installeren. 2 Simkaarten op 1 aansluiting zit er niet in.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Marcel, 

Volgens mij maak jij nog gebruik van een oude simkaart van ons die ook past in je iPhone 4. Dat zijn namelijk nog 2-in-1 simkaarten waar de micro-sim uitgedrukt kan worden (en in een iPhone 4 gaat een micro-sim, geen nano-sim). 😇

Zou je dat eerst even kunnen checken? Want dan heb je namelijk geen vervangende simkaart nodig 😅 Die oude simkaart komt overigens wel te vervallen zodra je de nieuwe activeert via Mijn Simyo!

Heb je hier nog vragen over? Let me know 😊

Groetjes, 
Bas

 

Ik heb duidelijk de alleroudste simyo simkaart want deze heeft geen breekkantjes waardoor

het grootste formaat niet kleiner kan. (als je de creditkaart formaat niet meerekent).

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Marcel,

 

Ah oké, dan heb je inderdaad wel een andere simkaart nodig. Kunnen we verder iets voor je doen?

 

Groetjes,

Daisy

Ja

Ik heb de nieuwe sim kaart eerst in mijn oude nokia gedaan en de pin ingevoerd.

Dat werkt prima.

Saarna deed ik de sim in mijn I-phone en heb daar ook de code ingevoerd.

Deze werd niet geaccepteerd na diverse pogingen.

Ik heb de sim weer terug gedaan in mijn nokia en de code op off gezet waardoor je

dus zonder pin kan werken.

Daarna heb ik de sim weer in mijn I-phone gedaan , en nu werkt dat wel(zonder pin dus).

Heeft u een uitleg hoe dat kan??

 

Nb: alles werkt nu dus naar wens….

 

Heeft u een uitleg hoe dat kan??

 

Ik heb persoonlijk geen ervaring met een iPhone maar mogelijk is het de toestelcode en niet de sim pincode?

nee, al gaf ik die per abuis wel al eerste in …… 

 

maakt niet uit , alles werkt in ieder geval nu. Bedankt voor alles..

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Marcel,

 

Wat gek dat het in de Iphone niet werkte maar fijn dat alles nu toch is opgelost.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer